فاصله 780 میلیون دلاری راجر فدرر و سرنا ویلیامز چطور شکل گرفت؟

نام سرنا ویلیامز و راجر فدرر دو تنیسور مطرح در فهرست ثروتمندترین ورزشکاران دنیا چشم می خورد.
کدخبر (155552) | 29 اسفند 1401 | ساعت 15:06
0 156
فاصله 780 میلیون دلاری راجر فدرر و سرنا ویلیامز چطور شکل گرفت؟
نام سرنا ویلیامز و راجر فدرر دو تنیسور مطرح در فهرست ثروتمندترین ورزشکاران دنیا چشم می خورد.

به گزارش سرخ نیوز، سرنا ویلیامز همیشه مشعل‌دار زنان در ورزش بوده و نقش مهمی در توانمندسازی زنان جامعه ایفا کرده است. حتی وقتی صحبت از زندگی واقعی این تنیسور سرشناس هم می‌شود، با نگاهی به زندگی وی متوجه می‌شویم که اهداف او با موضع‌گیری‌هایش در مورد برابری حقوق زنان همسو است؛ مساله‌ای که از سرنا ویلیامز یک چهره تاثیرگذار و الهام بخش ساخته است. فاصله 780 میلیون دلاری راجر فدرر و سرنا ویلیامز چطور شکل گرفت؟

سرنا ویلیامز و راجرر فدرر در فهرست ثروتمندترین ورزشکاران دنیا

اخیرا اسپورتیکو فهرستی از پر درآمدترین ورزشکاران را منتشر کرده که مطابق آن سرنا نه تنها به عنوان یک تنیسور بلکه به عنوان تنها ورزشکار زن در لیست حضور دارد. نام ویلیامز پس از دیگر تنیسور لیست یعنی راجر فدرر که در بین 10 ورزشکار پر درآمد دنیا قرار دارد، دیده می‌شود. این مساله گواهی بر میراث سرنا ویلیامز در ورزش است. سرنا در رتبه 38 این لیست جای گرفته که اگرچه قطعا قابل تحسین است اما 29 پله پس از اولین تنیسور لیست راجر فدرر قرار دارد. تفاوت بین این دو تنیسور حدود 780 میلیون دلار است. هر دو تنیسور در حال حاضر بازنشسته شده و بیشتر درآمد خود را از سرمایه‌گذاری‌های تجاری‌شان بدست می‌ آورند. با این حال هنوز بخشی از درآمد آن‌ها از درون زمین‌های تنیس و مشارکت‌های نمادین حاصل می‌شود. فاصله 780 میلیون دلاری راجر فدرر و سرنا ویلیامز چطور شکل گرفت؟ اگرچه تنیس ورزشی است که برای مدت طولانی از قانون پاداش و دستمزد برابر حمایت کرده اما همچنان قوانین برخی از مسابقات در این خصوص تغییری نکرده است. بر اساس داده‌های اسپورتیکو، در فهرستی که اکثراً چهره‌های بسکتبال و گلف در آن حضور دارند، فدرر با درآمد 1.38 میلیارد دلاری در رتبه نهم قرار دارد. در ادامه لیست به نام یکی دیگر از بزرگان تنیس یعنی رافائل نادال در رده بیست و هشتم برخورد می‌کنیم. 10 رتبه پس از نادال اسپانیایی، ملکه تنیس زنان دنیا سرنا ویلیامز با درآمد 600 میلیون دلاری‌اش قرار دارد که از فاصله‌ای نزدیک آندره آغاسی و نواک جوکوویچ را دنبال می‌کند.

راجر فدرر از معدود میلیاردرهای ورزش تنیس

در واقع فدرر یکی از معدود میلیاردرهای ورزش تنیس است. با این حال بیشتر درآمد او از معامله با برند Uniqlo و سایر سرمایه گذاری‌های تجاری بدست آمده است. به طور مشابه، بیشتر دارایی‌های سرنا نیز از سرمایه گذاری‌های تجاری وی کسب شده است. یقینا جایگاه سرنا در این لیست، نه تنها به عنوان تنها تنیسور زن بلکه به عنوان تنها ورزشکار زن، نگران کننده است. اگرچه بخش عمده درآمد سرنا به صورت خودساخته و بر مبنای اثرگذاری وی بوده اما فقدان حضور زنان ورزشکاران زن در این لیست، تامل برانگیز است. سرنا و فدرر به جز درآمدهای تجاری، بخشی از درآمد خود را از جوایز مسابقات به دست آورده‌اند. طبق گزارش فوربس، سرنا حدود 94.8 میلیون دلار جایزه کسب کرده که این تقریباً دو برابر بیشتر از هر ورزشکار زن است. از سوی دیگر با وجود اینکه فدرر سه قهرمانی گرند اسلم کمتر از سرنا کسب کرده، بیش از 130 میلیون دلار جایزه به جیب زده است. این دلیلی بر تبعیض جنسیتی است که هنوز در برخی مسابقات وجود دارد. در حالی که تورنمنت‌های گرند اسلم جوایز مساوی را برای مردان و زنان در نظر می‌گیرند، نمی‌توان این قانون را به سایر مسابقات تورهای WTA و ATP بسط داد. طبق گزارش نیویورک تایمز 100 بازیکن زن برتر تنیس به ازای هر دلاری که 100 بازیکن مرد برتر کسب می‌کنند، تنها 80 سنت درآمد دارند. این یک اختلاف قابل توجه است که تفاوت جنسیتی دستمزد در تنیس را برجسته می‌کند. علاوه بر این، در برخی از مسابقات که مسابقات مردان و زنان با یک بلیط به فروش می رسد، اختلاف دستمزد بیشتر هم می‌شود.  بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...