5 شانس قهرمانی در آرنولد کلاسیک از نظر لی لابرادا

لی لابرادا بدنساز با سابقه و پرافتخار پیش از آرنولد کلاسیک 2023 5 شانس قهرمانی در این مسابقات را معرفی کرده است.
کدخبر (149216) | 10 اسفند 1401 | ساعت 17:46
0 211
5 شانس قهرمانی در آرنولد کلاسیک از نظر لی لابرادا
لی لابرادا بدنساز با سابقه و پرافتخار پیش از آرنولد کلاسیک 2023 5 شانس قهرمانی در این مسابقات را معرفی کرده است.

به گزارش سرخ نیوز، بدنساز با سابقه و پرطرفدار لی لابرادا نظرات و پیش بینی های خود را در رابطه با آرنولد کلاسیک 2023 پیش رو اظهار کرد. این مسابقات از دوم تا پنجم مارس (یازدهم تا چهاردهم اسفند) در اوهایو برگزار خواهد شد. لابرادا در پادکست The Menace جزئیات این رقابت ها را بررسی کرد و از سمسون دائودا و شان کلاریدا به عنوان دو بدنساز قدرتمند این رقابت ها یاد کرد. [irp posts="148712" ]

لی لابرادا ، بدون قهرمانی مستر المپیا

در طول دهه 1970 و 1980، لابرادا موفق شد تا در لیگ حرفه ای IFBB با فیگورهای استثنایی خود، وضعیت، تعادل و تقارن بدن خود را به نمایش بگذارد و نام خود را بر سر زبان ها بیاندازد. با وجود اینکه او هیچوقت موفق به قهرمانی در مستر المپیا نشد اما در هفت سال متوالی در چهار جایگاه اول قرار گرفت. او در دهه 1990 از این حرفه کناره گیری کرد اما همچنان این ورزش را ادامه می‌دهد. در مستر المپیا 2022، هادی چوپان موفق شد تا اولین ساندو خود را به دست بیاورد. سورپرایزهای زیادی توجه هواداران را به خود جلب کرد. از این سورپرایزها می‌‌توان به شرکت درک لانسفورد در دسته آزاد مردان اشاره کرد چرا که او در گذشته در دسته 212 پوند رقابت می‌کرد. علاوه بر بیگ رامی در جایگاه پنجم قرار گرفت که تعجب بسیاری را برانگیخت. با این حال، شان کلاریدا به طور کاملا قاطعانه برای دومین بار قهرمانی دسته 212 پوند را کسب کرد. چند هفته پس از پایان مستر المپیا، توجه بدنسازان به آرنولد کلاسیک 2023 جلب شد. جایزه مسابقه به طور ناگهانی به 300 هزار دلار در دسته آزاد افزایش یافت و این باعث تا تعدادی از سرشناس ترین بدنسازان دنیا در این رقابت شرکت کنند. از آن ها می‌توان به نیک واکر، اندرو جکد، پاتریک مور و بیگ رامی اشاره کرد. در حالی که روز به روز به دومین رقابت پرطرفدار این حرفه نزدیک می‌شویم، لابرادا در آخرین مصاحبه و پادکست خود این رقابت ها تجزیه و تحلیل کرد.

لی لابرادا باور دارد که وضعیت، تعادل و تقارن بدن به آرامی بر حجم عضلات بدن غلبه می‌کند

لابرادا اظهار کرد که در ابتدا به دلیل نزدیک بودن تاریخ برگزاری آرنولد کلاسیک به مستر المپیا، تعداد شرکت کنندگان آن پراکنده و کم بود. او گفت:
فکر می‌کنم مستر المپیا خیلی دیر برگزار شد. به نظر من اتفاقی که رخ داد این بود که به دلیل نزدیک بودن فاصله این دو رقابت، شرکت کنندگان مستر المپیا فرصت ریکاوری و بازگشت به بدنسازی برای رقابت را نداشتند. به عقیده من آن ها مجبور بودند تا به مدت سه ماه دیگر تا آرنولد کلاسیک، همچنان به تمرینات برای آماده نگه داشتن خود ادامه دهند و بدن خود را در بهترین حالت نگه دارند. این کار سخت است. فکر می‌کنم بسیاری از آن ها می‌دانستند که چنین چیزی برای آن ها ممکن نیست. من فکر می‌کنم اتفاقی در پشت صحنه نیافتاده که ما از آن اطلاع نداشته باشیم. تقریبا مطمئنم که دلیل این موضوع این بود که این بدنسازان نمی‌توانستند سریعا دوباره به حالت تمرین و آماده سازی برگردند.

چه کسی قهرمان آرنولد کلاسیک 2023 می شود؟ ؛ شان کلاریدا مانند گرانیت سخت و محکم است

به عقیده لابرادا، قهرمانی شان کلاریدا در آرنولد کلاسیک 2023 نشان دهنده این است که حجم و سایز عضلات بدن، دیگر برای قهرمانی کافی نیست. طبق گفته لابرادا، اگر کلاریدا قهرمان شود نشان می‌دهد که دیگر سایز عضلات برای قهرمانی کافی نیست و وضعیت، تقارن و تعادل بدن مهم تر از حجم عضلات است. او اظهار کرد:
با حضور شان کلاریدا، بسیار مشتاقم بدانم چه کسی قهرمان می‌‌شود. شان کلاریدا مانند گرانیت سخت و محکم است اما نسبت به بقیه کوچک تر است. باید ببینیم که آیا داوران او را به عنوان قهرمان انتخاب می‌کنند یا خیر. باید ببینیم چه کسی برنده می‌شود؟ کسی که تعادل، تقارن و وضعیت بهتری دارد یا کسی که بزرگتر است اما تعادل و تقارن خوبی ندارد؟ به نظر من آن ها کسی را برنده اعلام می‌کنند که وضعیت بدنش بهتر باشد، نه اینکه لزوما حجم بیشتری داشته باشد. من از قهرمانی شان کلاریدا تعجب نخواهم کرد چراکه او بدنساز فوق العاده ای است، من بیشتر از این تعجب خواهم کرد که این به صورت کاملا واضح به سایر جامعه بدنسازی نشان می‌دهد که به احتمال زیاد، دیگر حجم برای قهرمانی کافی نیست. بلکه مهم تر از حجم، وضعیت و تقارن و تعادل بدن است که مهم است، در غیر این صورت داوران به این بدنسازان حتی نگاه هم نخواهند کرد.
قبل از صحبت در رابطه با پیش بینی او از پنج بدنساز برتر، او شانس بیگ رامی را در این مسابقات بررس کرد. او عنوان کرد:
به نظر من، بیگ رامی در مستر المپیایی که برگزار شد، در بهترین شرایط خود نبود. او وقتی بهترین خود را به نمایش بگذارد، بسیار خطرناک خواهد بود. من فکر می‌کردم او قهرمان می‌شود اما او در جایگاه پنجم قرار گرفت.
در ابتدا، لابرادا از پرداختن به پیش بینی های خود امتناع کرد، اما در نهایت اظهار کرد که به نظر او، سمسون دائودا قهرمان این رقابت ها خواهد شد. او توضیح داد:
اگر بخواهم کاملا صادقانه صحبت کنم، به نظر من فقط تعدادی از بدنسازانی که شرکت کردند در وضعیت خوبی قرار دارند، منظورم همان هایی که در مورد آن ها صحبت کردیم. راستش را بخواهید، من عکس های اخیر آن ها را نگاه نکرده ام و نمی‌دانم که آن ها در چه وضعیتی قرار دارند. اما اگر بخواهم حدس بزنم، فکر می‌کنم که اگر سمسون با تمام توان خود رقابت کند و صد درصد خود را به نمایش بگذارد، قهرمان می‌شود. اما بعد از او، نمی‌دانم چه کسانی دوم و سوم می‌شوند. آن ها بسیار از دست من عصبانی خواهند شد چون همه آن ها دوستان من هستند. اما اگر بخواهم بدون هیچ ترتیب مشخصی پنج نفر برتر را پیش بینی کنم، می‌گویم سمسون، شان کلاریدا، نیک واکر، بیگ رامی، اندرو جکد.

پیش بینی لی لابرادا از پنج نفر برتر آرنولد کلاسیک 2023 (بدون ترتیب مشخص)

1- سمسون دائودا 2- شان کلاریدا 3- نیک واکر 4- بیگ رامی 5- اندرو جکد

بحث سارسف و رامبد درباره قهرمان مستر المپیا 2023 ؛ سمسون ، واکر یا کلاریدا؟

بدنساز با سابقه دیگری که این رقابت ها را بررسی کرده میلوس سارسف است که اخیرا با هنی رامبد در پادکست The Truth در این مورد صحبت کرده است. آن ها نیز بر سر شانس های قهرمانی سمسون دائودا صحبت کردند و در این حین رامبد به سارسف هشدار داد که از جذابیت ترسناک و فوق العاده نیک واکر غافل نشود چراکه این موضوع، او را به یکی از جدی ترین مدعیان این مسابقات تبدیل می‌کند. کلاریدا نیز در رابطه با اتفاقاتی که ممکن است در این مسابقات رخ دهد صحبت کرده است. او اظهار کرد که سایز و حجم عضلات بالای سمسون می‌تواند یکی از نکات مثبت او باشد، اما عنوان کرد که همین حجم بالا می‌تواند یکی از نکات منفی او نیز تلقی شود. با توجه به موفقیت های کلاریدا در Legion Sports Fest Pro 2021، طرفداران بسیار مشتاق این هستند که او شاید روزی دوباره با غول های بدنسازی رقابت کند. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...