دوریان یتس 60 ساله همچنان روی فرم است / تعهدی که 2 دهه بعد از دوران قهرمانی ادامه دارد !

با وجود اینکه دوریان یتس رقابت حرفه‌ای را دو دهه پیش کنار گذاشت اما تعهد او به تناسب اندام همچنان بزرگترین محرکش در دوران بازنشستگی بوده است.
کدخبر (158559) | 06 فروردین 1402 | ساعت 08:27
1 368
دوریان یتس 60 ساله همچنان روی فرم است / تعهدی که 2 دهه بعد از دوران قهرمانی ادامه دارد !
با وجود اینکه دوریان یتس رقابت حرفه‌ای را دو دهه پیش کنار گذاشت اما تعهد او به تناسب اندام همچنان بزرگترین محرکش در دوران بازنشستگی بوده است.

به گزارش سرخ نیوز، دوریان یتس با خطرات احتمالی مرتبط با بدنسازی بیگانه نیست. یتس در مصاحبه اخیر خود با «High Intensity Business» بر اهمیت تعادل هورمونی تاکید کرده و اقدامات خود برای داشتن بدنی متناسب در سن شصت سالگی را به اشتراک گذاشته.

تاثیر دوریان یتس در دنیای بدنسازی

در عصر هیولاهای حجم ، دوریان یتس با استحکام بدنی خود و یکی از تفکیک‌شده‌ترین کمرهای تاریخ بر دسته‌ی آزاد حکمرانی می‌کرد. یتس در اولین حضورش در مسابقات مستر المپیا در سال 1991 به مقام دوم دست یافت. او سال بعد نیز به این مسابقات بازگشت و این بار به جایگاه خود به عنوان بهترین بدنساز دنیا مهر تایید کوبید. یتس در سال 1997 و با کسب ششمین عنوان قهرمانی‌اش در مستر المپیا، در اوج از دنیای بدنسازی حرفه‌ای خداحافظی کرد.

اما گذشته از این افتخارات، تاثیراتی که دوریان یتس بر این ورزش گذاشت تا به امروز نیز پابرجا مانده‌اند. یتس امضای خود را بر فلسفه‌ی تمرین تا اتمام کامل نیرو حک کرده است. او به جای تمرکز بر وزنه‌ها و هالترها به نجوای بدن خود گوش می‌سپرد. یتس را با الگوهای تمرینی پیش رفتن تا خستگی کامل می‌شناسند. با وجود اینکه دوریان یتس رقابت حرفه‌ای را دو دهه پیش کنار گذاشت اما تعهد او به تناسب اندام همچنان بزرگترین محرکش در دوران بازنشستگی بوده است. او در آخرین مصاحبه خود درباره حفظ تناسب اندام در شصت سالگی و شماری از خطرات بدنسازی به گفت‌وگو پرداخته است.

دوریان یتس می‌گوید تغذیه و استراحت مناسب کلید دستیابی به تعادل هورمونی هستند

دارنده‌ی شش عنوان قهرمانی مستر المپیا می‌گوید انجام کارآمد تمرینات همچنان اولویت نخست اوست:
اگر لازم بود می‌توانستم روزی دوازده تا چهارده ساعت تمرین کنم. اما لازم نبود. من هفته‌ای چهار مرتبه و هربار به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت به انجام تمرین می‌پرداختم و در نهایت هم کسانی را شکست می‌دادم که بسیار بیشتر از من تمرین کرده بودند. دلیلش این بود که من کارآمدتر و اثربخش‌تر تمرین می‌کردم و از ظرفیت‌های ژنتیکی خود بهره‌ی بیشتری می‌بردم.
دوریان یتس 60 ساله همچنان روی فرم استاو در ادامه گفته:
مردم عادی حتی به این میزان از تمرین هم نیاز ندارند. چرا که آنها قرار نیست روی عضلات سرشانه و ماهیچه‌های سه‌سر خود کار کنند. آنها فقط می‌خواهند روی تقویت ماهیچه‌های اصلی خود تمرکز کنند. تغذیه‌ی صحیح، استراحت کافی، تعادل هورمونی: فرمولش همین است. شما به نتیجه خواهید رسید.
دوریان یتس می‌گوید برخورداری از تعادل هورمونی باعث می‌شود که انسان احساس بهتری نسبت به خود داشته باشد و از مزایای آن برای سلامتی حرف زده است:
استفاده از داروهای مکمل نیز می‌تواند راهگشا باشد. روش‌هایی برای تنظیم هورمون در بدن وجود دارد. نه فقط از جانب خود آدم. ما شرکایی نیز در بیرون از بدن خود داریم. آنها می‌توانند در تنظیم و متعادل‌سازی هورمون‌ها کمک‌کننده باشند. متخصصان می‌توانند رهنمودهای بسیار خوبی برای ما داشته باشند. اینکه بدن ما چه کمبودهایی دارد و به چه کمک‌هایی نیاز دارد. تعادل هورمونی نه‌تنها برای بدنسازی بلکه برای کیفیت زندگی ما نیز بسیار حائز اهمیت است. اگر هورمون‌ها در نقطه‌ی بهینه‌ی خود قرار داشته باشند شما احساس بهتری نیز خواهید داشت. و اوضاع سلامتتان نیز بهتر خواهد شد.

دوریان یتس همچنان سی ساله است

دوریان یتس، قهرمان سابق مستر المپیا می‌گوید که اکثر افراد می‌توانند تنها با دو مرتبه تمرین در هفته و هربار به مدت هشت دقیقه به سلامت کامل قلبی و عروقی دست پیدا کنند:
من 60 سال سن دارم و هنوز سلامت کامل، تناسب اندام و کیفیت زندگی خود را حفظ کرده‌ام. این کار را به تنهایی نیز انجام داده‌ام. پنج سال پیش بود که در پادکست جو روگان شرکت کردم. به جو گفتم که تو می‌توانی به آمادگی جسمانی بهینه دست پیدا کنی. منظورم این نیست که می‌توانی یک دونده ماراتون یا مبارز هنرهای رزمی شوی. بلکه منظورم آمادگی جسمانی برای یک فرد معمولی است. آن هم تنها با انجام دو تمرین هشت دقیقه‌ای در هفته.
دوریان یتس شصت ساله همچنان روی فرم استاین قهرمان پیشین مستر المپیا تاکید کرده:
من همچنان 105 کیلوگرم وزن دارم، چاق نیستم و بدنی عضلانی دارم. هدف من از تمرین تنها حفظ چیزهایی است که به دست آورده‌ام. تنها برای از دست ندادن آنها. بنابراین این کاری آسان برای من است. کسی که می‌خواهد شروع به ساختن آنها کند داستان دیگری را پیش رو دارد. در برزیل که بودم یک آزمایش قلبی و عروقی کامل دادم. تست حداکثر اکسیژن مصرفی، تست کاهش ضربان قلب، فشار خون و... و از نتیجه‌ی آزمایشات بسیار خشنود بودم. چرا که سن بیولوژیکی من بین ٣٠ تا ٣٩ سال برآورد شده بود. و بگذارید صادق باشیم: من یک پیرمرد هستم.

دوریان یتس و استفاده از استروئید

با در نظر گرفتن استفاده از استروئید و مکمل‌های افزایش هورمون، دوریان یتس از اینکه همچنان سلامت کامل خود را حفظ نموده خرسند است:
بدنسازی حرفه‌ای یقینا سالم‌ترین ورزش دنیا نیست. می‌دانید که ما از استروئید و مکمل‌های افزایش هورمون و این چیزها استفاده می‌کنیم. بسیاری از بدنسازان حتی به سن شصت سالگی هم نمی‌رسند. بیایید با واقعیت روبرو شویم: این ورزش چندان هم سالم و بی‌خطر نیست. بنابراین من از وضعیت کنونی خود بسیار خرسندم.
بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
هیچ کس توی تاریخ بدنسازی به اندازه دوریان یتس به این ورزش خدمت نکرده بهترین قهرمانان از اون الگو میگیرن
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...