مداخله کمیته بین المللی المپیک در قبال ایران ؛ از ورزشکاران محافظت کنید

کمیته بین المللی المپیک از کمیته ملی المپیک ایران درخواست ویژه‌ای در قبال ورزشکاران دارد.
کدخبر (159748) | 09 فروردین 1402 | ساعت 19:33
0 89
مداخله کمیته بین المللی المپیک در قبال ایران ؛ از ورزشکاران محافظت کنید
کمیته بین المللی المپیک از کمیته ملی المپیک ایران درخواست ویژه‌ای در قبال ورزشکاران دارد.

به گزارش سرخ نیوز، ماه گذشته بود که محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی المپیک سفری اضطراری به لوزان مقر IOC داشت و در ملاقات ویژه با سران کمیته بین المللی المپیک و توماس باخ رییس IOC درباره اتفاقات اخیر توضیحات مبسوطی داد. کمیته بین المللی المپیک مدعی بود طبق گزارشات رسیده، بالا گرفتن اعتراضات در ایران منجر ایجاد محدودیت برای ورزشکاران و مسائل دیگر شده.

در این دیدار خسروی وفا درباره اتفاقات رخ داده در ایران توضیحات مبسوط ارائه کرد و قرار بر این شد تا با تنظیم گزارشی مکتوب این ماجرا در جلسه ویژه کمیته بین المللی مطرح شده و عطف به توضیحات کمیته ملی المپیک ایران درباره آن تصمیم گیری شود.

در همین راستا هیات اجرایی IOC طی دیروز و امروز تشکیل جلسه داد و درباره مسائل اخیر از جمله وضعیت روسیه و ایران تصمیم گیری کرد. در همین راستا هیات اجرایی IOC پس از بررسی گزارش کمیته المپیک ایران تصمیم خود را اعلام کرد. 

در گزارش IOC که روی سایت این نهاد بین المللی منتشر شده، آمده است:

کمیته بین‌المللی المپیک در چند ماه گذشته نسبت به وضعیت ورزشکاران ایران و جامعه المپیک در شرایط کنونی و اعتراضات در ایران ابراز نگرانی جدی کرده و از کمیته ملی المپیک خواسته تا اقدامات لازم را انجام دهد. کمیته بین المللی المپیک از ایران خواستار اقدام عاجل و فوری برای محافظت از ورزشکاران و اعضای جامعه المپیک از منظر بشردوستانه شد.  بنا به درخواست کمیته بین‌المللی المپیک، جلسه‌ای در 2 فوریه 2023 در مقر کمیته بین‌المللی المپیک در لوزان برگزار شد. کمیته بین‌المللی المپیک از کمیته ملی المپیک گزارش کتبی در مورد تمام موضوعات مطرح شده در این نشست، از جمله وضعیت زنان درخواست کرد. با مطالعه این گزارش، IOC تاکید می کند که به پایش و نظارت بر وضعیت ایران همچنان ادامه خواهد داد و هر زمان که موضوع  و تهدید خاصی بر ورزشکاران و اعضای جامعه المپیک در این کشور تأثیر بگذارد، از کمیته ملی المپیک درخواست مداخله فوری خواهد کرد.

همچنین، کمیته بین‌المللی المپیک این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که با توجه به تحولات و تغییر وضعیت، هرگونه اقدام مقتضی را در رابطه با حضور کمیته ملی المپیک و ورزشکاران ایران در بازی‌های المپیک آتی ۲۰۲۴ پاریس انجام دهد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...