نیک واکر می توانست قهرمان آرنولد کلاسیک شود ؛ جی کاتلر سمسون دائودا را مستحق قهرمانی نمی داند

جی کاتلر در مورد عملکرد سمسون دائودا، نیک واکر، بیگ رامی و اندرو جکد در آرنولد کلاسیک 2023 صحبت کرد. او همچنین شرایطی فرضی را در نظر گرفت که اگر درک لانسفورد نیز در این رقابت ها شرکت می‌کرد چه اتفاقی می‌افتاد.
کدخبر (155277) | 25 اسفند 1401 | ساعت 08:14
0 357
نیک واکر می توانست قهرمان آرنولد کلاسیک شود ؛ جی کاتلر سمسون دائودا را مستحق قهرمانی نمی داند
جی کاتلر در مورد عملکرد سمسون دائودا، نیک واکر، بیگ رامی و اندرو جکد در آرنولد کلاسیک 2023 صحبت کرد. او همچنین شرایطی فرضی را در نظر گرفت که اگر درک لانسفورد نیز در این رقابت ها شرکت می‌کرد چه اتفاقی می‌افتاد.

به گزارش سرخ نیوز، جی کاتلر یکی از اسطوره‌های بدنسازی است و چهار بار قهرمانی مستر المپیا را از آن خود کرده است. او به‌خوبی استعدادهای این حرفه را با توجه به تجربه زیادش تشخیص می‌دهد. او اخیراً در یکی از ویدیوهای یوتیوب خود در مورد عملکرد سمسون دائودا و نیک واکر و بیگ رامی و اندرو جکد در آرنولد کلاسیک 2023 صحبت کرده است. آرنولد کلاسیک 2023 از یازدهم تا چهاردهم اسفند در اوهایو برگزار شد. برگزارکنندگان این رقابت‌ها جایزه برنده را به 300 هزار دلار در دسته آزاد افزایش دادند و این موضوع باعث شد تا تعدادی از سرشناس‌ترین چهره‌های بدنسازی در این مسابقات شرکت کنند.

آرنولد کلاسیک 2023 ؛ وقتی سمسون دائودا از نیک واکر سبقت گرفت

نیک واکر پیش از این مسابقات در مستر المپیا 2022 شرکت کرده بود و در جایگاه سوم قرار گرفت و برای مدال طلا در آرنولد کلاسیک 2023 جنگید. سمسون دائودا نیز یکی دیگر از چهره‌هایی بود که بسیاری معتقد بودند می‌تواند قهرمانی را از آن خود کند. از دیگر شرکت‌کنندگان این مسابقات می‌توان به بیگ رامی قهرمان دو دوره مستر المپیا، اندرو جکد و پاتریک مور اشاره کرد. در پایان این رقابت‌ها و براساس نتایج آرنولد کلاسیک ۲۰۲۳، دائودا قهرمان شد و واکر و جکد به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. واکر جایزه عضلانی‌ترین بدنساز رقابت‌ها را دریافت کرد و جکد نیز جایزه بهترین فیگورگیر این رقابت‌ها را از آن خود کرد. واکر پس از اتمام رقابت‌ها به تمام هواداران و به خودش قول داد که دفعه بعد با قدرت بیشتری بازگردد. درعین حال، اندرو جکد معتقد است که او به‌درستی در جایگاه دوم قرار گرفت. واکر مدعی شد که هم‌اکنون می‌خواهد کمی استراحت کند و از عرصه بدنسازی به دور باشد؛ چراکه او یک سال متوالی است که درحال شرکت در رقابت‌های مختلف است. زک خان، بدنساز کهنه کار، مشخصاً داوران را مورد انتقاد قرار دارد و به عقیده او سیاست در این داوری نقش داشته است. او باور دارد که واکر باید در جایگاه سوم قرار می‌گرفت و مدال نقره حق اندرو جکد بود. او همچنین از بیگ رامی نیز حمایت کرد. سمیر بنوت، قهرمان سابق مستر المپیا، نیز تقریباً با او هم نظر بود و از داوران برای انتخاب نادرستشان انتقاد کرد. بسیاری از هواداران نیز معتقد بودند که سمسون دائودا در نیمه دوم این رقابت‌ها کاملاً از دور خارج شده بود. با این حال باب سیچریلو، گزارشگر آرنولد کلاسیک، تمام این انتقادها را رد کرد و نحوه داوری آن‌ها را توضیح داد. او همچنین باور دارد که واکر کمی از ابهت خود را از دست داده بود. نیک واکر چند روز بعد بالاخره سکوت خودش را شکست و از هواداران خود درخواست کرد تا داوران یا سایر رقبا را قضاوت نکنند.

تحلیل و بررسی جی کاتلر از آرنولد کلاسیک 2023

جی کاتلر اخیراً در یوتیوب نظر خود را در رابطه با قهرمانی سمسون دائودا و شکست دادن نیک واکر و اندرو جکد اظهار کرد. او گفت:
به‌نظر من هرکدام از این سه نفر می‌توانست قهرمان شود. من نیک واکر را قهرمان این رقابت‌ها پیش‌بینی کرده بودم. اما سمسون واقعاً فوق‌العاده بود. اندرو نیز پیشرفت‌های بسیار زیادی کرده بود. به عقیده داوران، بدن واکر مانند بدنش در مستر المپیا نبود. من با او صحبت کردم. به نظر من، نیک، دائماً درحال پیشرفت است. بدن او به مقدار قابل توجهی بهتر شده است. او در ابتدای این رقابت‌ها از همه بهتر عمل کرد. با این حال، سرنوشت طور دیگری رقم خورد. او نتوانست سمسون را شکست دهد. وزن سمسون خیلی بیشتر از نیک است. او واقعاً بزرگ است. میلوس گفت که او حدود 130 کیلوگرم وزن دارد و مشخصاً قد او کمی بلندتر است. در هر صورت، به‌هیچ عنوان نباید اندرو جکد و سمسون را دست کم گرفت. قد هر دوی آن‌ها از نیک بلندتر است. مردم همچنان در مورد جایگاه نیک بحث می‌کنند.
جی کاتلر به نیک واکر توصیه کرد که روی شکست دادن حریفانش تمرکز کند چراکه شکل بدن او مانند سمسون دائودا نیست. او اظهار کرد:
اگر بخواهم به او توصیه کنم، باید بگویم که او باید روی نقاط قوتش کار کند. او می‌تواند با نقاط قوتش بسیاری از بدنسازان را شکست دهد. اما متاسفانه او نمی‌تواند بدن خودش را شبیه سمسون یا درک لانسفورد بسازد.
کاتلر اندرو را به‌خاطر عملکرد بسیار خوبش مقابل رقبای سختش تحسین کرد. او گفت:
بدن اندرو بسیار خوب شده بود و تقارن و تعادل خوبی را در بدن خودش ایجاد کرده بود. او در مقابل رقبای بسیار سختی رقابت کرد. تو نمی‌توانی بگویی که من چون توانستم از مستر المپیا جان سالم به در ببرم، حالا آمدم و در آرنولد کلاسیک در جایگاه سوم قرار گرفتم. این اشتباه است. یک بدنساز می‌تواند از یک رقابت تا رقابت بعدی بسیار تغییرات زیادی را در خودش اعمال کند.

کاتلر همچنان به بیگ رامی امیدوار است

بیگ رامی در مستر المپیا 2022 سقوط بزرگی را تجربه کرد. او نسبت به مستر المپیا پیشرفت کرده بود اما به‌نظر می‌رسد که این پیشرفت‌ها کافی نبوده است. کاتلر باور دارد که اگر رامی همچنان با انگیزه به تلاش کردن ادامه دهد، می‌تواند قهرمانی مستر المپیا 2023 را از آن خود کند. او عنوان کرد:
بیگ رامی پیشرفت کرده بود. من می‌دانم که مردم پس از عملکرد او در آرنولد کلاسیک دیگر روی او حساب زیادی باز نمی‌کنند. اما سؤال مهم این است که آیا او می‌تواند به اوج خود برگردد؟ من همچنان فکر می‌کنم که او این توانایی را دارد. اگر بتواند راه حل را پیدا کند و با انگیزه به مسیر خود ادامه دهد، می‌تواند قهرمان شود. او باید خودش را باور کند. اگر او اتفاقات گذشته را فراموش کند، می‌تواند دوباره به اوج خود برگردد. اگر بخواهم صادق باشم، باید بگویم که حس می‌کنم که او کمی ناامید شده است. وقتی در پشت صحنه با او صحبت کردم، مشخص بود که او ناراحت است. او با خودش می‌گوید که باید چه کار کنم تا پیشرفت کنم؟ و حالا بسیاری از افراد او را به تمسخر می‌گیرند. من این حس او را درک می‌کنم.

جی کاتلر باور دارد که درک لانسفورد در صورت حضور می‌توانست قهرمان شود

درک لانسفورد قهرمان سابق دسته 212 پوند مستر المپیا در اولین حضور خود در دسته آزاد در جایگاه دوم قرار گرفت. به عقیده کاتلر، لانسفورد در صورت حضور در آرنولد کلاسیک می‌توانست قهرمانی این رقابت ها را از آن خود کند. او گفت:
درک لانسفورد می‌توانست در این رقابت‌ها شرکت کند و قهرمان شود. اگر هادی چوپان نیز شرکت می‌کرد، رقابت بسیار سختی را برای حریفانش رقم می‌زد. من به تصمیم درک برای شرکت نکردن در این مسابقات احترام می‌گذارم. او می‌خواهد روی مستر المپیا تمرکز کند. یا می‌خواهد جایگاه خودش را تثبیت کند و یا با شکست دادن هادی، قهرمان شود. مطمئناً شکست دادن چوپان کار ساده‌ای نخواهد بود.
نیک واکر می توانست قهرمان آرنولد کلاسیک شود ؛ جی کاتلر سمسون دائودا را مستحق قهرمانی نمی داندکاتلر در این باره گفته:
درک اگر کمی روی پاها و سینه خود کار کند، می‌تواند نتیجه بسیار خوبی بگیرد. با انجام این کار، تقارن و تعادل بدن او از جلو بسیار  خودش را بیشتر نشان می‌دهد. تقارن عضلات پشت او نیز بسیار عالی است. او همه را انگشت به دهان گذاشت و بسیار خطرناک است. شکل بدنش واقعاً فوق‌العاده است.
کریس استو ملقب به «تکنیسین» نیز با امتیازاتی که داوران برای بدنسازان در نظر گرفتند، مخالفت کرد. با وجود قهرمانی دائودا، استو باور دارد که دائودا در نبرد تن‌به‌تن با واکر شکست خواهد خورد. میلوس سارسف، مربی قهرمان این رقابت‌ها، با داوران هم‌نظر است و علت شکست واکر را کاهش عضلات پاهایش و در نتیجه، به‌هم خوردن تقارن بالاتنه و پایین تنه‌اش می‌داند. بیشتر از مسابقات آرنولد کلاسیک ۲۰۲۳ بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...