آینده نیمکت رئال مادرید / اعتماد به فرمول قدیمی یا قمار روی سرمربیان اسبق پی اس جی ؟

رئال مادرید به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید اما شاید حتی قهرمانی در این مسابقات هم آینده آنچلوتی را تضمین نکند.
کدخبر (155341) | 25 اسفند 1401 | ساعت 14:58
0 217
آینده نیمکت رئال مادرید / اعتماد به فرمول قدیمی یا قمار روی سرمربیان اسبق پی اس جی ؟
رئال مادرید به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید اما شاید حتی قهرمانی در این مسابقات هم آینده آنچلوتی را تضمین نکند.

به گزارش سرخ نیوز، نیمکت رئال مادرید لرزان‌تر از همیشه است. واگذاری سوپرکاپ به بارسلونا،‌ شکست در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی جام حذفی و اختلاف ۹ امتیازی با این تیم در لالیگا، همگی مسبب ناامیدی فلورنتینو پرز و همکارانش از کارلو آنچلوتی شده است و شاید حتی قهرمانی اروپا هم نتواند حضور آنچلوتی روی این نیمکت برای فصل آینده را تضمین کند، چرا که کنار گذاشتن سرمربی قهرمان اروپا، برای فلورنتینو پرز موضوعی دور از ذهن محسوب نمی‌شود. بن‌بست تاکتیکی در اکثر بازی‌های این فصل، عدم اعتماد به ستاره‌های جوان و موثری مثل دنی سبایوس و مارکو آسنسیو و افت بازیکنانی نظیر بنزما و وینیسیوس جونیور نسبت به فصل قبل، از دیگر دلایل اختلاف تیم مدیریتی و کادرفنی رئال است. از سوی دیگر، کارلو آنچلوتی هم چندان از عملکرد مدیران باشگاه راضی نیست. اصرار آنچلوتی برای فعالیت بیشتر در پنجره‌های نقل و انتقالاتی، خصوصا جذب جانشینی برای کریم بنزما، بدون پاسخ ماند. پیشنهاد جدی تیم ملی برزیل هم کارلتو را وسوسه کرده و با در نظر گرفتن تمام این جوانب، احتمال قطع همکاری رئال مادرید و کارلو آنچلوتی در پایان فصل، از احتمال ادامه آن بیشتر است. آینده نیمکت رئال مادرید / اعتماد به فرمول قدیمی یا قمار روی سرمربیان اسبق پی اس جی ؟

تیم های پایه رئال مادرید ، کارخانه مربی سازی

فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید، همواره تمایل داشته تا از مربیانی که سابقه کار در تیم‌های پایه این باشگاه را دارند استفاده کند. در دوره اول این مدیر با سابقه که از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ به طول انجامید، ۶ مربی (دائمی و موقت) روی نیمکت لوس بلانکوس نشستند که از بین آن‌ها، ویسنته دلبوسکه، ماریانو گارسیا راموس و خوان راموس لوپز، سابقه کار در تیم‌های پایه رئال مادرید را داشتند. پرز در سال ۲۰۰۹ به رئال مادرید بازگشت و پس از ۶ سال حضور مربیانی نظیر مانوئل پیگرینی، ژوزه مورینیو و کارلو آنچلوتی، دوباره به همکاری با سرمربیان سابق تیم‌های رئال مادرید رو آورد. ابتدا رافا بنیتز که دوران خوبی در والنسیا و لیورپول و تا حدودی چلسی و ناپولی داشت، در سال ۲۰۱۵ سرمربی رئال مادرید شد. بنیتز دوران فوتبالی خود هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی را از تیم‌های پایه رئال مادرید آغاز کرده بود. آینده نیمکت رئال مادرید / اعتماد به فرمول قدیمی یا قمار روی سرمربیان اسبق پی اس جی ؟ بعد از اخراج بنیتز در میانه‌ فصل، نوبت به زین‌الدین زیدان رسید. زیدان که دوران مربی‌گری خود را با دستیاری آنچلوتی و سپس ۲ سال هدایت تیم B رئال مادرید آغاز کرده بود، ۲۹ ماه هدایت تیم بزرگسالان رئال مادرید را برعهده داشت و در این مدت ۳ قهرمانی پیاپی لیگ قهرمانان اروپا، یک لالیگا، ۲ جام جهانی باشگاه‌ها، ۲ سوپرکاپ اروپا و یک سوپرکاپ اسپانیا را کسب کرد. بعد از استعفای زیدان، نوبت به جولن لوپتگی رسید که هم به‌عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی، سابقه کار در تیم‌های پایه رئال مادرید را داشت. لوپتگی اما خیلی زود اخراج شد و جای خود را به سانتیاگو سولاری داد. سولاری آرژانتینی ۵ سال سابقه بازی به عنوان بازیکن برای رئال مادرید را داشت و دوران مربی‌گری خود را نیز از تیم‌های پایه رئال مادرید آغاز کرد ولی او هم به سرنوشت لوپتگی دچار شد تا زیدان دوباره هدایت کهشکانی‌ها را برعهده بگیرد. زیدان ۱۸ ماه دیگر سرمربی مادریدی‌ها شد و یک لالیگا و یک سوپرکاپ اسپانیا کسب کرد و با استعفای دوباره، جای خود را به کارلتو داد.

چه کسانی گزینه هدایت رئال مادرید هستند؟

از نام‌هایی که اطراف نیمکت لوس بلانکوس شنیده می‌شود، می‌توان حدس زد که فلورنتینو پرز نسبت به استفاده از فرمول قدیمی خود یعنی انتخاب یک سرمربی از بین مربیان رشد کرده در سیستم خود رئال مادرید، بی‌میل نیست. آلوارو آربلوا، رائول گونزالس و ژابی آلونسو، جدی‌ترین نام‌هایی هستند که از آن‌ها به عنوان سرمربی آینده رئال مادرید یاد می‌شود. نکته مشترک این سه گزینه، سابقه بازی برای رئال مادرید و هدایت تیم‌های پایه این باشگاه است. ژابی آلونسو دوران مربی‌گری خود را از تیم زیر ۱۴ سال رئال مادرید آغاز نمود و اکنون هدایت بایرلورکوزن را برعهده دارد. آلوارو آربلوا هم راه خود در زمینه مربی‌گری را مثل ژابی آلونسو آغاز کرد و حالا در تیم زیر ۱۹ سال رئال مادرید، نتایج بی‌نظیری کسب کرده و در آستانه کسب عنوان قهرمانی اروپا با این تیم است. رائول گونزالس، اسطوره باشگاه رئال مادرید هم حرفه مربی‌گری خود را از تیم زیر ۱۵ سال این باشگاه آغاز کرد، با تیم زیر ۱۹ سال قهرمان اروپا شد و حالا در کاستیا (تیم دوم رئال مادرید) نتایج خوبی کسب می‌کند. آینده نیمکت رئال مادرید / اعتماد به فرمول قدیمی یا قمار روی سرمربیان اسبق پی اس جی ؟ علاوه بر این سه گزینه، رئالی‌ها گوشه‌چشمی به سه گزینه دیگر دارند؛ توماس توخل، مائوریسیو پوچتینو و البته ژوزه مورینیو! توماس توخل دو سال پیاپی با پاری سن ژرمن و چلسی به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید و با آبی‌ها لندن، موفق به قهرمانی در آن رقابت‌ها شد. توخل نهایتا پس از اختلاف نظر شدید با مالکان جدید چلسی، از سمت خود برکنار شد و حالا شنیده می‌شود که در حال یاد گرفتن زبان اسپانیایی است! مائوریسیو پوچتینو با پیروزی برابر بارسلونای پپ گواردیولا در قامت سرمربی اسپانیول، نامی برای خود دست و پا کرد و در ادامه راهی فوتبال انگلیس و باشگاه ساوتهمپتون شد. عملکرد خوب پوچتینو در جمع قدیس‌ها، او را به نیمکت تاتنهام رساند و او توانست تیم سفید پوش لندن را تحت عنوان یک مدعی به فوتبال دنیا معرفی کند. نایب قهرمانی در لیگ برتر انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا، حاصل ۵ سال حضور او در تاتنهام بود. پوچتینو در ادامه به پاری‌سن‌ژرمن رفت و تمام جام‌های داخلی را با این تیم کسب کرد، هر چند که عدم توانایی او در کنترل رختکن و حذف برابر رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا، منجر به اخراج او از جمع پاریسی‌ها شد. ژوزه مورینیو دیگر نام جذابی است که به عنوان سرمربی احتمالی رئال مطرح می‌شود. قهرمانی در لیگ اروپا با منچستریونایتد و قهرمانی در لیگ کنفرانس اروپا با رم، تنها دستاوردهای آقای خاص در ۶ سال اخیر است که او را از دوران پرفروغ گذشته خود، دور کرده است. ژوزه مورینیو شاید دورترین نام به نیمکت رئال مادرید باشد اما تجربه فلورنتینو پرز در بازگرداندن غافلگیرانه آنچلوتی به مادرید و قهرمانی اروپا تحت هدایت او، شاید بار دیگر مدیر باسابقه رئال مادرید را وسوسه به همکاری دوباره با یک گزینه دور از انتظار کند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...