قد کوتاه نیک واکر و مشکلاتی که ادامه دارد / کریس استو : سمسون دائودا ، قهرمانی را مدیون قد خود است !

کریس استو ملقب به «تکنیسین» نتایج آرنولد کلاسیک 2023 را با جزئیات بررسی کرد. او در این مصاحبه اظهار کرد: «به نظر می‌رسد این امتیازات ساختگی است»
کدخبر (155047) | 23 اسفند 1401 | ساعت 21:55
0 879
قد کوتاه نیک واکر و مشکلاتی که ادامه دارد / کریس استو : سمسون دائودا ، قهرمانی را مدیون قد خود است !
کریس استو ملقب به «تکنیسین» نتایج آرنولد کلاسیک 2023 را با جزئیات بررسی کرد. او در این مصاحبه اظهار کرد: «به نظر می‌رسد این امتیازات ساختگی است»

به گزارش سرخ نیوز، کریس استو از کهنه کاران حرفه بدنسازی محسوب می‌شود و در آرنولد کلاسیک 2023، مربیگری اندرو جکد را به عهده داشت. اندرو جکد به کمک کریس استو موفق شد مدال برنز این رقابت ها را از آن خود کرد. سمسون دائودا و نیک واکر به ترتیب مقام اول و دوم را کسب کردند و مدال طلا و نقره را از آن خود کردند. استو در مصاحبه با RxMuscle در مورد روند قهرمانی سمسون دائودا مقابل تقارن و تعادل فوق العاده بدن نیک واکر صحبت کرد. آرنولد کلاسیک هفته گذشته در اوهایو برگزار شد و بدنسازان با سابقه بسیاری در مورد نتایج این رقابت ها صحبت کردند. در ابتدا، چهره های سرشناس زیادی در فهرست شرکت کنندگان این مسابقات دیده نمی‌شد. با این حال برگزار کنندگان این مسابقات با افزایش جایزه برنده این مسابقات به 300 هزار دلار، این مشکل را حل کردند. نیک واکر، اندرو جکد، پاتریک مور و بیگ رامی کسانی بودند که پس از افزایش جایزه قهرمان این مسابقات، سریعا تصمیم خود را عوض کرده و در این رقابت ها شرکت کردند. آن ها می‌توانستد در این مسابقات، جایگاه خود در مستر المپیا را تثبیت کنند. نیک واکر، قدش و مشکلاتش ؛ قهرمانی دائودا، مدیون قد اوست! تقارن و تعادل فوق العاده بدن نیک واکر موفق به شکست دائودا نشد و واکر پس از دائودا در جایگاه دوم قرار گرفت. بسیاری از هواداران قهرمانی دائودا را جنجالی و بسیاری آن را مردود می‌دانند. این موضوع باعث شد تا باب سیچریلو در دو پادکست اخیر Voice of Bodybuilding در مورد آن به بحث و گفتگو بپردازد. به عقیده او، انتخاب قهرمان این مسابقات برای داوران کار سختی بوده و این رقابت بسیار حساس و نزدیک بوده است. او همچنین باور دارد که نیک واکر مستحق جایگاه سوم بود چراکه او تعادل و تقارن خوبی نسبت به سایر رقبا نداشت. واکر اخیرا با توجه به حرف های گاها توهین آمیز طرفداران این ورزش از آن ها تقاضا کرده که به او و سایر بدنسازان این رقابت ها احترام بگذارند. کریس استو نیز اخیرا نظر خود را در رابطه با نتایج سی و پنجمین دوره آرنولد کلاسیک اظهار کرد.

کریس استو : به نظر می‌رسد که این امتیازات ساختگی باشند

کریس استو در مصاحبه با دیو پالومبو جزئیات آرنولد کلاسیک 2023 را بررسی کرد. او گفت:
خلاصه این رقابت ها همین یک نکته است: شما به چه کسی بیشتر نگاه می‌کنید؟ او قهرمان خواهد بود. مهم مقایسه تصویر به تصویر نیست. مهم این نیست که چه کسی بیشتر از بقیه توجه شما را به خودش جلب می‌کند. مهمترین چیز در انتخاب قهرمان، حس داور است. مهم نیست که چه کسی بهترین فیگور از جلو را می‌گیرد یا چه کسی بهترین عضلات لت را دارند یا چه کسی در تصاویر مختلف بهتر است. در مجموع آن کسی قهرمان است که چشم داوران را مجذوب خود کند. یعنی آن چیزی که قهرمان را تعیین می‌کند این است که داوران به چه کسی جذب می‌شوند. لزوما قهرمان به وسیله بررسی تصاویر مختلف تعیین نمی‌شوند. ممکن است یک بدنساز در سه عکس و دیگری در چهار عکس حضور داشته باشد. همچنین نحوه قرارگیری بدنسازان کنار یکدیگر مهم است. مهم کسی است که بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند.
استو باور دارد که علت شکست واکر مقابل دائودا تفاوت نوع شکل بدن های آنهاست و همچنین اظهار کرد که تعادل و تقارن بدن شیر نیجریایی بیشتر و بهتر از بدن نیک واکر بود. او گفت:
به نظر من عضلات و تقارن و تعادل بدن های جکد و دائودا خیلی بهتر و بیشتر از واکر بود. ضمنا واکر از آن‌ها بسیار کوتاه تر است. داوران قطعا این تفاوت را حس می‌کنند. بین بدن هر دو بدنساز مختلف تفاوت های مختلفی وجود دارد. به طور مثال بدن های نیک واکر و هادی چوپان با بدن‌های نیک و لانسفورد فرق می‌کند. من فکر می‌کنم نیک واکر از آن ها قد بلندتری داشته باشد. مشخص است که این موضوع بسیار تاثیرگذار است. برای قهرمانی به تعادل و تقارن زیادی نیاز دارید. البته که تقارن و تعادل خوب برای قهرمانی کافی نیست. در واقع همه چیز در نهایت به عضلانی بودن بدن یک بدنساز برمی‌گردد. عضلانی بودن توجه داور را جلب می‌کند. منظور از عضلانی بودن، سایز و تقارن و تعادل بدن در کنار یکدیگر است. شما اگر یک بدن بزرگ و غول پیکر داشته باشید اما هیچ تعادلی و تقارنی در آن وجود نداشته باشد قطعا قهرمان نخواهید شد. با چنین بدنی ممکن است بتوانید در جایگاه ششم، هشتم و یا شاید حتی نهم قرار بگیرید.
استو باور دارد که امتیازات داده شده به بدنسازان می‌تواند ساختگی باشد چراکه تفاوت امتیاز دائودا و نیک واکر به صورت غیر قابل قبولی زیاد بوده است. او گفت:
مهم این است که توجه داوران به چه کسی جلب می‌شود. به طور مثال فرض کنید که شما به یک بدنساز نگاه می‌کنید، سپس به دیگری نگاه می‌کنید و نمی‌توانید بین آن ها تصمیم بگیرید، اینجا دوباره به همان کسی فکر می‌کنید که زودتر از بقیه توجه شما را به خود جلب کرد. این حس داور است که تعیین کننده قهرمان است. آن ها طوری نتیجه را نشان دادند انگار که تمام داوران با قهرمانی دائودا موافق هستند و هیچ کس موافق قهرمانی بدنساز دیگری نیست. من بارها در این برنامه تکرار کردم، به نظر می‌رسد که این چنین امتیازاتی ساختگی هستند. درست است، سمسون از بقیه بهتر بود اما این بدین معنی نیست که به طور مثال یک داور قطعا می‌خواهد او را به عنوان قهرمان انتخاب کند. قطعا او علاوه بر سمسون به قهرمانی واکر نیز فکر کرده است و کاملا مطمئن نیست. قطعا رقابت بین نیک و دائودا یا رقابت بین نیک و اندرو نزدیک بوده است. وقتی به نتایج نگاه می‌کنید به نظر می‌رسد سمسون به سادگی و در کمال آرامش بقیه را شکست داده است. به نظر من اصلا به این سادگی ها نبود. مخصوصا در مرحله پیش داوری رقابت بسیار نزدیک بود.

استو علت شکست رامی مقابل واکر را توضیح داد

به عقیده استو، رامی بیشترین عضله را بین شرکت کنندگان داشت. با این حال تعادل و تقارن بدن واکر موجب شکست بیگ رامی شد. با در نظر گرفتن وزن، سایز، سرشانه و عرض بدن بیگ رامی به سادگی می‌توان فهمید که او بیشترین عضله را داشت. اما مهم این است که او در کنار بقیه چطور به نظر می‌رسد. با این حال تقارن و تعادل بدن نیک واکر بسیار بهتر بود. وضعیت بدن واکر بسیار بهتر بود. نیک واکر، قدش و مشکلاتش ؛ قهرمانی دائودا، مدیون قد اوست!

استو باور دارد که دائودا در نبرد تن به تن شکست می‌خورد

دائودا قهرمان رقابت های آرنولد کلاسیک 2023 شد. با این حال با وجود این قهرمانی استو همچنان باور دارد که نیک واکر می‌تواند او را در یک نبرد تن به تن شکست دهد و معتقد است که وجود دو بدنساز بلند قد در کنار او در نتایج نهایی تاثیرگذار بوده است. او اظهار کرد:
سمسون نمی‌تواند در نبرد تک به تک واکر را شکست دهد. دیو، به نظرم این بهترین سوالی بود که می‌توانستی بپرسی. به نظرم سمسون در نبرد تن به تن با واکر شکست خواهد خورد. زمانی که بدنسازان شرکت کننده در فینال را اعلام کردند، من بسیار تعجب کردم. آن ها نیک، سمسون و اندرو را در کنار یکدیگر مقایسه کردند. واضح است که نیک در کنار دو بدنساز قد بلند کمی عجیب و غریب به نظر برسد. نیک نمی‌توانست هر دوی آن ها را با هم شکست دهد. اگر نیک مقابل درک لانسفورد قرار می‌گرفت احتمالا می‌توانست او را شکست دهد. نیک نسبت به لانسفورد در فیگورهای جانبی سینه، سه سر بازو ها و موارد دیگر وضعیت بهتری دارد. اما نیک به خاطر قدش در کنار اندرو و سمسون کمی عجیب به نظر می‌رسد. واقعا همه چیز به نحوه برگزاری و نحوه قرارگیری آن ها کنار یکدیگر بستگی دارد.
نیک واکر، قدش و مشکلاتش ؛ قهرمانی دائودا، مدیون قد اوست! میلوس سارسف مربیگری سمسون دائودا قهرمان این رقابت ها را در آرنولد کلاسیک 2023 به عهده گرفته بود و او نیز نظرات خود را در مورد نتایج این مسابقات اظهار کرد. به عقیده سارسف کاهش حجم عضلات پاهایی واکر تقارن بالاتنه و پایین تنه او را به هم زده بود. مستر المپیا 2023 از مهمترین رقابت های سال 2023 می‌باشد و سارسف معتقد است که دائودا می‌تواند هادی چوپان و درک لانسفورد را شکست دهد. استو مطمئن است که اندرو جکد می‌تواند جایگاه خود را برای دومین بار در مستر المپیا به دست بیاورد. با توجه به اینکه اندرو جکد در مستر المپیا 2023 جزو 5 نفر اول قرار نگرفت باید برای کسب جایگاه خود در مستر المپیا بجنگد.   بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...