اردیبهشت دوباره برای سرخ ها خاطرانگیز می‌شود؟

پرسپولیس در هفته های پایانی دو جدال سرنوشت ساز مقابل استقلال و گل گهر خواهد داشت.
کدخبر (159850) | 10 فروردین 1402 | ساعت 10:18
0 58
اردیبهشت دوباره برای سرخ ها خاطرانگیز می‌شود؟
پرسپولیس در هفته های پایانی دو جدال سرنوشت ساز مقابل استقلال و گل گهر خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، سازمان لیگ فوتبال روز گذشته برنامه ۴ هفته پایانی مسابقات را اعلام کرد و طبق تقویم روز ۲۸ اردیبهشت پرونده لیگ برتر بیست و دوم بسته خواهد شد. این روز برای سرخ ها یادآور خاطره شیرین دومین قهرمانی شان در لیگ برتر است؛ قهرمانی دراماتیکی که با گل طلایی سپهر حیدری مقابل سپاهان در سال ۸۷ رقم خورد. باید دید آیا تاریخ پس از ۱۵ سال دوباره تکرار می شود و باز هم سرنوشت قهرمانی به هفته پایانی می کشد؟ گرچه قرار نیست پرسپولیس و سپاهان این بار در هفته پایانی مقابل هم قرار بگیرند، اما شواهد نشان می دهد تا آخرین نفس با هم برای قهرمانی جدال خواهند داشت و چه بسا باز هم در ثانیه های آخر سرنوشت قهرمان مشخص شود. پرسپولیس در هفته پایانی با نساجی در قائمشهر و سپاهان با مس در کرمان جدال خواهد شد. اردیبهشت دوباره برای سرخ ها خاطرانگیز می‌شود؟

استراحت عجیب سرخابی ها قبل از دربی!

با نگاهی به مسابقاتی که پرسپولیس باید در ادامه لیگ برگزار کند، مشخص خواهد شد این تیم در هفته های باقی مانده کار سختی برای رقابت با حریفان دارد. شاگردان گل محمدی در هفته بیست و هفتم میزبان رقیب سنتی هستند و دو هفته پس از این مسابقه باید در ورزشگاه آزادی پذیرای تیم گل گهر باشند. بی شک این دو بازی سخت ترین دیدارهای آن ها خواهد بود و نتیجه آن تاثیر بسزایی در کسب قهرمانی خواهد داشت. ناگفته نماند دربی برگشت ساعت ۱۷:۳۰ روز یکشنبه ۳ اردیبهشت در ورزشگاه آزادی برگزار می شود. تصمیم سازمان لیگ مبنی بر انجام بازی در عید فطر گرچه این فرصت را در اختیار علاقمندان فوتبال قرار داده تا بتوانند در یک روز تعطیل این بازی را تماشا کنند، اما از آن طرف می تواند برنامه های آماده سازی دو تیم را با مشکل مواجه کند. چرا که پرسپولیس با ۹ و استقلال با ۸ روز استراحت به مصاف هم می روند. آبی پوشان قبل از دربی میزبان هوادار هستند که این بازی روز ۲۴ فروردین برگزار می شود. سرخپوشان یک روز بعد در کرمان به مصاف مس خواهند رفت. اردیبهشت دوباره برای سرخ ها خاطرانگیز می‌شود؟

تقابل تکراری پرسپولیس با گل گهر

جدال حساس پرسپولیس و گل گهر در حالی روز جمعه ۲۲ اردیبهشت برگزار می شود که این دو تیم ۱۲ روز قبل از این مسابقه باید در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مقابل هم قرار بگیرند. این بازی یکشنبه ۱۰ اردیبهشت خواهد بود و همچون دیگر دیدار دو تیم در ورزشگاه آزادی صورت می گیرد که می تواند حکم مرگ و زندگی را برای شاگردان گل محمدی داشته باشد. پرسپولیس اگر در هفته ماقبل پایانی برابر گل گهر امتیاز از دست دهد کارش برای قهرمانی بسیار سخت خواهد و شکست در جام حذفی می تواند به قیمت از دست دادن یک جام برای این تیم تمام شود. با این تفاسیر می توان گفت تیم گل گهر نقش تعیین کننده ای در قهرمانی سرخ ها در لیگ برتر و جام حذفی خواهد داشت. خوشبختانه پرسپولیس در هر دو بازی میزبان است و می تواند از حمایت تماشاگرانش بهره ببرد، اما انجام بازی جام حذفی در روز غیر تعطیل عملا فرصت تماشای این دیدار را از بسیاری از علاقمندان فوتبال خواهد کرد که این اوج کج سلیقگی سازمان لیگ را نشان می دهد. اردیبهشت دوباره برای سرخ ها خاطرانگیز می‌شود؟

میزبانی از حریفان در روزهای غیر تعطیل

پرسپولیس در اغلب بازی های خانگی این فصل خود چنین شرایطی داشته است و مجبور بوده در روزهای غیر تعطیل از حریفان میزبان کند. به طوری که از زمان حضور تماشاگران در استادیوم ها سرخ ها هرگز روز جمعه در آزادی بازی نکردند و اگر نگاهی به برنامه جدید سازمان لیگ داشته باشید مشاهده خواهید کرد که آن ها فقط در یک بازی که جدال با گل گهر در هفته بیست و نهم باشد در روز تعطیل به میدان می روند. این در حالی است که همه بازی های بازی های این هفته به طور همزمان برگزار می شود. به عبارتی این امکان برای همه تیم ها فراهم آمده است. این هم از اتفاقات عجیب لیگ است که در روزهایی که لیگ هر روز حساس تر می شود،سازمان لیگ به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده که هیچ مسابقه‌ای در روز تعطیل انجام نشد تا علاقمندان به فوتبال عملا فرصت رفتن به ورزشگاه یا تماشای بازی‌ها را نداشته باشند!

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...