رازهای بدن رونی کلمن ؛ «پادشاه» از استروئید استفاده می کرد ؟

کدخبر (159560) | 10 فروردین 1402 | ساعت 15:54
0 421
رازهای بدن رونی کلمن ؛ «پادشاه» از استروئید استفاده می کرد ؟
بسیاری از افراد این سوال را پرسیده‌اند: آیا بدن رونی کلمن طبیعی بود؟ سوال خوبی‌ست و می‌شود درباره آن حرف زد. همانطور که خود رونی کلمن نیز درباره آن حرف زده است.

گزارش زنده مستر المپیا ۲۰۲۳ بیشتر بخوانید

بیشتر بخوانید

به گزارش سرخ نیوز، اگر به‌تازگی با دنیای بدنسازی آشنا نشده باشید بدون شک باید رونی کلمن را بشناسید. او یکی از برجسته‌ترین نام‌ها در این ورزش و یک اسطوره بدنسازی به شمار می‌رود. کلمن که در سال 2007 از دنیای رقابت حرفه‌ای خداحافظی کرد هشت عنوان قهرمانی مستر المپیا را در کارنامه دارد.

وقتی کسی به این تعداد قهرمانی در مستر المپیا دست پیدا می‌کند می‌توان گفت که فیزیک او چیزی فراتر از این دنیاست. یقینا رونی کلمن نیز در دوران اوج خود چنین حالتی داشت.

کلمن در دوران اوج خود 145 ;کیلوگرم وزن داشت اما در طی انجام مسابقات حدود 9 کیلوگرم از وزنش کم می‌شد! او 53 سانت متر جلو بازو، 147 سانتی متر سینه، 97 سانتیی متر ران و 95 سانتی متر دور کمر داشت.

درصد چربی بدنش نیز بین شش تا هشت درصد بود. با توجه به این اندام باورنکردنی بسیاری از افراد این پرسش را مطرح نموده‌اند: آیا بدن رونی کلمن طبیعی بود؟

آیا رونی کلمن از استروئید استفاده می کرد؟

استروئید چیست؟

به‌طور معمول وقتی در تلاش هستید تا به یک فیزیک رویایی دست پیدا کنید می‌بایست به رژیم غذایی مناسب، تمرینات کافی، مکمل‌هایی نظیر کراتین و گلوتامین و پودر پروتئین، و استراحت و ریکاوری مناسب متکی باشید. اما وقتی صحبت از بدنسازی حرفه‌ای باشد مصرف استروئید می‌تواند موجب افزایش اثرات تستسترون (هورمونی مهم برای رشد عضلات) گردد. استفاده از استروئید به معنی اجازه دادن به بدن برای پیش رفتن تا حدی فراتر از ظرفیت‌های طبیعی خود است. بنابراین این دارو می‌تواند موجب شتاب گرفتن فرآیند رشد عضلات شود. در اینجا لازم است ذکر شود که استفاده از استروئید و سایر داروهای بهبوددهنده عملکرد غیر قانونی است و استفاده از دوزهای کنترل‌نشده و نامناسب این داروها حتی می‌تواند موجب بروز پیامدهای جدی و خطرناک برای سلامتی گردد.

اعتراف رونی کلمن به استفاده از استروئید

رونی کلمن در کمال صداقت استفاده از استروئید را اعتراف کرده است و حتی در این خصوص در شبکه‌های اجتماعی نیز به صحبت پرداخته است. با این وجود و با توجه به اینکه او پیش از این یک افسر پلیس نیز بود، مدت زیادی نیست که این اعتراف از جانب او صورت گرفته است. این دارنده هشت عنوان قهرمانی مستر المپیا در سال 2020 با شرکت در پادکست جو روگان به بحث درباره این موضوع پرداخته بود. او اعتراف کرده بود که از داروهای بهبوددهنده عملکرد استفاده می‌کرد اما گفته بود که این داروها را در دوزهای بسیار اندک و کنترل‌شده مورد استفاده قرار می‌داد. کلمن پس از اینکه شروع به رقابت حرفه‌ای بدنسازی کرد و نتوانست تا چند سال رتبه‌ای بهتر از مقام سوم به دست آورد تصمیم گرفت برای متعادل‌سازی این رقابت شروع به استفاده از این داروها نماید. آیا رونی کلمن از استروئید استفاده می کرد؟

افزایش آمادگی رونی کلمن با استفاده از استروئید

فلکس ویلر، دیگر اسطوره بدنسازی کسی بود که به کلمن کمک کرد تا دوزهای مناسب این داروها را به کار بگیرد. با این حال رونی کلمن تاکید کرده است که هرگز به میزان زیاد از استروئید استفاده نکرده است. او تنها به میزانی از این دارو بهره برده است که بتواند تلاش‌های خود را به‌ثمر بنشاند. او اظهار کرده که در طی سالیانی متمادی به تمرینات سخت و رژیم غذایی مناسب پایبند مانده است. استفاده رونی کلمن از استروئید در طی دوران آماده‌سازی‌اش برای حضور در مسابقات صورت می‌گرفت. در حقیقت پس از پایان یافتن مسابقات استفاده او از استروئید نیز پایان می‌یافت. تنها با شروع دوران جدید آماده‌سازی بود که کلمن دوباره شروع به مصرف استروئید و سایر داروهای بهبوددهنده عملکرد می‌نمود. رازهای بدن رونی کلمن ؛ «پادشاه» از استروئید استفاده می کرد ؟مضاف بر اینها، این نیز شایان ذکر است که کلمن در خصوص چگونگی تهیه این داروها نیز بسیار دقیق بود. رونی کلمن در پادکست جو روگان گفته بود که هرگز این داروها را از بازار سیاه تهیه نمی‌کرد. بلکه از نسخه پزشک برای خرید قانونی آنها استفاده می‌کرد. شماری از داروهای استروئید بافت‌ساز که او اعتراف به مصرف آنها کرده بود عبارت بودند از تستسترون، دیانابول، اکویی‌پویز، آنادرول و حتی دکا دورابولین. این مهم است که بدانیم اگرچه رونی کلمن از این داروها برای دستیابی به مزیت رقابتی استفاده می‌نمود، اما او از استعداد ژنتیکی، تمرینات مناسب و رژیم غذایی سخت نیز برای رسیدن به فیزیک مطلوب خود بهره می‌برد. در واقع رونی کلمن در حالت طبیعی نیز به‌‌شدت قدرتمند بود. استفاده از داروهای بهبود دهنده عملکرد به هیچ وجه توصیه نمی‌شوند. اما بدنسازان حرفه‌ای ناگزیر هستند با توجه به رقابت‌هایی که قصد شرکت در آنها را دارند و ظرفیت‌های بدنی خود به اتخاذ تصمیم در این خصوص بپردازند. اما اگر شما قصد دارید با رفتن به باشگاه تنها به ساخت عضله و آب کردن چربی بپردازید تا به یک هیکل مناسب دست پیدا کنید، باید بدانید که برای انجام این کار ابدا نیازی به استفاده از این داروها ندارید.

بیش تر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...