دوران اوج بیگ رامی به پایان رسیده است ؛ سیچریلو : او دیگر نمی‌تواند قهرمان مستر المپیا شود

باب سیچریلو چهره شناخته شده دنیای بدنسازی معتقد است که دوران اوج بیگ رامی به پایان رسیده است.
کدخبر (156538) | 29 اسفند 1401 | ساعت 19:44
0 641
دوران اوج بیگ رامی به پایان رسیده است ؛ سیچریلو : او دیگر نمی‌تواند قهرمان مستر المپیا شود
باب سیچریلو چهره شناخته شده دنیای بدنسازی معتقد است که دوران اوج بیگ رامی به پایان رسیده است.

با گزارش سرخ نیوز، بیگ رامی در مستر المپیا 2022 نتوانست از قهرمانی خود دفاع کند و این موضوع توجه بسیار از جامعه بدنسازی را به خود جلب کرد. باب سیچریلو در پادکست اخیر Voice of Bodybuilding در رابطه با ناکامی بیگ رامی و بازگشت احتمالی اش صحبت کرد.

سلول درمانی بیگ رامی برای آرنولد کلاسیک 2023

بیگ رامی قهرمان دو دوره مستر المپیا اولین بار با قهرمانی در نیویورک پرو 2013 خود را نشان داد. حجم عضلاتی که او برای خود ساخته بود باورکردنی نبود. این قهرمانی باعث شد تا او برای اولین بار به رقابت های مستر المپیا راه پیدا کند و او در این رقابت ها در جایگاه هشتم قرار گرفت. رامی به پیشرفت های خود ادامه داد، فیزیک را در طول این سال ها بهتر کرد و تعدادی قهرمانی را در طول مسیر از آن خود کرد. از این قهرمانی ها می‌توان به نیویورک پرو 2014 و آرنولد کلاسیک برزیل 2015 اشاره کرد. او در سال 2017 بسیار به قهرمانی در مستر المپیا نزدیک شد اما از فیل هیث قهرمان هفت دوره مستر المپیا را شکست خورد. رامی بعد از چندین سال مزد تمام تلاش های خود را گرفت و اولین ساندو خود را با شکست دادن براندون کوری در سال 2020 به دست آورد و در سال 2021 نیز از قهرمانی خود دفاع کرد. با این حال رامی در مستر المپیا 2022 ناکام ماند. عملکرد او بسیار افت کرده بود و در جایگاه پنجم قرار گرفت. افراد مختلف علت های مختلفی را برای این عملکرد نه چندان جالب این غول مصری در نظر گرفتند. بیگ رامی به توصیه دکتر خان تحت سلول درمانی قرار گرفت و قصد داشت که سریعا به میادین بازگردد و به همین دلیل در آرنولد کلاسیک 2023 شرکت کرد. با وجود اینکه بسیاری از مردم او را مدعی قهرمانی نمی‌دانستند دکتر خان از ایجاد تغییرات مثبتی در او خبر داد.

شکست بیگ رامی مقابل سمسون دائودا در آرنولد کلاسیک

میلوس سارسف نیز از بیگ رامی حمایت کرد و عقیده داشت که رامی می‌تواند انتقام خود را از چوپان و نیک واکر بگیرد. او باور داشت که عضلات لت V شکل و بدن X شکل فوق العاده رامی می‌تواند قهرمانی را برای او به ارمغان بیاورد. رامی سه هفته پیش از شروع مسابقات آرنولد کلاسیک یک آپدیت بدنی بسیار عالی از خود منتشر کرد و طرفداران خود را به بازگشت خود امیدوار کرد. با این حال افراد دیگری چون کوین لورون، بیگ رامی را به هیچ عنوان مدعی عنوان قهرمانی نمی‌دانستند. چد نیکولز مربی رامی نیز در رابطه با عملکرد او خوش بین بود و باور داشت که مشکلات بیگ رامی در مستر المپیا 2022 حل شده و او می‌تواند دوباره به مسیر اصلی خود بازگردد. جی کاتلر اسطوره بدنسازی نیز مانند سارسف شدیدا از بیگ رامی حمایت کرد و عقیده داشت که او می‌تواند با قهرمانی در این رقابت ها بازگشت فوق العاده ای را رقم بزند. بیگ رامی پیشرفت های خوبی را در این رقابت ها در خود ایجاد کرده بود اما این پیشرفت ها برای شکست دادن سمسون دائودا قهرمان این رقابت ها کافی نبود. نیک واکر در جایگاه دوم، اندرو جکد در جایگاه سوم و بیگ رامی پس از آن ها در جایگاه چهارم قرار گرفت. باب سیچریلو نیز پس از پایان آرنولد کلاسیک، نتیجه را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. او باور دارد که نیک واکر به دلیل کاهش ابهت خود نتوانست قهرمانی را از آن خود کند و حتی ممکن بود در جایگاه سوم قرار بگیرد. او از ابهت واکر به عنوان «فاکتور ترس» واکر یاد می‌کند. سیچریلو همچنین از داوران این مسابقات دفاع کرد و عنوان کرد که انتقادات وارده به آن ها درست نیست. او در رابطه با نحوه درست داوری این مسابقات صحبت کرد و علت موفق نبودن واکر را اظهار کرد و همچنین توصیه هایی را برای بهتر شدن فیزیک واکر عنوان کرد.

به عقیده باب سیچریلو ، دوران بیگ رامی به اتمام رسیده است

باب سیچریلو در یوتیوب در رابطه با علت ناکامی بیگ رامی صحبت کرد. او مسیر پیشروی بسیاری از بدنسازان را در این حرفه توضیح داد. او گفت:
بگذارید به ده سال گذشته بازگردیم. به سال 2013. در این سال بیگ رامی فیزیک فوق العاده غول پیکر و عضلانی ای را به دنیا عرضه کرد و به طور کلی حرفه بدنسازی را برای ده سال آینده دچار تغییرات بزرگی کرد. او در سال 2013 با فیزیک خود قهرمانی نیویورک پرو را از آن خود کرد. حالا بگذارید به سال 2023 نگاه کنیم.
این چهره شناخته شده دنیای بدنسازی در ادامه گفته:
به نظر شما چه چیزی تغییر کرده؟ خب واضح است، او ده سال به سنش اضافه شده است. بگذارید مراحل مختلف بدنسازی را از 20 تا 30 سالگی و از 30 تا 40 سالگی را برای شما توضیح دهم. این مراحل تقریبا در تمام بدنسازان حرفه ای وجود دارند. از 20 تا 30 سالگی باید بدن خود را بسازید. به طور مثال شانه ها را بسازید، کمر خود را باریک نگه دارید، عضلات ران خود را به خوبی تقویت کنید، روی عضلات پشت کار کنید و به طور کلی باید بدنتان را بسازید.
سیچریلو در ادامه عنوان کرده:
از 30 تا 40 سالگی باید بدن خود را حفظ و پیشرفت های کوچکی را در آن ایجاد کنید. این قسمت مهم ترین و شاید سخت ترین قسمت باشد. در این قسمت شما در اوج خود قرار دارید و فیزیک شما در بهترین حالت است. این نقطه اوج شماست. از 40 سالگی به بعد نیز باید بیش از پیش سعی کنید تا فیزیک خود را حفظ کنید.
باب سیچریلو علت ناکامی رامی را عدم انطباق با سنش می‌داند. او اظهار کرد:
من فکر می‌کنم که رامی دقیقا در نقطه اوج خود در تله افتاد. او فکر می‌کرد که اگر شدت تمرینات را بالا نگه دارد می‌تواند به موفقیت های بیشتری برسد و این طبیعی است چون او از این کار نتیجه گرفته بود. او در مستر المپیا ابتدا هشتم، بعد هفتم، بعد پنجم، بعد چهارم، بعد دوم، سپس ششم و در نهایت دو بار قهرمان شد و دوباره پس از آن پنجم شد. همانطور که می‌بینید او پیشرفت های قابل ملاحظه ای در طول این مدت داشته است.
باب سیچریلو در رابطه با تغییرات وضعیت بیگ رامی مدعی شده:
ما هر دفعه رامی بهتری را روی صحنه می‌دیدیم. هر دفعه فیزیک بهتری را با تغییرات کوچکی می‌دیدیم که البته بسیار تاثیرگذار بودند. اما اگر شدت تمرینات همچنان با افزایش سن زیاد باشد، تمرینات اثر عکس خواهند گذاشت و مضر خواهند بود. او دیگر نیازی به تمرین اسکات ندارد، دیگر نیازی پرس سینه ندارد. 99.99 درصد افرادی که عضلات سینه ها آن ها آسیب دیده دقیقا به خاطر همین تمرین پرس سینه است.
او در ادامه گفته:
شما می‌توانید از 30 سالگی به بعد تمامی این تمرینات را کنار بگذارید. در اینجا شما باید روی حفظ فیزیک و ایجاد تغییرات کوچک تمرکز کنید. به طور مثال بازوها را کمی عضلانی تر کنید، عضلات لت خود را عریض تر کنید، ضخامت عضلات پشتتان را بیشتر کنید، روی عضلات ساق پا تمرکز کنید. وقتی به انتهای دوران حرفه ای خود و به 40 سالگی نزدیک می‌شوید، باید فقط روی حفظ فیزیک خود کار کنید. این بدین معنی است که باید کمی شدت تمرینات را کم کرده و کمی از سایز بدن خود کم کنید و خود را با سنتان منطبق کنید. شما دیگر 20 ساله نیستید و توانایی های آن زمان را ندارید. اگر همینطور به تمرینات سخت و شدید در این سن ادامه دهید بالاخره یک روز آسیب می‌بینید؛ آن های آسیب های مزمن و ادامه دار.

کناره گیری از میادین برای بیگ رامی مفید است؟

باب فکر می‌کند که مدتی کناره گیری از میادین، می‌تواند برای رامی مفید باشد. او گفت:
اتفاقی که برای او افتاد، افزایش سن اوست و افزایش باعث شد تا او در تمرینات آسیب ببیند. او با فیزیک فوق العاده خود فاصله دارد. امیدوارم با گفتن این حرف سوء تفاهمی پیش نیاید اما رقبایی که او 10 سال پیش با آن ها رقابت می‎کرد بسیار رقبای سر سخت تری نسبت به سال 2023 هستند. با این حال او همچنان مشکل دارد! دلیلش را به شما گفتم.

باب سیچریلو در رابطه با سلول درمانی رامی گفته:

مشکلات او بزرگتر از چیزی است که به نظر می‌رسد. توصیه من به او این است که مدتی از میادین فاصله بگیرد. چد نیکولز مربی او اخیرا در رابطه با سلول درمانی رامی صحبت کرده است. این ایده بسیار خوبی است چراکه به نظر می‌رسد که سیستم عصبی او دچار اختلال شده است. رامی باید با این موضوع رو به رو شود. رامی بزرگ است و 136 کیلوگرم وزن دارد. او هیچ عضله ای از دست نداده است و همچنان بدن بزرگی دارد. این موضوع هم اکنون به مشکل بزرگی برای او تبدیل شده است.
سیچریلو توصیه های خود را برای بازگشت رامی اظهار کرد اما در ادامه گفت که ممکن است این اتفاق هیچوقت رخ ندهد. او عنوان کرد:
به عقیده من، او دیگر نمی‌تواند قهرمان مستر المپیا شود. اما بگذارید فرض کنیم که او همچنان می‌خواهد بجنگد و همچنان می‌خواهد ادامه دهد. اول از همه، من اگر جای او بودم مدتی از میادین دور می‌ماندم تا بدنم بهبود یابد. بعد از این، باید تحت سلول درمانی قرار بگیرد و از TRT، پپتیدها و چنین موادی برای بهبود استفاده کند. او می‌تواند با این کار بدن خود را نوسازی کند. اگر من جای رامی بودم، یک سال در هیچ رقابتی شرکت نمی‌کردم. من اگر جای او بودم کل بدنم را نوسازی می‌کردم، باز می‌گشتم و کمی وزن کم می‌کردم. با انجام تمام این کارها او همچنان می‌تواند یکی از مدعیان قهرمانی باشد. با این حال این کار اصلا ساده نیست و به مرور نیز سخت تر می‌شود چراکه او 41 ساله خواهد شد.
با توجه به گفته های سیچریلو می‌توان گفت که دوران اوج بیگ رامی به پایان رسیده است. به نظر می‌رسد که داوران فیزیک متفاوتی از فیزیک رامی را برای مستر المپیا می‌پسندند و این موضوع کار رامی را سخت تر خواهد کرد. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...