فیفا برگزاری جام باشگاه های جهان با ۳۲ تیم را تایید کرد

فیفا برنامه خود برای تغییرات در شکل برگزاری جام باشگاه‌های جهان از سال 2025 را تایید کرد تا گسترش این رقابت‌ها رسمی شود.
کدخبر (154990) | 23 اسفند 1401 | ساعت 14:56
0 109
فیفا برگزاری جام باشگاه های جهان با ۳۲ تیم را تایید کرد
فیفا برنامه خود برای تغییرات در شکل برگزاری جام باشگاه‌های جهان از سال 2025 را تایید کرد تا گسترش این رقابت‌ها رسمی شود.

به گزارش سرخ نیوز، فیفا امروز برنامه گسترش جام باشگاه‌های جهان که قرار است از سال 2025 به شکلی جدید برگزار شود را رسماً تأیید کرد. در فرمت حال حاضر، این رقابت‌ها هفت تیم در تورنمنت حضور یافته و برای قهرمانی تلاش می‌کنند، اما از تابستان 2025 جام باشگاه‌های جهان با حضور 32 تیم برگزار خواهد شد. بر اساس اعلام فیفا، قهرمان‌های دو دوره گذشته این تورنمنت، چلسی و رئال مادرید، به شکل اتوماتیک در رقابت‌های 2025 حضور خواهند داشت و همچنین قهرمان‌های دو دوره آتی یعنی رقابت‌های 2023 و 2024 هم به‌صورت اتوماتیک در جام باشگاه‌های جهان 2025 حضور خواهند داشت. فیفا برگزاری جام باشگاه های جهان با ۳۲ تیم را تایید کرد فیفا ابتدا قصد داشت جام باشگاه‌های جهان را از سال 2021 با حضور 24 تیم برگزار کند، اما همه‌گیری کرونا باعث شد این تورنمنت، که قرار بود اولین دوره‌اش در چین برگزار شود، کنار گذاشته شود. با فروکش کردن موج پاندمی اما فیفا اعلام کرد که قصد دارد تورنمنت را با حضور تیم‌های بیشتری برگزار کند. اینفانتینو، رئیس فیفا، در آستانه جام جهانی قطر در یک کنفرانس خبری این تغییرات را تأیید کرده و گفت که جام باشگاه‌های جهان در آینده شکل و شمایلی شبیه به جام جهانی خواهد داشت. اینفانتینو از زمانی که در سال 2016 جانشین سپ بلاتر شد و ریاست فیفا را برعهده گرفت، گسترش جام باشگاه‌های جهان را به‌عنوان یکی از برنامه‌های مهم خود در این نهاد معرفی کرده بود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...