سامسون داودا راه شکست هادی چوپان را پیدا کرد / هیجان مستر المپیا 2023 در راه است

سامسون داودا پس از کسب قهرمانی در مسابقات آرنولد کلاسیک 2023، به‌دنبال قهرمانی در دسته آزاد مردان مستر المپیا 2023، فتح ساندو و غلبه بر هادی چوپان است.
کدخبر (159427) | 09 فروردین 1402 | ساعت 10:32
0 1044
سامسون داودا راه شکست هادی چوپان را پیدا کرد / هیجان مستر المپیا 2023 در راه است
سامسون داودا پس از کسب قهرمانی در مسابقات آرنولد کلاسیک 2023، به‌دنبال قهرمانی در دسته آزاد مردان مستر المپیا 2023، فتح ساندو و غلبه بر هادی چوپان است.

به گزارش سرخ نیوز، سامسون داودا پس از شرکت در دو رقابت اخیر بخش آزاد بدنسازی مردان و داشتن عملکرد درخشان در آن‌ها، به‌سرعت خود را به‌عنوان یک تهدید جدی برای مدعیان اصلی این بخش معرفی کرده و حالا پس از کسب قهرمانی مسابقات آرنولد کلاسیک 2023، به‌دنبال قهرمانی در مستر المپیا 2023 است. سامسون داودا در یکی از پادکست‌های اخیر The Menace عنوان کرد که برنامه‌اش این است که همچنان به تمرینات خود ادامه دهد و فعال بماند و خود را برای مستر المپیا پیش رو آماده کند.

سامسون داودا و مسیری پر پیچ خم در یک سال گذشته

ترکیبی از موارد مختلف، سامسون داودا را به موفقیت در لیگ حرفه‌ای IFBB رساند. شیر نیجریه‌ای سال گذشته، فصل خود را با دو عنوان چهارمی در آرنولد کلاسیک و بوستون پرو 2022 آغاز کرد. این بدنساز در اولین تجربه حضورش در مستر المپیا با جمعی از رقبای سرسخت و صاحب سبک مواجه شد. سامسون داودا در حضور بدنسازان جدید و بااستعدادی مانند اندرو جکد و میکال کریزو، توانست پس از بیگ رامی که سابقه دو قهرمانی متوالی در مستر المپیا را دارد، در رده ششم قرار بگیرد. سامسون داودا راه شکست هادی چوپان را پیدا کرددر حالیکه هادی چوپان به قهرمانی این دوره از مسابقات رسید، اما بسیاری از طرفداران به فیزیک بسیار بهبود یافته سامسون داودا در لاس وگاس اذعان داشتند. او در اوایل این ماه به سی و پنجمین دوره مسابقه آرنولد کلاسیک بازگشت؛ جایی که او این فرصت را داشت تا با نیک واکر به‌عنوان نفر سوم مستر المپیا 2022 و بیگ رامی به رقابت بپردازد. در فینال سامسون داودا، اندرو جکد و نیک واکر برای کسب مقام قهرمان با یکدیگر جنگیدند که درنهایت باب سیچریلو به‌عنوان مجری این رویداد، نام سامسون داودا را به عنوان قهرمان معرفی کرد که البته همین موضوع باعث اختلاف بین طرفداران بدنسازی در فضای مجازی شد.

جاه‌طلبی‌های سامسون داودا ؛ می خواهم تاریخ ساز شوم

سامسون داودا پس از قهرمان در آرنولد کلاسیک 2023، جاه‌طلبی‌ها و برنامه‌های رقابتی خود را برای آینده به‌طور شفاف بیان کرده است. با وجود اینکه برخی از بدنسازان فقط تمایل دارند در مستر المپیا شرکت کنند، سامسون داودا ترجیح می‌دهد در چندین رقابت در طول سال شرکت کند.
من به رقابت ادامه خواهم داد. متأسفانه بسیاری از بدنسازان تصور می‌کنند فقط باید در مستر المپیا شرکت کنند و وقتی یکبار در چنین رویدادی مشارکت دارند، دیگر راضی می‌شوند. من عاشق بدنسازی هستم. من عاشق رقابت هستم و این ایده که بدنساز هر سال فقط باید در یک رقابت شرکت کند را درک نمی‌کنم. قبل از آن که متوجه گذر زمان شوید، می‌بینید 3 سال یا 5 سال گذشته و شما کلاً در 5 رقابت حضور داشته‌اید. نمی‌خواهم بگویم این کار وقت تلف کردن است اما این حس را می‌دهد که دوره حرفه‌ای کوتاه مدتی داشتید و به‌نظر می‌رسد شما واقعاً در آن زمان کار زیادی انجام نداده‌اید.
داودا می‌گوید حتی اگر قهرمانی مستر المپیا را هم به‌دست آورد، این باعث نمی‌شود که دست از حضور در رقابت‌های دیگر، به‌خصوص آرنولد کلاسیک دست بکشم.
نگران نباشید، حتی اگر مدال طلای مستر المپیا را کسب کنم، بازهم به رقابت برمی‌گردم. در آرنولد کلاسیک به من می‌گفتند که آرزو نمی‌کنیم تو قهرمان مستر المپیا بشوی؛ چراکه در صورت قهرمانی، دیگر به آرنولد کلاسیک برنمی‌گردی. به آن‌ها گفتم نگران نباشید من برمی‌گردم. می‌دانم چرا برخی از بچه‌ها این کار را می‌کنند و نمی‌خواهند در مسابقات دیگر شرکت کنند و فقط می‌خواهند در مستر المپیا حضور داشته باشند. اما من نمی‌خواهم مدت زیادی در این ورزش بمانم؛ بنابراین می‌خواهم تاریخ‌ساز باشم.
سامسون داودا راه شکست هادی چوپان را پیدا کردساسمون داودا در ادامه گفته:
می‌خواهم تا جایی که می‌توانم این کار را انجام دهم و خاطرات زیادی از رقابت‌هایم داشته باشم. شما از حضور در رقابت‌های متفاوت، چیزهای زیادی یاد می‌گیرید. به نظر مستر المپیا یک نمونه بارز است. اگر در این رقابت شرکت کرده بودم و تا پایان امسال در هیچ رقابت دیگری حضور نداشتم، در واقع باید یک سال تمام صبر می کردم تا کاری را که انجام دادم اصلاح و آن را بهتر کنم. داشتن فرصتی برای رقابت دوباره و بسیار نزدیک، به شما این شانس را می‌دهد که ببینید چه چیزی را از دست داده‌ و چه کارهایی را می‌توانید بهتر انجام دهید و از آن‌ها درس بگیرید.

پیشنهاد میلوس سارسف به داودا برای رقابت با هادی چوپان

سارسف معتقد است که سامسون برای افزایش ضخامت پشت خود ممکن است مجبور باشد سایز بیشتری اضافه کند.
من او را چند هفته تنها می‌گذارم. می‌دانم که او به باشگاه بازگشته است اما ما زمان زیادی نداریم. درباره او اوضاع خوب بود و به شما گفته بودم که او را بزرگ نکنید، حواستان به کمر و شکم باشد. دیدید که او در حال خوش‌فرم شدن بود. هر چه او بزرگتر می‌شود، فرم بهتری می‌گیرد و از دید من او خوش فرم‌تر شده است. ما نمی‌خواهیم خطر وقوع اتساع معده را داشته باشیم. دنیس تو گفتی او نیازی به بزرگتر شدن ندارد اما او به پشتی بزرگتر نیاز دارد؛ درست است؟ برای رقابت با بدنسازی مثل هادی چوپان او باید پشت بزرگتری داشته باشد.
سامسون داودا راه شکست هادی چوپان را پیدا کرد !سامسون داودا می‌گوید که درحال احیای بدن خود پس از عملکردش در اوهایو است اما تأکید کرد که برنامه تمرینی او متوقف نشده است.
احتمالاً می‌خواهم کمی استراحت داشته باشم و به بدنم استراحت بدهم. تقریباً اکنون در حال بازگشت از رقابت هستم و دو هفته دیگر آن جا خواهم بود و سپس حداقل به مدت شش تا هشت هفته به استراحت نیاز دارم. البته هیچ وقفه‌ای میان تمرینات در کار نیست و در هر شرایطی این روند ادامه دارد. من به باشگاه برگشتم و به معنای واقعی، بلافاصله مشغول به فعالیت شدیم. من یک هفته مرخصی داشتم اما در حال حاضر به باشگاه برگشتم. فکر می‌کنم بتوانم اوضاع را نسبت به آرنولد کلاسیک بهبود ببخشم.
قهرمانی سامسون داودا در آرنولد کلاسیک 2023 باعث شد هفته‌ها بحث بر سر نتایج این رقابت به‌عنوان اصلی گفتگوهای دنیای بدنسازی تبدیل شود. باب سیچریلو که به‌عنوان مجری در هر دو رویداد اخیر مستر المپیا و آرنولد کلاسیک حضور داشته، در تعدادی از پادکست‌های Voice of Bodybuilding درباره علت انتخاب سامسون داودا به‌عنوان قهرمان آرنولد کلاسیک ۲۰۲۳ توضیح داد. علاوه‌بر این، او تأکید کرد که داودا و درک لولانسفورد اکنون تهدیدهای برابری برای تکرار عنوان قهرمانی هادی چوپان در مستر المپیا 2023 هستند. بیشتر از سامسون داودا بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...