درسی که فلکس ویلر از لی لابرادا آموخت ؛ بیشتر از اینکه تمرین کنی فیگور بگیر 

فلکس ویلر چهره محبوب و برجسته دنیای بدنسازی توصیه‌های جالبی نسبت به فیگورگیری بدنسازان دارد.
کدخبر (156422) | 29 اسفند 1401 | ساعت 21:31
0 141
درسی که فلکس ویلر از لی لابرادا آموخت ؛ بیشتر از اینکه تمرین کنی فیگور بگیر 
فلکس ویلر چهره محبوب و برجسته دنیای بدنسازی توصیه‌های جالبی نسبت به فیگورگیری بدنسازان دارد.

به گزارش سرخ نیوز، در جریان رقابت با لی لابرادا در سال 1993، فلکس ویلر از او پرسیده بود که چگونه می‌تواند فیگورهای خود را به مدت طولانی‌تری بدون احساس خستگی حفظ کند:

در خاطرم هست که در سال 93 که روی استیج با لی لابرادا رقابت می‌کردم آنقدر خسته شده بودم که به‌طور کامل خود را پشت رابی رابینسون مخفی کرده بودم. رابی به لی لابرادا خیره مانده بود و من از او پرسیدم که لابرادا چگونه می‌تواند اینقدر قوی باشد؟ رابی گفت نمی‌دانم و برو از خودش سوال کن.

ویلر در ادامه گفته:

به سراغ لابرادا رفتم و پرسیدم چگونه این کار را انجام می‌دهی؟ او گفت چگونه کدام کار را فلکس؟ گفتم: چگونه فیگورهایت را حفظ می‌کنی؟ تو هرگز خسته نمی‌شوی و حتی در این بین نفس هم نمی‌کشی. او پاسخ داد: تمرین کن فلکس! من پوزخندی زدم و او در جواب گفت تو مدام در حال تمرین بدنسازی هستی، درحالی که باید بیشتر از آنکه تمرین بدنسازی کنی فیگورگیری را تمرین کنی. نقطه‌ی آغاز بدنسازی اینجاست.

درسی که فلکس ویلر از لی لابرادا آموخت ؛ بیشتر از اینکه تمرین کنی فیگور بگیر 

نظر فلکس ویلر در رابطه با الگوهای فیگورگیری

فلکس ویلر معتقد است که الگوهای فیگورگیری می‌بایست با توجه به شکل بدن هر ورزشکار متفاوت باشد:

صرف اینکه یک فیگور در بدن شما خوب جلوه می‌کند باعث نمی‌شود که برای دیگران نیز خوب باشد. شما باید به شکل بدن خود توجه کنید. اگر بدن شما شدیدا عضلانی باشد نمی‌توانید و نباید تمام فیگورها را امتحان کنید. بلکه تنها می‌بایست به سراغ فیگورهایی بروید که برای بدن شما مناسب است. در خصوص سمسون به اعتقاد من فیگورهای او نیاز به پیچ و تاب بیشتری دارد. همه‌ی ما از ورزشکاران پیش از خود تقلید می‌کنیم. ما از کسانی که پیش از این به آنها نگاه کرده‌ایم دزدی می‌کنیم! از آنها تقلید می‌کنیم، تغییراتی در فیگورهایشان ایجاد می‌کنیم و آنها را مال خود می‌کنیم. 

مشابه تمام دیگر مسابقات سطح اول بدنسازی در دنیا، در این مسابقات نیز اختلاف‌ نظرهایی در خصوص نتیجه‌ی رقابت وجود داشت. سمیر بنوت نسبت به امتیاز کامل دائودا معترض بود و در مصاحبه‌ هفته‌ی پیش خود اعلام کرد که شرایط نیک واکر کاملا برای کسب مدال طلا کافی بود. 

نیک واکر و سمسون دائودا به‌زودی فرصت این را خواهند داشت که یک‌بار دیگر روبروی هم قرار بگیرند. این بار در مسابقات «مستر المپیا» در ماه نوامبر میلادی و در شهر اورلاندوی ایالت فلوریدا... و ویلر معتقد است که این دو نفر باید در طی این مدت وقت بیشتری را به تمرین فیگورگیری اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...