جهش یافته و تمجید از هادی چوپان ؛ نیک واکر : من کار خودم را انجام می دهم

نیک واکر که نتوانست قهرمانی آرنولد کلاسیک را به‌دست آورد، زمان خوبی برای ایجاد تغییرات برای حضور در مستر المپیا دارد.
کدخبر (159175) | 08 فروردین 1402 | ساعت 15:13
0 265
جهش یافته و تمجید از هادی چوپان ؛ نیک واکر : من کار خودم را انجام می دهم
نیک واکر که نتوانست قهرمانی آرنولد کلاسیک را به‌دست آورد، زمان خوبی برای ایجاد تغییرات برای حضور در مستر المپیا دارد.

به گزارش سرخ نیوز، نیک واکر یکی از پرطرفدارترین ورزشکارانی است که در بخش آزاد مردان رقابت‌های بدنسازی فعالیت می‌کند. او با حضور در پادکست Think Big Bodybuilding در مورد استفاده از استروئید، تغییرات روند تمرینی و اینکه آیا اهمیت به داشتن فیزیک زیبا در سال 2023 فراگیر خواهد شد، صحبت کرد. طی چهار ماه گذشته، ورزش بدنسازی شاهد برگزاری دو رویداد مهم بود. مسابقات مستر المپیا 2022 که در آن هادی چوپان با شکست دادن درک لانسفورد و نیک واکر، خود را به‌عنوان قهرمان جدید این رقابت معرفی کرد. همچنین در سی و پنجمین دوره جشنواره سالانه آرنولد کلاسیک، در حالیکه نیک واکر، اندرو جکد و سامسون داودا به‌عنوان مدعیان اصلی برای کسب جایگاه‌های برتر و جایزه 300 هزار دلاری آن می‌جنگیدند، در فینال این سامسون داودا بود که به قهرمانی دست یافت. اگرچه قهرمانی او باعث بحث و جدل در جامعه بدنسازی شد. حتی سمیر بنوت و کریس استو به عنوان قهرمانان سابق مستر المپیا، از امتیازات بالایی که داودا کسب کرد، غافلگیر شدند.

واکر: تا جایی که بتوانم پیش می‌روم

اکنون نیک واکر که علی‌رغم پیش‌بینی‌ها نتوانست قهرمانی آرنولد کلاسیک را به‌دست آورد، زمان زیادی برای ایجاد تغییرات در پکیج خود جهت حضور در مستر المپیا دارد. در پادکست اخیر Mutant and Mouth واکر 28 ساله به نیک تریگیلی پیوست تا وضعیت فعلی داوری رقابت‌ها را مورد بررسی قرار دهد. هر دو در مورد اینکه وجود شفافیت روند قضاوت‌ها را عادلانه‌تر می‌کند، اتفاق نظر داشتند. نیک واکر همچنین برخی از جزئیات تمرینی جدیدش را به اشتراک گذاشت و در مورد چگونگی استفاده از استروئیدها صحبت کرد. جهش یافته و تمجید از هادی چوپانواکر می‌گوید روند و سرعت تمرین‌هایش از آخرین مسابقه‌اش تغییر کرده است.
من تا جایی که امکان داشته باشد، تمرینات را تکرار می‌کنم. ممکن است یکی می‌گوید من با دمبل‌های 70 کیلوگرمی پرس دمبل شیب‌دار را انجام می‌دهم. 12 بار تکرار برای این هفته و هفته بعد این کار را در 10 ست با 14 تکرار انجام می‌دهم. اما من اینگونه نیستم. اگر احساس خوبی داشته باشم، سنگین‌تر تمرین خواهم کرد. اگر هم این کار را نکنم، کمی متفاوت‌تر تمرین خواهم کرد. هیچ وقت چنین تجربه‌ای نداشتم اما اکنون که تمرینات را سنگین‌تر و بیش از حد انجام می‌دهم، انگیزه جدید پیدا کرده‌ام.
او در ادامه گفته:
زمانی که تمریناتم را شروع کردم، بسیار هیجان‌زده بودم. در واقع مت به من آموخت که کنترل بیشتری داشته باشم. وقتی در سال 2019 همدیگر را ملاقات کردیم، او نوع تمرینات من را تغییر نداد اما به من گفت که حرکت را کم، تکرار غیرعادی حرکات را کنترل کنم و خودم را به سطح بالاتری ببرم. بنابراین مجبور شدم به‌نوعی همه چیز را از اول شروع کنم اما این همان کاری بود که من انجام دادم و خیلی سریع پیشرفت کردم.

واکنش سریع بدن نیک واکر به استروئیدها

واکر معتقد است بدنش خیلی سریع به استروئیدها واکنش نشان می‌هد و او وقتی جوان‌تر بود، می‌توانست با قدرت بیشتری کارها را به پیش ببرد و نیازی به استفاده از استروئید نداشت.
من همیشه می‌دانستم که بیش از حد معمول به استروئیدها واکنش نشان می‌دهم. خب جوان‌تر که بودم به‌سختی به‌سراغ چنین چیزی می‌رفتم اما حالا در جایی که ایستادم اگر مردم بدانند چه کارهایی انجام می‌دهم، ممکن است دیگر طرفدارم نباشند و مرا یک دروغگو خطاب کنند.
نیک واکر تصریح کرد که او و مت یانسن قصد دارند تمرینات و رژیم غذایی فصل آینده او را واقعاً حساب شده پیش ببرند.
نکته دیگر این است که اگر مواد غذایی شما بسیار خالص باشد و به‌میزان درستی مصرف شود، به مقدار زیادی از آن نیاز ندارید. می‌خواهم واقعاً از نظر غذایی شرایط را بهینه کنم و برای انجام بهترین کار، برنامه تمرینی حساب‌شده‌ای داشته باشم. نمی‌خواهم کار بیش از توانم انجام دهم و فقط می‌خواهم ببینم بدن واقعاً تا کجا می‌تواند پیش برود. من دیگر به یک اندازه بدن چشمگیر نیاز ندارم و فقط باید پیشرفت‌های خاصی داشته باشم و به اصلاح ادامه دهم. من نیازی به فشار آوردن و حرکات بیهوده ندارم.

نقاط قوتم را می‌دانم و از همان‌ها استفاده می‌کنم

علیرغم موفقیت سامسون داودا و اندرو جکد به‌عنوان بدنسازان که در زمینه زیبایی بدن فعالیت دارند، واکر قصد دارد بازی خودش را انجام دهد. او همچنین می‌گوید اگر بتواند زیبایی بدن و عضلات خود را بهبود بخشد، قطعاً این کار را انجام خواهد داد. جهش یافته و تمجید از هادی چوپان
صحبت کردن در این مورد واقعاً دشوار است؛ چراکه شما بدنسازی مانند هادی چوپان را داشتید که قهرمان مستر المپیا شد و از دید من عضلات زیبایی داشت، اما خب بهتر از او هم داریم. حتی شما بدنسازی مانند سامسون را داشتید که آرنولد را برد. شرایط بیشتر به این بستگی دارد که ما به کدام سمت می رویم. من به‌نوعی احساس می‌کنم ما درحال گذار به سطحی بالاتر از زیبایی‌شناسی هستیم. با این حال من لزوماً سعی نمی‌کنم وارد این بازی شوم اما اگر بتوانم بازی خودم را انجام دهم و زیبایی‌شناسی خود را بیشتر و بیشتر بهبود ببخشم، این کار را خواهم کرد. من می‌دانم نقاط قوتم چیست، بنابراین همیشه از همان‌ها استفاده خواهم کرد.
با توجه به اینکه پس از قهرمانی سامسون داودا، زیبایی‌شناسی بدن در مرکز توجه قرار گرفت، تریک ال گیندی داور IFBB المپیا، با حضور در یک برنامه تلویزیونی، برخی از آن چه که مسئولان در حین برگزاری رقابت می‌بینند را شفاف بیان کرد. ال گیندی تأکید کرد که باتوجه به هیکل خوش‌فرم اندرو جکد و رافائل براندائو برزیلی، نیک واکر کار سختی در آینده دارد. بیشتر از نیک واکر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...