نایک چگونه راجر فدرر را میلیاردر کرد؟

کمپانی نایک با تنیسور های مختلفی از جمله سرنا ویلیامز، رافائل نادال و ماریا شاراپووا همکاری کرده است، اما رابطه راجر فدرر و شرکت نایک عمیق تر از سایر تنیسورهاست.
کدخبر (143603) | 28 بهمن 1401 | ساعت 18:35
0 306
نایک چگونه راجر فدرر را میلیاردر کرد؟
کمپانی نایک با تنیسور های مختلفی از جمله سرنا ویلیامز، رافائل نادال و ماریا شاراپووا همکاری کرده است، اما رابطه راجر فدرر و شرکت نایک عمیق تر از سایر تنیسورهاست.

به گزارش سرخ نیوز، راجر فدرر یکی از بزرگترین ورزشکاران جهان است. او عناوین متعدد گرند اسلم، قهرمانی‌های ATP و مسابقات دیگر را به دست آورده است. راجر فدرر احتمالاً محبوب‌ترین تنیسور تمام دوران است اما او به همان اندازه موفقیت‌هایش در زمین، در انجام معاملات سودمند مهارت داشت؛ معاملاتی که او را به اولین تنیسوری تبدیل کرد که دارایی‌اش به مرز یک میلیارد دلار رسیده است. نایک چگونه راجر فدرر را میلیاردر کرد؟ این تنیسور افسانه‌ای ارتباط بلندمدتی با برند نایک داشته است این برند پوشاک ورزشی آمریکایی زمانی که راجر فدرر 13 سال داشت، با وی قرارداد بست و به یکی از اولین حامیان او تبدیل شد. در آن زمان راجرر فدرر در حال ظهور بود و به یکی از برترین تنیسورهای جوان دنیا تبدیل شده بود. مایک ناکاجیما، مدیر سابق بخش تنیس برند نایک که سال‌ها با راجر فدرر کار می‌کرد، گفته:

ما او را به زمین آوردیم و من بلافاصله متوجه شدم که او به طور طبیعی کاریزماتیک است و خوب صحبت می‌کند. خودش می‌دانست که قرار است به یک بازیکن بزرگ تبدیل شود.

درآمد راجر فدرر از اسپانسرینگ

همانطور که راجر فدرر به قهرمانی در تورنمنت‌های بزرگ از جمله گرند اسلم‌های مختلف ادامه می‌داد، درآمد او افزایش یافت. زمان زیادی طول نکشید که راجر فدرر به یکی از ثروتمندترین تنیسورهای جهان تبدیل شد و در دوران اوج خود بیش از 100 میلیون دلار در سال درآمد داشت. تا سال 2018 او هر سال 10 میلیون دلار از اسپانسر خود نایک دریافت می‌کرد. پس از آن راجر از نایک درخواست کرد که مبلغ قرارادش را دو برابر کند اما نایک با این درخواست مخالفت کرد. نایک قبلاً با ستاره‌های تنیس زیادی قرارداد داشت که شامل سرنا ویلیامز، رافائل نادال و ماریا شاراپووا می‌شد. با این حال در تابستان 2018 او به قرارداد خود با نایک پایان داد و غول پوشاک ژاپنی Uniqlo با فدرر قراردادی 10 ساله به ارزش 300 میلیون دلار منعقد کرد. این بدان معنا بود که قهرمان 20 گرند اسلم جهان به ازای هر سال 30 میلیون دلار درآمد داشت. نایک چگونه راجر فدرر را میلیاردر کرد؟ اما دو نکته مهم این معامله این بود که شرکت حتی اگر فدرر در طول سال یک مسابقه هم نداشت، بازهم کل مبلغ قرارداد را به وی پرداخت می‌کرد. همچنین او می‌توانست هر زمان که بخواهد بازنشسته شود و باز هم هیچ کاهشی در درآمد اسطوره سوئیسی وجود نداشته باشد. ضمن اینکه این قرارداد فقط به پوشاک فدرر اختصاص داشت و شامل کفش‌های این تنیسور نمی‌شد. نایک چگونه راجر فدرر را میلیاردر کرد؟ به همین دلیل راجر فدرر به پوشیدن کفش‌های نایک ادامه داد و به دنبال آن بخش کوچکی از دارایی خود را در شرکت سوئیسی On که تولیدکننده کفش‌های ورزشی بود، سرمایه گذاری کرد و سفیر برند آن شد. سهم تنیسور سوئیسی از این شرکت 300 میلیون دلار بود و بدین ترتیب فدرر از هر دو قرارداد 600 میلیون دلار کسب کرد. درباره تنیس بیش تر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...