آرنولد کلاسیک 2023 و یک جایزه ویژه برای فلکس ویلر؛ دستاوردی برای یک عمر خدمت

ویلر درباره دریافت جایزه دستاورد یک عمر خدمت در صنعت تناسب اندام آرنولد کلاسیک گفت: «حس می کنم لایق این افتخار نیستم».
کدخبر (146537) | 05 اسفند 1401 | ساعت 14:19
0 201
آرنولد کلاسیک 2023 و یک جایزه ویژه برای فلکس ویلر؛ دستاوردی برای یک عمر خدمت
ویلر درباره دریافت جایزه دستاورد یک عمر خدمت در صنعت تناسب اندام آرنولد کلاسیک گفت: «حس می کنم لایق این افتخار نیستم».

به گزارش سرخ نیوز، سلطان تقارن در گفت‌وگویی با شان رای در رابطه با بیماری کلیوی غیر قابل درمانش صحبت کرد و مفتخر است که جایزه دستاورد یک عمر فعالیت در راستای صنعت تناسب اندام آرنولد کلاسیک 2023 به او اهدا خواهد شد. چندین سال است که فلکس ویلر با مشکلات مختلف سلامتی دست و پنجه نرم می کند اما هیچوقت از بحث و گفتگو در مورد بدنسازی کناره گیری نکرده است. او در مصاحبه جذابی با DigitalMuscleTV با شان رای در رابطه با مشکلات سلامتی اش صحبت کرد و مفتخر است جایزه دستاورد یک عمر فعالیت در راستای صنعت تناسب اندام آرنولد کلاسیک در ماه آینده به او اهدا خواهد شد. او در این مصاحبه گفت:

فکر می کنم این موضوع به من کمک کرد که از بدنسازی فاصله بگیرم چراکه باید با مشکلات سلامتی خودم دست و پنجه نرم می کردم.

بهای سنگین ویلر برای موفقیت در بدنسازی

او تلاش های بسیار خود توانست در صنعت بدنسازی به شهرت زیادی برسد. از ویژگی های بدن او می توان به تقارن استثنایی و عضلات گرد شکم او اشاره کرد. تلاش بی نظیر و بدن فوق العاده ای که او برای خود ساخته بود او را به کسب قهرمانی در چهار دوره آرنولد کلاسیک هدایت کرد (سال های 1993، 1997، 1998، 2000). او هیچوقت نتوانست در مستر المپیا ساندو را از آن خود کند. با این حال او چندین بار به کسب این عنوان بسیار نزدیک شد و سه بار در این رقابت ها نایب قهرمان شد (سال های 1993، 1998، 1999). متاسفانه، ویلر بهایی سنگین را برای کسب موفقیت هایش در بدنسازی پرداخت. او در طول سالیان مختلف درگیر جراحی های متعددی شد. در سال 2019، ویلر 57 ساله مجبور به قطع پای راست خود شد. اخیرا اوضاع برای او وخیم تر شده چراکه به نظر می رسد کلیه های او علائمی از نارسایی را نشان می دهند. او به دنبال یک تصادف در سال 2003، مجبور به دریافت پیوند شد.

رقابت رونی کلمن و فلکس ویلر

رونی کلمن قهرمان هشت دوره مستر المپیا و همواره با ویلر رقابت داشت. در سال 2021 جایزه دستاورد یک عمر فعالیت در راستای صنعت تناسب اندام آرنولد کلاسیک به او اهدا شد. در آن جشن، «پادشاه» در احساسات خود غرق شده بود. فلکس ویلر هم اکنون آخرین کسی است که این جایزه پر افتخار را دریافت خواهد کرد. او در گفتگو با شان رای دوران حرفه ای پر از فراز و نشیب را مرور کرد. فلکس ویلر در مورد بیماری کلیوی خود (اسکولیوز گلومرولی کانونی) گفت: دکترها می‌گویند برای این بیماری درمانی وجود ندارد و من از این بیماری جان سالم به در نمی‌برم. فلکس ویلر وقتی برای اولین بار در مورد بیماری خود (FSGS) شنید، تصور کرد می تواند با این بیماری هر چقدر هم سخت باشد مبارزه کند. گویی او خدای کوچکی است که می‌تواند با هر چیزی مقابله کند. اما با گذشت زمان او آرام آرام متوجه شد که برای آماده شدن در مسابقات باید بیشتر زحمت بکشد و بیماری پیشرفت او را کند کرده است. او گفت:
بله من نخواستم این بیماری را قبول کنم. من به FSGS مبتلا هستم و در آن زمان به جز من فقط یک نفر بود که به این بیماری مبتلا بود. او آلونزو مورنینگ بازیکن بسکتبال بود. من فکر کردم خدا هستم و می توانم با این بیماری مبارزه کنم. دکترها به من گفتند که من به FSGS مبتلا شده ام که یکی از خطرناک ترین و کشنده ترین بیماری های کلیوی است و برای آن درمانی وجود ندارد و من از این بیماری جان سالم به در نمی برم. من با خودم گفتم این چطور ممکن است؟ وقتی به آینه نگاه می کنم چیزی جز یک بدنساز شکست ناپذیر نمی بینم. اما حق با آن ها بود. من متوجه جدیت این موضوع نبودم. در سال 1999 بعد از اینکه متوجه شدم به آن مبتلا هستم، باز هم به بدنسازی برگشتم و در مستر المپیا و اکثر رقابت های سال 2002 شرکت کردم و قهرمان آرنولد کلاسیک شدم. اما اوضاع هر روز بدتر می شد. حفظ کردن بدنم برای من هر روز سخت تر از دیروز بود. من باید خیلی بیشتر تلاش میکردم، خیلی بیشتر.

درخواست پزشک فلکس ویلز ؛ از بدنسازی کناره گیری کن

بعد از شرکت در رقابت های بدنسازی سال 2003، دکتر ویلر از او درخواست کرد تا از بدنسازی کناره گیری کند چرا که خوردن و آشامیدن زیاد با وجود این بیماری برای او بسیار خطرناک بود. ویلر اظهار کرد:
حتی با وجود اینکه در سال 2003 به طور عادی رقابت کردم، اما در نهایت کار به بیمارستان کشیده شد. دکتر به من گفت که من دیگر هیچوقت نمی توانم بدنسازی را ادامه دهم و من اصلا نمی توانستم و نمی خواستم این را باور کنم. از او پرسیدم چرا؟ مقدار غذا، آب، پتاسیم و تقریبا هر چیزی که میخوری باید به شدت کنترل شود. مقدار بیش از حد هر کدام هر چقدر هم کم باشد میتواند کشنده باشد. من برای شرکت در آن مسابقات هیچ چیزی مصرف نکردم، نه دیورتیک نه هیچ چیز دیگری. این آخرین باری بود که من به طور حرفه ای رقابت کردم.

به عقیده ویلر، صنعت بدنسازی تغییر کرده است

ویلر با توجه به دوستان و روابطی که او با بدنسازان مختلف در زمان خود داشت، تاکید کرد که صنعت بدنسازی دچار تغییر شده است و علت بخش زیادی از این تغییرات را میتوان فضای مجازی دانست. او عنوان کرد:
من به خاطر ویدر، کل دنیا را گشتم. اما هم اکنون به خاطر اینترنت و فضای مجازی همه چیز تغییر کرده است. می‌توان آن را یک شمشیر دو لبه در نظر گرفت. اینترنت و فضای مجازی بیشتر از آن که ما را به یکدیگر نزدیک تر کند، بین ما فاصله ایجاد کرده است. سعی می‌کنم وقتی به مردم آموزش می‌دهم مسئولیت پذیر باشم.
ویلر اظهار کرد که امروزه بیشتر مردم به جنبه استفاده از مواد مختلف در بدنسازی توجه می‌کنند. او گفت:
متاسفانه امروزه اولین سوالی که مردم می‌پرسند این است که چه دارو و مکملی باید شروع کنم؟ من به آن ها میگویم کمکی از دستم بر نمی آید، اگر اولین چیزی که به آن فکر می‌کنید استفاده از مواد است، یک معتاد هستید نه یک ورزشکار. من صادقانه صحبت می کنم. منظورم این نیست که بخواهم کسی را نصیحت کنم اما عمیقا حس میکنم باید این را می گفتم. تمام اتفاقاتی بدی که برای من رخ داده، مشکلات سختم، ضربه های شدیدی که به من وارد شد، خانه نداشتن، از دست دادن پایم، پیوند کلیه و ... اگر این ها نبود شاید هیچوقت با آن ها آشنا نمی شدم.

ویلر : حس می کنم لایق این جایزه نیستم!

ویلر درباره دریافت جایزه دستاورد یک عمر خدمت در صنعت تناسب اندام آرنولد کلاسیک گفت:
حس می کنم لایق این افتخار نیستم.
طبق صحبت های ویلر، او انتظار چنین افتخاری را نداشته است. او در شهریور در رقابت های آرنولد کلاسیک 2022 در بریتانیا متوجه شد که قرار است بخشی از این جشن به او اختصاص داده شود. او اظهار کرد:
آن ها (برگزار کنندگان آرنولد کلاسیک 2022) این موضوع را به من نگفتند. من در زمان برگزاری آرنولد کلاسیک در انگلستان بودم. به من گفتند که سر جای خود بشین. من می خواستم به سرویس بهداشتی مراجعه کنم که به من گفتند سر جای خود بشین. سپس آن ها ویدیو را پخش کردند و من اصلا از آن خبر نداشتم. شما من را می شناسید، من زود احساسی می شوم. من همواره احساساتم را با خود حمل می کنم. چه احساسات خوب و چه احساسات بد. من حس کردم که لایق آن نبودم. من لایق چنین دستاوردی نبودم.
برخلاف مشکلات زیاد کلیوی که برای ویلر وجود دارد، او هیچوقت فرصت را برای رفتن به باشگاه و سنجیدن قدرت خود از دست نمی دهد. ویلر اخیرا تمرین پرس پای خود را به نمایش گذاشت و بقیه را به استفاده از پای مصنوعی ترغیب کرد. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...