بروس لی و ثروتی که روی کوهی از بدهی ساخته بود!

بروس لی ، یک بازیگر جوان بود که در زمینه‌های رزمی فعالیت می‌کرد اما همیشه نگران مسائل مالی در زندگی خود و خانواده‌اش بود.
کدخبر (155726) | 26 اسفند 1401 | ساعت 16:30
4 354
بروس لی و ثروتی که روی کوهی از بدهی ساخته بود!
بروس لی ، یک بازیگر جوان بود که در زمینه‌های رزمی فعالیت می‌کرد اما همیشه نگران مسائل مالی در زندگی خود و خانواده‌اش بود.

به گزارش سرخ نیوز، بروس لی علاوه‌بر اینکه در دنیای هنرهای رزمی یک اسطوره بود، در هالیوود هم یک فوق ستاره محسوب می‌شد و درواقع او بود که کمک کرد فیلم‌های اکشن و رزمی سینمای آمریکا رونق بگیرد و به محبوبیت قابل توجهی دست پیدا کند. افسانه هنرهای رزمی در همان زمان میان توده مردم به چهره‌ای محبوب تبدیل شده بود، اما به‌نظر می‌رسد در زندگی شخصی، همه‌چیز مانند بعد اجتماعی زندگی بروس لی زیبا نبود. بروس لی بازیگری بود که با همسرش لیندا زندگی می‌کرد؛ اما واقعیت این است که آن‌ها زمانی با یکدیگر ازدواج کرده بودند که ازدواج‌های بین نژادی مطرود بود و مورد اهانت قرار گرفت. او همچنین زمانی شروع به فعالیت در سینمای آمریکا کرد که بازیگران آسیایی در این سینما نقشی نداشتند. حتی پس از این که او به موفقیت‌های چشمگیری دست یافت و در دنیای هالیوود هم سری میان سرها بلند کرد، بازهم زندگی برای او و خانواده‌اش آسان نبود.

وضعیت مالی خانواده بروس لی در زمان بازیگری او

با وجود اینکه بروس لی در فیلم‌های هالیوودی حضور پررنگی داشت و از آن‌ها درآمد کسب می‌کرد، خانواده لی از نظر مالی، در شرایط خوبی به سر نمی‌بردند و اوضاع اقتصادی خوبی نداشتند. متیو پولی در بیوگرافی بروس لی با عنوان «بروس لی: یک زندگی» نوشته است که بروس یک بار پیش یکی از دوستانش اعتراف کرده بود که برای اولین بار در زندگی‌اش نگران این بوده که اگر اتفاقی برای او بیفتد، خانواده‌اش پول از کجا خواهند آورد؟ با این حال، دقیقاً مشخص نیست که علت این نگرانی چه بوده است. بروس لی و ثروتی که روی کوهی از بدهی ساخته بود! گریس هو و رابرت لی، مادر و برادر لی، در یک تابستان به دیدار او و خانواده‌اش آمدند. بروس به‌تازگی صاحب یک فرزند شده بود و مادرش می‌خواست نوه جدیدش را ببیند. گریس و رابرت تمام تابستان را با خانواده لی در عمارت بل ایر سپری کردند. متیو پولی می‌نویسد:
به‌نظر آن‌ها بروس به یک چهره موفق در آمریکا تبدیل شده بود. با وجود این که او ظاهر یک مهاجر را داشت اما ازنظر شمایل زندگی با داشتن یک خانه ویلایی در بل ایر، یک ماشین پورشه و یک خانواده دوست‌داشتنی، همه‌چیز متفاوت به‌نظر می‌رسید.
پولی در ادامه می‌نویسد:
با این وجود، ظاهر می‌تواند فریبنده باشد. همه این دارایی و ثروت برروی کوهی از بدهی ساخته شده و در آستانه فروپاشی بود و همین زندگی بروس را به نمونه زندگی یک آمریکایی درحال نابودی تبدیل کرده بود.

وضعیت زندگی شخصی بروس لی

بروس لی به‌تازگی با همسرش تشکیل خانواده داده بود اما همه چیز برای این زوج خوب پیش نرفته بود. لی تمایلی به داشتن بچه نداشت. البته دلیلش این نبود که او نمی‌خواست پدر شود، بلکه فقط نگران این بود که اگر برایش اتفاقی بیفتد، چه کسی از خانواده وی مراقبت خواهد کرد. همسرش می‌گوید:
دوران بسیار سختی را پشت سرگذاشتیم.
متیو پولی در کتاب بیوگرافی بروس لی می‌افزاید:
ورود شانون به زندگی این زوج، بروس را بسیار خوشحال و در عین حال، مضطرب کرد. لی به دوستش گفته بود که نگرانی‌ او در مورد خانواده‌اش حالا بیشتر هم شده است.
لی درطول زندگی خود دارایی نسبتاً قابل قبولی جمع‌آوری کرده بود، اما متأسفانه خودش نتوانست از ثروتی که داشت، لذت ببرد. لی تازه در دهه 70 از نظر درآمدی به شرایط قابل قبولی رسیده بود اما مرگ نابه‌هنگامش، مانع ادامه این روند شد. تخمین زده می‌شود در زمان مرگ او حدود 10 میلیون دلار دارایی داشته اما این واقعیتی است که هنوز توسط منابع موثق تأیید نشده است. بیشتر از بروس لی بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
بروسلی رو انگلیسیها کشتن باید انتقامشو بگیریم ما هنوز فراموشش نکردیم
کاربر سایت
04 شهریور 1402
ای خدا انشاالله کاری کنیدکه درهیچ جای دنیا نژادپرستی نباشه زمانی که بروس لی درهالییود آمد فقط بازیگران آمریکایی رادرهالییود قبول داشتن اگرنژادپرستی نمیکردن بروس خیلی زود درهالییودمشهورمیشد فیلم های زیادی بازی میکرد
کاربر سایت
04 شهریور 1402
حالا شما کوتاه بیا ببخششون ی اشتباهی کردن
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...