تصمیم جنجالی خمز؛ تراکتور دیگر در استادیوم یادگار بازی نمی‌ کند!

پاکو خمز به مدیران باشگاه اعلام کرد که با این وضعیت چمن استادیوم یادگار امام، به هیچ وجه قصد ندارد که تیمش را در این ورزشگاه به زمین بفرستد.
کدخبر (155429) | 25 اسفند 1401 | ساعت 08:36
0 91
تصمیم جنجالی خمز؛ تراکتور دیگر در استادیوم یادگار بازی نمی‌ کند!
پاکو خمز به مدیران باشگاه اعلام کرد که با این وضعیت چمن استادیوم یادگار امام، به هیچ وجه قصد ندارد که تیمش را در این ورزشگاه به زمین بفرستد.

به گزارش سرخ نیوز، از زمان ورود پاکو خمز سرمربی تراکتور به این تیم محل میزبانی این تیم از حریفان مسئله مورد مناقشه بوده است. پیش از ورود تماشاگران به ورزشگاه، او با حداقل مشکل در استادیوم بنیان دیزل تیمش را به زمین می‌فرستاد اما همه چیز از مجوز حضور هواداران در استادیوم صادر شد. جایی که تراکتور به یادگار امام نقل مکان کرد و خمس دریافت که این ورزشگاه از کیفیت لازم برای بازی های تیمش برخوردار نیست.

پاکو خمز که در بازی‌های بنیان دیزل نیز بارها و بارها نکات مختلف در مورد کیفیت زمین به مدیران باشگاه انتقال داده بود، در مورد ورزشگاه یادگارامام با ادبیاتی تند لب به انتقاد گشود اما حالا بعد از تمدید قرارداد چهار ساله، تصمیمی جدید را در این خصوص گرفته است. به نظر می‌رسد این تصمیم شروعی برای تغییرات بنیادین در باشگاهی است که به عنوان یک مجموعه خصوصی، سخت‌افزار مطلوبی برای حضور در سطح اول فوتبال ایران دارد اما حالا با خمز، قصد دارد گام‌های بعدی را نیز بردارد.

نکته جالب در مورد سرمربی اسپانیایی این است که او زیست خود در تبریز را کاملا بر اساس کار برای تراکتور سازمان داده است. زندگی در خوابگاه مجاور زمین تمرینی در بنیان دیزل باعث شده که خمز از ابتدای روز در دفتر کارش حاضر شود و به همراه دستیاران، برنامه خود را پیش ببرند تا ساعاتی بعد بازیکنان هم سر برسند و تمرین آغاز شود.

به عبارتی، تمرین 90 دقیقه‌ای در زمین شماره دو بنیان دیزل، تمام آن چیزی نیست که خمز برای تراکتور انجام می‌دهد. او پروژه‌ای را آغاز کرده که برای انجامش نیاز به سخت‌افزار مناسب دارد و یکی از نیازمندی‌های او، زمین چمن باکیفیتی است که خروجی تمرینات هفتگی را در روز مسابقه نشان دهد و ورزشگاه یادگار امام تبریز به هیچ وجه، از کیفیت موردنظر خمز برخوردار نیست.

ارزیابی کادرفنی تراکتور نشان می‌دهد یادگار چمن ناهموار و غیرمسطحی دارد که نمایش تراکتور را با اختلال روبرو می‌کند. همچنین چمن این ورزشگاه از چند نوع مختلف چمن تشکیل شده که حتی چمن پارک و بوستان هم در بخشی از آن دیده می‌شود که این موضوع باعث تعجب سرمربی تراکتور شده است.

 

این کیفیت نامطلوب اثر خود را در آخرین نمایش تراکتور برابر مس رفسنجان نیز نشان داد و ضربات ساده بازیکنان به شکلی عجیب در این ورزشگاه تبدیل به گل نشد تا سرخپوشان تبریزی بازی حساس با حریف مستقیم را واگذار کنند.

نکته جالب این است که چند سال پیش بار دیگر کیفیت زمین یادگار دچار افت فاحشی شد و مسئولان ورزش استان آذربایجان شرقی، تصمیم گرفتند چمن ورزشگاه را زیر کشت ببرند. در حالی که قرار بود چمن برای کاشت از خارج کشور وارد تبریز شود اما این موضوع با تاخیر فراوان مواجه شد و در نهایت هم کاشت با چمن داخلی انجام شد.

این در حالی است که حتی آن زمان تیم فوتبال تراکتور بازی های خود را به استادیوم اختصاصی منتقل کرد تا شاید یک بار برای همیشه تکلیف این ورزشگاه روشن شود اما حالا بعد از 5 سال، چمن دوباره کیفیت خود را از دست داده و به چالشی برای باشگاه تراکتور تبدیل شده است.

البته موضوع کیفیت زمین چمن شاید تکراری‌ترین مسئله فوتبال ایران باشد. با ورود سرمربیان خارجی، آن‌ها اولین نیاز خود را چمن باکیفیت عنوان می‌کنند که شاید تعداد آن به‌اندازه انگشتان یک دست هم نرسد. در این فصل علاوه بر خمس، نفراتی چون مورایس، ساپینتو و حتی یحیی گل‌محمدی هم در این خصوص هشدار داده‌ بودند اما حالا سرمربی اسپانیایی حریف جدیدی را به میان آورده است.

 

نکته مهم اینکه بازی بعدی تیم تراکتور در تبریز، رودرروی سپاهان خواهد بود و اگر مسئولان ورزش تبریز در روزهای نوروز فکری عاجل برای کیفیت ورزشگاه یادگار نکنند، خمز بازی های خود را به استادیوم بنیان دیزل منتقل خواهد کرد.

البته متغیر مهم در این زمینه، حضور هوادارانی است که یکی از مولفه‌های مهم باشگاه تراکتور محسوب می‌شوند و شاید تنها در یادگار بتوانند حمایت موردنظر خود را از تیم داشته باشند. اما خمز باوجود علاقه شدید با حضور هواداران، برگزاری بازی در چمن باکیفیت بنیان دیزل را راهی میانه برای حل این چالش می‌داند.

چرا که از یک سو این ورزشگاه امکان حمایت 7 هزار نفری تماشاگران را در خود دارد و از سوی دیگر از چمن بسیار خوبی هم برخوردار است. نکته مهم اینکه پرسپولیس و استقلال هم حداکثر امکان میزبانی در حضور 7 هزار نفر را دارند و اگر باشگاه تراکتور بتواند مجوز میزبانی در بنیان دیزل با حداکثر تماشاگران را بگیرد، شاید این راه حل میانه برگزیده شود.

البته و اگرچه که خمز دیدگاه خود در این خصوص را بیان کرده اما او تصمیم‌گیر نهایی نیست. صدور مجوز بازی با تماشاگر در استادیوم بنیان دیزل، نکته‌ای است که این گره را باز می‌کند. هرچند که شاید هواداران تراکتور امیدوار باشند مسئولان ورزش استان در همین روزها، با قید فوریت تصمیم به بهبود موقت کیفیت زمین چمن بگیرند و برای فصل آینده ایده اساسی را در مشورت با پاکو خمز، اجرایی کنند که در این صورت سرمربی اسپانیایی هم به برگزاری بازی حساس با سپاهان در استادیوم بزرگ شهر رضایت می‌دهد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...