ماجدی: من می ماندم با اسکوچیچ به جام جهانی می رفتیم

میرشاد ماجدی میهمان یک برنامه تلویزیونی بود و توضیحاتی را راجع به انتخاب سرمربی تیم ملی ارائه کرد.
کدخبر (155910) | 26 اسفند 1401 | ساعت 09:29
0 133
ماجدی: من می ماندم با اسکوچیچ به جام جهانی می رفتیم
میرشاد ماجدی میهمان یک برنامه تلویزیونی بود و توضیحاتی را راجع به انتخاب سرمربی تیم ملی ارائه کرد.

به گزارش سرخ نیوز، میرشاد ماجدی درمورد انتخاب امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال کشورمان و اینکه آیا او تجربه بین‌المللی برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را دارد، اظهار داشت:

پس از جدایی امیر قلعه‌نویی از سرمربیگری تیم ملی، مربیان خارجی وارد کشور شدند. در آن زمان هنوز بحث تحریم‌ها وجود نداشت و پول‌های ما نه از طریق بانک بلکه به شیوه‌های مختلف انتقال پیدا می‌کرد. به شیوه‌های مختلف می‌توانستیم پول را از فیفا و AFC بگیریم. هرچه به سال ۲۰۲۳ نزدیک‌تر شدیم، فرآیند واگذاری پول‌های ارزی ما کاهش پیدا کرده و اکنون به صفر رسیده است.
وی افزود:
به هیچ صورتی نمی‌توانیم پول را وارد کشور کرده و آن را انتقال بدهیم. مربیان زیادی برای باشگاه‌ها و تیم ملی به ایران آمدند اما طبق همین فرآیند دچار مشکل شدیم. هزینه‌های گزافی دادیم و اتفاقات زیادی برای ما افتاد. نمی‌توانیم پولمان را بگیریم و نمی‌توانیم پول خود را به حساب فرد دیگری انتقال بدهیم. به همین دلیل باید شیوه‌ کار خود را عوض کرده و از افرادی استفاده کنیم که می‌توانیم به آن‌ها پرداختی داشته باشیم و جزء بهترین‌های کشور هستند.
ماجدی: من می ماندم با اسکوچیچ به جام جهانی می رفتیم عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال تصریح کرد:
به همین دلیل امیر قلعه‌نویی با توجه به شرایط فعلی یکی از بهترین‌ گزینه‌های موجود است. زمانی او سرمربی تیم ملی شد که فقط در باشگاه موفقیت به دست آورده بود و برای اولین بار روی نیمکت تیم ملی می‌نشست اما اکنون فرق دارد و تجربه مربیگری تیم ملی را هم در کارنامه دارد.
ماجدی عنوان کرد:
همیشه باید یک خط قطع‌کننده بین باشگاه و تیم ملی بگذارید‌‌‌. فرآیند مربیگری در تیم‌های ملی با تیم‌های لیگ متفاوت است‌‌. در تیم ملی باید در یک تورنمنت خود را نشان بدهید اما در لیگ فرصت بسیار زیادی تا پایان مسابقات دارید. شیوه‌ها و انتظارات کاملا متفاوت است. امیر قلعه‌نویی بهترین گزینه‌ای بود که هیات رییسه به آن رسید. همانگونه که برای مربی خارجی امکانات گذاشته‌ایم، باید این امکانات را به مربی ایرانی هم بدهیم. نباید فرق کند نفر کیست، چه اسم و فامیلی دارد، از چه نژادی است، ایرانی است یا خارجی؟ برنامه و بودجه‌ای برای تیم ملی داریم و هرکس هدایت این کشتی را برعهده بگیرد. باید ابزار و اقلام را در اختیارش بگذاریم.
ماجدی: من می ماندم با اسکوچیچ به جام جهانی می رفتیم عضو هیات رییسه فدراسیون درمورد استراتژی این فدراسیون برای انتخاب سرمربی و شکل انتخاب امیر قلعه‌نویی، گفت:
من نمی‌توانم درمورد استراتژی فدراسیون صحبت کنم زیرا باید برنامه مدونی نوشته شده باشد. یعنی از قبل یک تیمی روی استراتژی کار کرده باشد. نظر من این است که باید از "ب" بسم الله هدف خود را روی جام جهانی ۲۰۲۶ بگذاریم زیرا در نوع جدید برنامه‌ریزی و گروه‌بندی فیفا برای جام جهانی، در یک گروه سه تیمه می‌افتیم. با قرار گرفتن در یک گروه ۳ تیمی، با چهار امتیاز می‌توانیم به دور دوم جام جهانی برویم.
وی درخصوص اینکه طبق آخرین اخبار جام جهانی ۲۰۲۶ هم در ۱۲ گروه ۴ تیمی برگزار می‌شود، توضیح داد:
در این حالت نیز باید از همین الان ۲۰۲۶ را ببینیم. نیاز به یک رنسانس در تیم ملی داریم. باید برخی بازیکنان جوان که اکنون در لیگ خودشان را نشان می‌دهند وارد تیم کنیم. اگر نگاه ما جام جهانی بعدی باشد، باید در بحث ماموریت و رسیدن به اهداف نیز همین مسیر را برویم‌‌. نمی‌توانیم تا یک خانه‌ای بیاییم و سپس خانه جدیدی بسازیم. این روند باید ادامه داشته باشد. نگاه خود را می‌گویم برای موفقیت در جام جهانی آمریکا، کانادا و مکزیک باید از همین الان روندی را با یک مربی استارت بزنیم. اگر برنامه خود را بعد از جام ملت‌ها عوض کنیم، دیگر اسم کلمه استراتژیک نیست.
ماجدی: من می ماندم با اسکوچیچ به جام جهانی می رفتیم عضو هیات رییسه فدراسیون درخصوص اینکه آیا با فلیکس سانچز روی مدت قرارداد به توافق نرسیدند، پاسخ داد:
من با آقایان صحبت نکرده‌ام و نمی‌دانم آیا این فرآیند بود یا نبود. در جریان نیستم که مهدی تاج درمورد مدت قرارداد صحبت کرده است اما می‌گویم اگر می‌خواهیم هدف بزرگ و غایی را به دست بیاوریم، نیاز است برنامه‌ریزی طولانی مدت داشته باشیم زیرا با برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت نمی‌توانیم موفق باشیم.
ماجدی در مورد اینکه در اولین جلسه هیات رییسه فدراسیون پس از انتخاب مهدی تاج عنوان شد با اکثریت آرا کارلوس کی روش جانشین دراگان اسکوچیچ شد، گفت:
خیر. همین جا تکذیب می‌کنم. من در جلسه هیات رییسه حضور داشتم‌. ضمن احترام به همه همکارانم در هیات رییسه اعلام کردم به هیچ وجه قرارداد کی‌روش را امضا نمی‌کنم زیرا حرف زده‌ام و پای حرف خود می‌ایستم. اگر خاطرتان باشد، رسانه‌ها مقابل درب فدراسیون حاضر بودند و می‌توانند شهادت بدهند که زودتر از اتمام جلسه خارج شدم.
وی افزود:
پس از آن جلسه هم با اعضای کافی جلسه داشتم‌. یک رای من هم اهمیتی نداشت زیرا اکثریت تصمیم گرفتند اما اگر من سرپرست فدراسیون می‌ماندم، با اسکوچیچ به جام جهانی می‌رفتم.
ماجدی: من می ماندم با اسکوچیچ به جام جهانی می رفتیم وی درمورد اینکه آیا امیر قلعه‌نویی بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی در بلندمدت است، توضیح داد:
وقتی در یک مسیر حرکت می‌کنیم، باید دید کسی که ناخدای کشتی است تا چه مرحله‌ای می‌تواند این کشتی را برساند. هرکسی هم جای قلعه‌نویی انتخاب می‌شد، مثل قدیم نیست تیم را ۲ تا ۳ ماه به اردو ببرید. فقط ۴_۳ فیفادی دارید که زمان هر کدام از آن‌ها ۸_۷ روز است. یک مربی چگونه می‌تواند هماهنگی ایجاد کند؟
رییس کمیته جوانان فدراسیون درمورد اینکه قلعه‌نویی در تقابل با رقیبان آسیایی به حدی کارنامه موفقی نداشته و همین شاید یکی از مهم‌ترین ابهاماتی باشد که برای هدایت تیم ملی با آن مواجه شود، خاطرنشان کرد:
در اینکه تمام تیم‌ها در این جام ملت‌های آسیا مجهز و آماده می‌آیند، شکی نیست. عربستان در جام جهانی آرژانتین را می‌برد، ژاپن اسپانیا و آلمان را شکست می‌دهد، کره‌جنوبی با آن فوتبال به یک هشتم نهایی می‌رسد، استرالیا به همین مرحله می‌رسد. بازی عمان و بلژیک را دیدم اما همه این‌ها باعث نمی‌شود از توانمندی و توانایی بازیکنان ایرانی بگذریم.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...