رویای انتقام از 14 سالگی ؛ مایک تایسون پس از 8 سال به عهد خود وفا کرد

مایک تایسون در نوجوانی خود به محمد علی کلی قول داده بود تا انتقامش را از لری هولمز بگیرد.
کدخبر (154308) | 22 اسفند 1401 | ساعت 13:26
8 394
رویای انتقام از 14 سالگی ؛ مایک تایسون پس از 8 سال به عهد خود وفا کرد
مایک تایسون در نوجوانی خود به محمد علی کلی قول داده بود تا انتقامش را از لری هولمز بگیرد.

به گزارش سرخ نیوز، یکی از مبارزات تایسون که کمتر دیده شده و بسیاری از آن بی‌خبرند، مبارزه مایک تایسون با لری هولمز است. شاید بتوان گفت لری هولمز بهترین مبارز سنگین وزن جهان بود و تایسون با ناک اوت کردن او، انتقام خود را از محمد علی کلی گرفت. در سال 1988 مایک تایسون با هولمز در چهار راند مبارزه کرد و این مبارز 21 ساله موفق شد تا برای پنجمین بار از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. اگر بخواهیم دو مبارزه به یادماندنی از مایک تایسون را مثال بزنیم می‌توان به مبارزه او با مایکل اسپینکس اشاره کرد. او در این مبارزه در نود و یکمین ثانیه مبارزه اسپینکس را ناک اوت کرد. همچنین از دیگر مبارزات خاطره انگیز مایک تایسون مبارزه او با ترور بربیک است که او با شکست دادن برببیک برای اولین برای کمربند قهرمانی را از آن خود کرد. با این حال مبارزه تایسون با هولمز یکی از مبارزات به یادماندنی دیگر او محسوب می‌شوند که البته تقریبا به فراموشی سپرده شده است. لری هولمز از مبارزان قدرتمند دسته سنگین وزن در دهه 1970 و اوایل دهه 1980 محسوب می‌شد. هولمز 20 بار از عنوان خود دفاع کرد؛ حتی بیشتر از محمد علی و مایک تایسون. تنها مبارز سنگین وزنی که بیشتر از هولمز از عنوان قهرمانی خود دفاع کرده، جویی لوییس است. رکورد برد های پی در پی او 48 بار است و او پس از 48 برد پی در پی، در دو مبارزه نزدیک و حساس با تصمیم داوران از مایکل اسپینکس شکست خورد. هولمز زمانی توسط تایسون ناک اوت شد که 38 سال داشت و او در دیدگاه بسیاری مانند جوان مبارزی بود که از دوران اوج خود فاصله گرفته است. اما جالب است که پس از شسکت خوردن مقابل تایسون دوباره به دوران اوج خود نزدیک شد و از 24 مبارزه بعدی، 21 مبارزه را پیروز شد. از بین این پیروزی ها می‌توان مبارزه او با ری مرسر قهرمان المپیک را مثال زد. هولمز در این مدت دوبار برای کسب عنوان قهرمانی جنگید که یکی از مبارزه های او با اواندر هویفیلد بود.

مبارزه محمد علی کلی و لری هولمز

مایک تایسون کاری را انجام داد که هیچ سنگین وزنی موفق به انجام آن نشده بود و بعد از او نیز تکرار نشد. هولمز مقابل مبارزان بسیار قدرتمندی مبارزه کرد اما تنها «مایک آهنین» بود که موفق شد هولمز را ناک اوت کند، اتفاقی که هیچ وقت در 74 مبارزه دیگر وی تکرار نشد. با این حال، تایسون علاوه بر حفظ عناوین قهرمانی و افزایش رکورد ناک اوت خود، انگیزه های دیگری هم داشت. مایک تایسون در دوره نوجوانی، مبارزه محمد علی کلی با هولمز را در تلویزیون همراه با کاس دی آماتو مربی خود تماشا کرد. مبارزه ای که محمد علی کلی در آن شرایط خوبی نداشت و دو سال بعد از آخرین مبارزه خود در رینگ مقابل لری هولمز قرار گرفت، مبارزه ای که در نهایت با برتری هولمز به پایان رسید. مایک تایسون در این مورد گفت:
او واقعا عصبانی شده بود. هیچ وقت او را اینقدر عصبانی ندیده بودم.
دی آماتو پس از اتمام مبارزه با محمد علی تماس گرفت و مایک تایسون جوان با محمد علی صحبت کرد و به او گفت:
قهرمان نگران نباش. وقتی بزرگ شوم، انتقام تو را از او می‌گیرم.

مبارزه مایک تایسون و لری هولمز

مایک تایسون هشت سال بعد به قول خود عمل کرد. در مبارزه بین لری هولمز – که با زبان حرف هایش درست مانند مار انسان را نیش می‌زند – و تایسون، هولمز در ابتدا ضرباتی را به قهرمان جوان وارد کرد. رویای انتقام از 14 سالگی ؛ مایک تایسون پس از 8 سال به عهد خود وفا کردهولمز که به تلخی و با صحبت های ناپسند در مورد شکست های خود مقابل اسپینکس صحبت می‌کرد، در مورد مایک تایسون گفت:
من شکست ناپذیرم. تاریخ من را به یاد خواهد آورد، نه مایک تایسون را. تاریخ او را به عنوان یک مبارز مزخرف و بی تجربه به یاد خواهد آورد. اگر او در این مبارزه پیروز شود، خودش را نابود خواهد کرد.

تایسون بعدها اظهار کرد که هولمز پیروزی تایسون مقابل او را با توجه به قسمت آخر حرف هایش درست حدس زده بود. او گفت:

من فکر می‌کنم او نوستراداموس شده بود!
اما در آن شب تنها یک مبارز، برنده از رینگ خارج شد. مایک تایسون پیش از مبارزه بدون اجرای هیچ موسیقی ای فقط با کوبیدن مشت های متوالی به دیوار خود را آرام کرد و در نهایت با چکمه های مخصوصش وارد رینگ مبارزه شد. قد هولمز 190 سانتی متر و استراتژی او این بود که با حمله های از نزدیک، مایک تایسون را گیر بیاندازد و سپس او را با ضربات و مشت های دست راست ناک اوت کند. در سه راند اول مشکلی برای هولمز پیش نیامد و او موفق شد که اکثر حملات تایسون را دفع کند، هر چند که موفق نشد ضربه مهلکی را به تایسون وارد کند. با این حال تایسون سعی داشت تا با حرکات سر خود از زیر فشار ضربات هولمز خارج شود و همچنین موفق شد تا ضربات سریع و محکمی را به او وارد کند. رویای انتقام از 14 سالگی ؛ مایک تایسون پس از 8 سال به عهد خود وفا کرد در راند چهارم همه چیز تغییر کرد. هولمز سعی داشت تا با حرکات پای خود بتواند برتری را از آن خود کند و سعی داشت تا از محمد علی تقلید کند. اما چیزی نگذشت تا مایک تایسون بتواند ریتم مبارزه را در دستان خود بگیرد. تایسون ضربه محکمی را به هولمز وارد کرد و او را به روی زمین انداخت. هولمز که 17 سال از تایسون بزرگ تر بود از جای خود بلند شد. توانایی هولمز در ریکاوری سریع فوق العاده بود. او سعی کرد تا ضرباتی را وارد کند و ورق را برگرداند اما موفق نشد و تایسون با ضربه ای دیگر او را برای دومین را روی زمین انداخت. هولمز با تمام سختی ها باز هم تسلیم نشد و موفق شد تا اواخر راند چهارم دوام بیاورد. با این حال، در فاصله چند ثانیه پایانی راند چهارم، تایسون ضرباتی محکم را به هولمز وارد کرد و او را نقش بر زمین کرد. جو کورتز داور مبارزه این بار حتی شروع به شمردن نکرد و همان جا تایسون را برنده اعلام کرد. لری مرچنت یکی از متخصصان HBO این مبارزه را در یک جمله خلاصه کرد:
یک گاو وحشی در یک عتیقه فروشی.
منظور او از این جمله این بود که سن هولمز برای این مبارزه بیش از حد زیاد بود. با این حال، هولمز تا یک دهه پس از این مبارزه نیز توانست فرم خوب خود را حفظ کند و جزو بهترین مبارزان آن زمانی باقی بماند. همچنین هیچ مبارز دیگری حتی به شکست دادن تایسون نزدیک نشد و هیچ کس حریف او نبود. تایسون بعدها به صحبت بین آن ها پس از اتمام مبارزه اشاره کرد. او گفت:
من به او گفتم تو بسیار مبارز خوبی هستی. ممنون که مبارزه را برای من سخت تر کردی. او نیز به من گفت تو نیز بسیار مبارز خوبی هستی اما لعنت به تو! من هم گفتم لعنت به خودت!
رویای انتقام از 14 سالگی ؛ مایک تایسون پس از 8 سال به عهد خود وفا کرد با این حال مایک تایسون در صحبت با رسانه های مختلف بسیار متواضع بود و اظهار کرد که اگر هولمز در دوران اوج خود قرار داشت، به هیچ عنوان نمی‌توانست او را شکست دهد. به هر حال تایسون به قولی که به محمد علی داده بود عمل کرد و هولمز را شکست داد. تایسون با نفر دیگر نیز مبارزه کرد. آن ها هولمز را شکست داده بودند و مایک تایسون موفق شد تا آن ها را نیز شکست دهد. تایسون در «حقیقت غیر قابل انکار» زندگی نامه خود نوشته است:
این مبارزه به نوعی برای من شخصی شده بود. من از سن 14 سالگی با کاس در مورد ناک اوت کردن لری هولمز صحبت می‌کردم. من فکر می‌کردم که با شکست دادن لری هولمز می‌توانم انتقام محمد علی الگوی خودم را بگیرم و نام خودم را در تاریخ جاودانه کنم.
واقعا همین اتفاق رخ داد و تایسون به یکی از بزرگ ترین بوکسور های جهان تبدیل شد. با این حال مبارزه او مقابل لری هولمز یکی از بهترین سنگین وزن های جهان معمولا به فراموشی سپرده می‌شود. بیش تر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
محمد علی کلی دلقک بود مثل همینهایی که تو ایران در ایام عاشورا رجز میخونند بعد نمایش اجرا می‌کنند وکلا در حال فرار هستند
کاربر سایت
04 شهریور 1402
محمد علی کلی بزرگترین مبازر تاریخ بود وقتی چیزی نمیدونی چرا الکی زر میزنی کودن
کاربر سایت
04 شهریور 1402
سلام عرض ادب. محمد علی کلی یک اسطوره به تمام معنا و در ضمن بچه ریقو بار آخرت باشه به اهل بیت توهین کنی بعد خدا هر چی داریم عزت اعتبار آبرو مون رو از اهل بیت شهدا داریم که غیر از این بود خدا میداند پدر مادر تو تورو الان پس انداخته بودن نداخته بودن
کاربر سایت
04 شهریور 1402
محمد علی کلی فقط مسخره بازی درمیورد وگرنه جز ۱۰۰تای برتر بوکس جهانم نیس
کاربر سایت
04 شهریور 1402
شما برو یه راند شادو بزن تو رینگ بعد بیا در مورد محمدعلی و بوکس حرف بزن
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...