بیگ رامی ، نیک واکر ، سمسون دائودا و اندرو جکد زیر ذره بین اسطوره بدنسازی

میلوس سارسف چهره برجسته دنیای بدنسازی در گفتگویی علل ناکامی نیک واکر و اندرو جکد در آرنولد کلاسیک 2023 را مورد بررسی قرار داده است.
کدخبر (155253) | 24 اسفند 1401 | ساعت 21:09
0 335
بیگ رامی ، نیک واکر ، سمسون دائودا و اندرو جکد زیر ذره بین اسطوره بدنسازی
میلوس سارسف چهره برجسته دنیای بدنسازی در گفتگویی علل ناکامی نیک واکر و اندرو جکد در آرنولد کلاسیک 2023 را مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش سرخ نیوز، با قهرمانی سمسون دائودا در رقابت‌ آرنولد کلاسیک 2023، شوک بزرگی به دنیای بدنسازی وارد شد. حالا میلوس سارسف، اسطوره بدنسازی و یکی از بهترین مربیان رشته، در مصاحبه با Muscular Development این رویداد را تحلیل و علل ناکامی نیک واکر و اندرو جکد را در این رویداد مورد بررسی قرار داده است.

قهرمانی سمسون داوئدا در مسابقات آرنولد کلاسیک 2023

هفته گذشته سمسون داوئدا موفق شد جایزه 300 هزار دلاری مسابقات آرنولد کلاسیک 2023 را از آن خود کند. در این رقابت دائودا موفق شد بر نیک واکر که یکی از مدعیان اصلی قهرمان بود و همچنین اندرو جکد چیره شود و به قهرمانی برسد. این در حالی بود که اندرو جکد برای آمادگی بیشتر جهت حضور در این رقابت، تمرینات قابل توجهی را با کریس استو و کریس لوئیس پشت سرگذاشته بود. در مرحله فینال این سه نفر با یکدیگر مبارزه کردند و نیک واکر اگرچه از نظر فرم شرایط بهتری نسبت به مرحله پیش داوری داشت، اما بازهم نتوانست جلوی قهرمانی دائودا را بگیرد. بسیاری از طرفداران نتایج این دوره را بحث‌برانگیز دانستند. کریس استو معتقد است که واکر در یک نبرد تن‌به‌تن می‌توانست سامسون دائودا را شکست دهد. استو در طول مسابقه کنار جکد و دائودا حضور داشت. با این حال میلوس سارسف معتقد است که حجم عضلات نیک واکر در این رقابت کاهش یافته بود اگرچه با توجه به موفقیت‌های اخیر واکر، سارسف امیدوار است که شاگرد او بتواند در مستر المپیا پیش رو در برابر هادی چوپان به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی و درک لانسفورد، نمایش بهتری نسبت به گذشته داشته باشد. سارسف در صحبت با گیلز توماس و ران هریس، به بررسی نتایج مسابقات آرنولد کلاسیک 2023 پرداخت. او همچنین پکیجی که واکر، دائودا و جکد در آرنولد کلاسیک ارائه دادند را زیر ذر بین قرار داد.

فقط اندازه بیگ رامی او را قهرمان می‌کند

میلوس سارسف بر خلاف باور عده‌ای از هواداران، به ناداوری بر علیه بیگ رامی اعتقادی ندارد.
آرزو می‌کردم که هواداران فقط بیگ رامی و نیک واکر را با یکدیگر مقایسه می‌کردند. همچنین اندرو جکد و سمسون دائودا را هم با هم مقایسه می‌کردند. شاید خیلی‌ها به دیدن این رقابت تک به تک بیشتر علاقه داشته باشند. وقتی این چهار نفر روی صحنه هستند، همه توجهات را به خودشان جلب می‌کنند. هواداران بیگ رامی می‌گویند به بدنساز محبوبشان به طور صادقانه نگاه نشده است. در بخش پیش داوری پس از اعلام نظر نهایی دو داوری که بالاترین امتیاز و دو داوری که کم ترین امتیاز را داده بودند، امتیازاتشان پاک شد. بنابراین رامی امتیاز کاملی برای مقام چهارم نداشت. او چند امتیاز از دست داد و هر یک امتیاز یعنی سه داور دیده‌اند که شان کلاریدا او را شکست داده است.
به گفته سارسف تنها اندازه بیگ رامی بود که به وی کمک کرد تا از کلاریدا پیشی بگیرد.
شان حدود 60 کیلوگرم از بیگ رامی سبک‌تر است و با این حال هنوز در رقابت از رامی پیش‌تر بود. این فقط یک معنا دارد و آن هم این است که بیگ رامی فرم مناسبی نداشته است. فرم دائودا و جکد به مراتب مناسب‌تر از بیگ رامی بود. تنها برتری بیگ رامی اندازه اوست که باعث می‌شود در رقابت‌ها قهرمان شود.
به گفته سارسف، سمسون دائودا از ابتدای نمایش چهره یک برنده را داشت. او تاکید کرد که دائودا در بیشتر پیش داوری‌ها در مرکز صحنه قرار داشت که معمولاً نشان می‌دهد که یک ورزشکار این رویداد را رهبری می‌کند.
سمسون در مرحله پیش داوری و فینال، از ابتدا تا انتها در کانون توجه و مرکز صحنه قرار داشت. این نشانه خوبی برای قهرمانی است. داوران او را جابه‌جا نکردند و کاملا او را مشاهده می‌کردند. در پایان هم هر سه نفر فینالیست فرصت داشتند تا به میان صحنه بروند و این شانس برای همه وجود داشت. فقط از نظر سیاسی، وقتی به آنچه داوران می‌گویند نگاه می‌کنم، فکر نمی‌کردم آنها کسی غیر از سمسون را انتخاب کنند.
پس از دریافت تماس از ویلیام بوناک در پشت صحنه، سارسف با عجله به آنجا رفت؛ چراکه دائودا روغن زیادی از دست می‌داد.
ابتدا همه چیز خوب پیش می‌رفت اما او روغن زیادی را از دست داده بود و این اتفاق دائما رخ می‌دهد. حتی در بوستون هم همین شرایط وجود داشت. آنجا دو بطری روغن دیگر هم مصرف کردیم اما باز آن روند ادامه داشت. ما متوجه شدیم که با گذشت زمان این قضیه دائما تکرار می‌شود. بوناک با من تماس گرفت و گفت میلوس، سمسون تا مغز استخوان خشک شده است. من مجبور شدم برگردم و دوباره برایش روغن استفاده کنم. این اتفاق در آرنولد کلاسیک این دوره همرخ داد.

نیک واکر کنترلش را از دست داد

برخلاف اجرای اخیر نیک واکر در مستر المپیا، سارسف بر این باور است واکر برای کنترل قسمت میانی خود در اوهایو با مشکل مواجه بود.
واکر در مستر المپیا بسیار فرم خوبی داشت و داوران از این نظر او را در بالاترین جایگاه قرار دادند. من فکر می‌کنم واکر آنجا شرایط بهتری داشت. او یکی از عجایب و عضلاتش حیرت انگیز است. با این حال قسمت میانی و پاهایش حجم عضلات خود را از دست داده بود. نمی‌دانم متوجه شدید یا نه اما من صادقانه می‌گویم که یک مربی مغرض نیستم. من همه چیز را تماشا می‌کنم. او نتوانست عضلات شکم خود را به خوبی نمایش‌های دیگر کنترل کند. او ممکن است کمر کوچکی نداشته باشد اما شکم عمیقی داشت که همیشه قادر بود آن را کنترل کند. این اتفاق بارها پیش آمد و می‌توانید از روی تضاویر آن را بررسی کنید. حتی در هنگام فیگور گرفتن هم مشکلاتی وجود داشت. او در نهایت کارش را کرد اما مانند همیشه نبود.
سارسف اذعان می‌کند که اندرو روی صحنه لاغرتر به‌نظر می‌رسید اما جایی در رقابت قهرمانی نداشت؛ چراکه ازنظر پهلو و عضلات همسترینگ اوضاعش خوب نبود.
تفاوت وزن او با سمسون نهایتا 500 گرم بود. اینکه چرا سمسون توانست اندرو را شکست دهد، به‌نظر به‌خاطر این بود که اندرو کمی لاغرتر از سمسون بود اگرچه از نظر فرم شرایط بهتری داشت و عضلاتش کاملا خشک و کات خورده بود. با این حال، قبلا هم گفته بودم که این هنوز برای برنده شدن در نمایش کافی نیست. شما نمی‌توانید فیگور گرفتن و بسیاری دیگر از پارامترها را نادیده بگیرید. اندرو از نظر ضخامت عضلات همسترینگ از پهلوی هر دو طرف شرایط خوبی نداشت و عضلات سه سر و سینه هم در شرایط ایده‌آلی قرار نداشت. او برای رقابت آماده نبود و فیگورهایش را از این نواحی از دست داد.
در همین ارتباط:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...