لج باز مثل راکی ؛ شروع 225 میلیون دلاری سیلوستر استالونه !

سیلوستر استالونه در شروع بازیگری خود پیشنهاد مالی 250 هزار دلاری را رد کرد و همان رد پیشنهاد، میلیون ها دلار را در سال های بعد نصیب راکی کرد.
کدخبر (151394) | 15 اسفند 1401 | ساعت 11:36
0 340
لج باز مثل راکی ؛ شروع 225 میلیون دلاری سیلوستر استالونه !
سیلوستر استالونه در شروع بازیگری خود پیشنهاد مالی 250 هزار دلاری را رد کرد و همان رد پیشنهاد، میلیون ها دلار را در سال های بعد نصیب راکی کرد.

به گزارش سرخ نیوز، فیلم Creed 3 نهمین فیلم از مجموعه فیلم های پرطرفداری است که سیلوستر استالونه در بسیاری از آن ها بازی کرده است. این مجموعه سینمایی به داستان زندگی یک بوکسور می‌پردازد که استالونه مربیگری او را به عهده می‌گیرد. اما در ابتدا، استودیو سعی داشت تا با پرداخت مبلغی مشخص مانع از بازیگری سیلوستر استالونه در این فیلم شود. سیلوستر استالونه در شش فیلم از مجموعه راکی نقش راکی بالبوا (Rocky Balboa) را بازی کرد و سپس در دو فیلم از مجموعه سینمایی Creed مجددا نقش راکی بالبوا و این بار به عنوان مربی را بازی کرده است. او در سال 1976 با نقش آفرینی فیلم راکی 1 اولین جایزه اسکار خود را به دست آورد. شخصیت او هم اکنون با شخصیت راکی بالبوا گره خورده و تصور کردن بازیگری دیگر در این نقش کاملا غیر ممکن است. هیچ کس نمی‌تواند جای استالیون ایتالیایی را پر کند. لج باز مثل راکی ؛ شروع 225 میلیون دلاری سیلوستر استالونه!

سیلوستر استالونه چگونه به نقش راکی رسید؟

در آن زمان سیلوستر استالونه شناخته شده نبود و شهرتی نداشت. زمانی که استالونه به استودیو پیشنهاد فیلمبرداری این فیلمنامه را داد، آن ها با فیلمنامه موافق بودند اما علاقه ای به بازیگری سیلوستر استالونه در این فیلم نداشتند. استالونه در آن زمان بازیگری کاملا ناشناخته بود و آن ها نمی‌خواستند چنین فیلمنامه ای را فدای بازیگری ناشناخته کنند. استودیو بابت فیلمنامه استالونه به او 265 هزار دلار پیشنهاد داد که او نقش راکی را بازی نکند و فقط فیلمنامه را به آن ها بفروشد. 265 هزار دلار در سال 1976 یعنی 1.4 میلیون یورو در سال 2023! آن ها به دنبال بازیگران معروف برای این فیلمنامه بودند. آن ها به دنبال شخصی مثل جیمز کان بازیگر فیلم پدرخوانده، رابرت ردفورد یا برت رینولدز بودند. آن ها دنبال چنین بازیگرانی بودند؛ نه بازیگری که کاملا ناشناخته است. لج باز مثل راکی ؛ شروع 225 میلیون دلاری سیلوستر استالونه! با این حال سیلوستر استالونه درست مانند راکی بالبوا در فیلم راکی به حرف هیچ کس گوش نمی‌کرد و فقط به دنبال بازیگری در این نقش بود. او در طول نوشتن داستان فیلم خود را جای بازیگر اصلی تصور کرده بود. استالونه در اجرای نقش راکی بسیار مصمم بود. استالونه در سال 1977 توضیح داد که آن ها به او 265 هزار دلار پیشنهاد کردند تا او بدون اجرای نقش فیلمنامه را به آن ها بفروشد. او اظهار کرد:
نکته ای که آن ها به آن توجه نکرده بودند این بود که اگر کسی تا با حال چنین پولی را در عمرش ندیده باشد این فرصت را از دست نمی‌دهد. به عبارت دیگر، اگر شما با رولز رویس رانندگی نکرده باشید، از رانندگی با فولکس واگن ناراحت نخواهید بود. ولی اگر حتی بیشتر از این ها به من پیشنهاد می‌شد، مثلا 500 هزار دلار، من می‌دانستم که دیگر بعد از این پول چیزی به من نخواهد رسید و دوباره به همان وضعیت قبلی باز می‌گردم چراکه این گونه حداقل تحت شرایطی که خودم تعیین کرده بودم می‌باختم. من می‌خواستم مهارت بازیگری خودم را محک بزنم.
در ابتدای کار سیلوستر استالونه به عنوان یک بازیگر، نقش های زیادی به او تعلق نمی‌گرفت. به همین دلیل او مجبور به مشغول شدن در شغل های عجیبی شده بود. به طور مثال یکی از شغل های عجیب او تمیز کردن قفس شیرها در یک باغ وحش بود. او در نوشتن این فیلمنامه از چاک وپنر الهام گرفته بود. چاک وپنر مربی محمد علی بود و در آن زمان هدف وپنر و محمد علی قهرمانی در دسته سنگین وزن بود. زمانی که استالونه شروع به نوشتن این فیلمنامه کرد، چیزی نمانده بود تا به دلیل اجاره خانه صاحب خانه او را بیرون کند. لج باز مثل راکی ؛ شروع 225 میلیون دلاری سیلوستر استالونه ! استالونه فقط 106 دلار در بانک داشت. علاوه بر این همسر اولین فرزند خود را حامله بود و با این حال استالونه حتی توانایی غذا دادن به سگ خود را نداشت. بوتکوس سگ او به یکی از ستاره های این فیلم تبدیل شد.

دستمزد سیلوستر استالونه برای فیلم های راکی

استودیو بالاخره عقب کشید و بازیگری سیلوستر استالونه در این فیلم را پذیرفت. استودیو 25 تا 35 هزار دلار برای فیلمنامه پیشنهاد داد و علاوه بر این، حقوق یک بازیگر معمولی را نیز برای او در نظر گرفت. این فیلم قرار بود در 25 روز فیلم برداری شود. استودیو فیلمبرداری اصلا فکر نمی‌کرد که این فیلم با بازیگری استالونه به یکی از پرطرفدارترین فیلم های تاریخ تبدیل شود. سیلوستر استالونه بعدها در صحبت با نیویورک تایمز عنوان کرد:
من به هیچ عنوان آن فیلمنامه را نمی‌فروختم. به همسرم می‌گفتم که ترجیح می‌دهم این فیلمنامه در حیاط پشتی دفن کنم تا اینکه بخواهم آن را بفروشم. اگر این کار را می‌کردم بسیار از خودم بدم می‌آمد. همسرم با من موافقت کرد و گفت که حاضر است برای کمک با من به وسط باتلاق بیاید.
لج باز مثل راکی ؛ شروع 225 میلیون دلاری سیلوستر استالونه ! لجبازی استالونه در فروش فیلمنامه به استودیو به شروع موفقیت های بزرگ او تبدیل شد و همه را متعجب کرد. منتقدان و تماشاگران بسیار به این فیلم علاقه مند شدند و این فیلم نه تنها او را به یک ستاره تبدیل کرد بلکه ثروت هنگفتی برای او به همراه داشت. فیلم راکی در سینماهای مختلف 225 میلیون فروش کرد و در سال 1977 به دومین فیلم پرفروش دنیا پس از جنگ ستارگان تبدیل شد. حقوقی که برای سیلوستر استالونه در نظر گرفته شده بود 35 هزار دلار بود. اما با این وجود استالونه به زیرکی با تهیه کننده در مورد سود این فیلم صحبت کرده بود و قرار شده بود تا درصدی از سود این فیلم به استالونه برسد. آن ها تا قبل از این به هیچ عنوان نمی‌دانستند که تماشاگران تا این اندازه به این فیلم علاقه مند شوند. پولی که سیلوستر استالونه در نهایت از سود این فیلم به دست آورد 25 میلیون دلار بود. لج باز مثل راکی ؛ شروع 225 میلیون دلاری سیلوستر استالونه ! هم اکنون در سال 2023، ارزش دارایی های استالونه بیش از 400 میلیون دلار است. پس از راکی 1، راکی 2 در سینما به روی پرده رفت و بسیار پرطرفدار شد. آن ها موفق شدند تا با 7 میلیون بودجه اولیه، 200 میلیون فروش کنند و این در حالی بود که این بار سیلوستر استالونه علاوه بر بازیگر، کارگردانی را نیز به عهده داشت. بعد از اینها، «راکی 3» و «رامبو: اولین خون» در سال 1983 به روی پرده رفت. فقط در مدت چند سال، استالونه دو شخصیت محبوب سینمایی را به دنیا معرفی کرد و به یکی از بزرگترین ستارگان بازیگری در دنیا تبدیل شد. در دهه 1970 سه گانه راکی تکمیل شد و این سه فیلم در مجموع نامزد 10 جایزه اسکار و برنده تعدادی از جوایز شدند. از این جوایز می‌توان به سه جایزه Best Picture اشاره کرد. با این حال با تمام این موارد هیچکس انتظار نداشت که سه گانه راکی بتواند در ادامه تا سال 2023 (و سال های آینده) ادامه پیدا کند. لج باز مثل راکی ؛ شروع 225 میلیون دلاری سیلوستر استالونه ! مایکل بی جوردن و رایان کوگلر در سال 2015 مجموعه ای جدید به نام Creed را آغاز کردند. تمرکز این مجموعه بر روی پسر آپولو کرید است که در اولین فیلم نیز مبارزه کرد و در دو قسمت ابتدایی مجموعه راکی نقش مقابل راکی بالبوا را بر عهده داشت. سیلوستر استالونه بار دیگر به دلیل نمایش فوق العاده اش در این فیلم، نامزد جایزه اسکار شد. و حال فیلم Creed 3 به روی پرده سینما رفته است. در این فیلم جوردن ردپای استالونه را دنبال می‌کند. او در این فیلم هم کارگردانی و هم بازیگری را انجام می‌دهد. این اولین باری است که استالونه در مجموعه راکی حضور ندارد. اما بسیار واضح است که این مجموعه سینمایی بدون استالونه نمی‌توانست به جایگاه امروز خود برسد. اگر اصرار سیلوستر استالونه بر بازیگری او در این نقش نبود، شاید هیچکدام از این فیلم ها هیچوقت به روش پرده نمی‌رفتند. رد کردن بیش از 250 هزار دلار پول یکی از سخت ترین تصمیم های زندگی استالونه بود. با این حال به نظر می‌رسد این تصمیم، بهترین تصمیم زندگی او بوده است و به 250 هزار دلار، میلیون ها دلار تبدیل شد. بیش تر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...