رونی کلمن ، فلکس ویلر یا ناصر السنباطی ؛ قهرمانی مستر المپیا در سال 1998 حق چه کسی بود؟

مستر المپیای 1998 رقابتی نزدیک و خاطره‌انگیز بود، جایی که رونی کلمن، فلکس ویلر و ناصر السنباطی رقابتی نزدیک با یکدیگر داشتند.
کدخبر (160253) 11 فروردین 1402 | ساعت 20:25
2 249
مستر المپیای 1998 رقابتی نزدیک و خاطره‌انگیز بود، جایی که رونی کلمن، فلکس ویلر و ناصر السنباطی رقابتی نزدیک با یکدیگر داشتند.

به گزارش سرخ نیوز، در شب دهم اکتبر 1998 مدیسون اسکوئر گاردن نیویورک منظره‌ی یک ستاره‌باران را برای طرفداران بدنسازی داشت. آن شب نه‌تنها بزرگترین رقابت بدنسازی سال، بلکه یکی از نزدیک‌ترین رقابت‌های تاریخ بدنسازی به انجام می‌رسید. رقابتی با حضور رونی کلمن، فلکس ویلر، و ناصر السنباطی! طرفداران بدنسازی هنوز هم بر سر اینکه آن شب چه کسی شایسته‌ی انتخاب به‌عنوان قهرمان مستر المپیا بود با یکدیگر اختلاف نظر دارند. اخیرا یک صفحه اینستاگرامی ویدئویی از آن نبرد حماسی میان فلکس ویلر، رونی کلمن و ناصر السنباطی منتشر نموده است. با اینکه کاربران در کامنت‌های این پست به حمایت از ناصر السنباطی پرداخته‌اند و او را شایسته‌ی پیروزی دانسته‌اند، اما فیل هیث، اسطوره بدنسازی و دارنده هفت عنوان قهرمانی مستر المپیا معتقد است که «پادشاه» با شایستگی کامل قهرمان این دوره از مستر المپیا شد.

و آنگاه رونی کلمن

ویدئویی که اخیرا در اینستاگرام منتشر شده است بخش کوچکی از مسابقات مستر المپیا سال 1998 را نشان می‌دهد که در آن رونی کلمن، ناصر السنباطی و فلکس ویلر در حال گرفتن فیگورهای مختلف دیده می‌شوند. صدای موسیقیِ شدیدا انرژیکی نیز در پس‌زمینه‌‌ی این ویدئو شنیده می‌شود که هیجان آن را دوچندان می‌کند. رونی کلمن در این دوره از مسابقات به مقام قهرمانی دست یافت. این نقطه‌ی شروع سلطنت هشت ساله‌ی او بر مستر المپیا بود که سرانجام در سال 2005 به پایان رسید. با وجود اینکه کلمن توسط تمام طرفداران بدنسازی به‌عنوان یکی از بزرگترین‌های تاریخ شناخته می‌شود اما شایستگی او در کسب نخستین قهرمانی‌اش در مستر المپیا در سال 1998 هنوز هم محل تردید است. در این دوره از مستر المپیا بجز کلمن چند مدعی قهرمانی دیگر هم حضور داشتند: فلکس ویلر، ناصر السنباطی و کوین لورون.
رونی کلمن ، فلکس ویلر یا ناصر السنباطی ؛ قهرمانی مستر المپیا در سال 1998 حق چه کسی بود؟ دوریان یتس که در سال 1997 به مقام قهرمانی مستر المپیا دست یافته بود پیش از آغاز این دوره از مسابقات با یک مصدومیت شدید از ناحیه پشت بازو روبرو شد و پس از آن نیز اعلام بازنشستگی کرد. این فرصتی برای دیگر بدنسازان بود تا خودی نشان دهند. رونی کلمن که در آن زمان ٣۴ سال داشت با آغوش باز به استقبال این فرصت رفت. با وجود اینکه رقابت آن سال مستر المپیا نقطه‌ی آغاز میراث درخشان و جاودانه‌ی رونی کلمن در بدنسازی بود، اما بسیاری از طرفداران این رشته ورزشی تا به امروز نیز بر موضع خود اصرار ورزیده‌اند: ناصر السنباطی شایسته‌ی این بود که در اوج دوران حرفه‌ایش به‌عنوان قهرمان مستر المپیا انتخاب شود.

حمایت کاربران از ناصر السنباطی

با وجود اینکه بسیاری از طرفداران بدنسازی معتقدند مدال طلای مستر المپیا در سال 1998 از ناصر السنباطی دزدیده شد، اما فیل هیث که خود هفت بار پیاپی در این مسابقات به مقام قهرمانی دست یافت به حمایت کامل از کلمن و تصدیق شایستگی او برای قهرمانی پرداخته است. عضلات زیربغل نقش مهمی را در قهرمانی‌های لی هنی و دوریان یتس در مستر المپیا در دهه‌های هشتاد و نود ایفا نموده بودند. با این حال فیل هیث معتقد است که عضلات زیربغل رونی کلمن حتی از عضلات دوریان یتس و لی هنی نیز بهتر بود. هیث علاوه بر این می‌گوید که عضلات کمر رونی کلمن که شبیه درخت کریسمس بود نقشی مهم را در قهرمانی او ایفا کرد:
ناصر بخاطر کمر ضعیف‌ترش شکست خورد.
رونی کلمن ، فلکس ویلر یا ناصر السنباطی ؛ قهرمانی مستر المپیا در سال 1998 حق چه کسی بود؟ برخلاف فیل هیث، طرفداران بدنسازی معتقدند که قهرمانی حق ناصر السنباطی بود:
- رونی بزرگترین بدنساز تاریخ است اما ناصر در این دوره مستر المپیا بهتر از او بود. - با تمام احترام به رونی کلمن، ناصر شایسته‌ی پیروزی بود. او در این دوره با یکی از بهترین فیزیک‌های تاریخ پا به روی استیج گذاشت. - قهرمانی را از ناصر دزدیدند. - آنها بسیار بدشانس بودند که با رونی کلمن همزمان شدند. حق هر کدام بود که لااقل یک‌بار قهرمان مستر المپیا شوند.
ناصر السنباطی هرگز در مستر المپیا به قهرمانی دست نیافت. اما بارها در دهه‌ی نود تا آستانه‌ی قهرمانی پیش رفت. اما و به‌هرحال او جایگاه خود را در قلب هواداران این رشته‌ی ورزشی محفوظ ساخت. در سوی دیگر، رونی کلمن میراثی از خود برجای گذاشت که تکرار آن آرزویی کمابیش دست نیافتنی برای هر بدنساز دیگری‌ست. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
بخدا حق ناصر رو در طلا سال 97 و 98 خوردن،حالا به چ دلیل نمیدونم رونی اول سال بود و اصلا رونی نبود
کاربر سایت
04 شهریور 1402
در اون دوره وقتی ناصر السنباطی وارد می‌شد می‌گفتند کوهی از عضله وارد استیج شد و الحق هم بخاطر سرشانه ها و حجم بالا تنه کوه عضله بود ولی اون سالها این موضوع که مسلمان بودنش یکی از دلایل اصلی انتخاب نشدن بعنوان قهرمان مسابقات توسط مافیا و نفوذ يهوديها خیلی مطرح بود.روحش شاد
ویدئو های ترند
موردی نیست.
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...