هدف گذاری برای 3 ، قهرمانی در 8 مستر المپیا ؛ مسیر عجیب و غریب لی هنی اسطوره بدنسازی !

لی هنی با 8 قهرمانی در مستر المپیا به عنوان یکی از بزرگترین بدنسازان تاریخ شناخته می‌شود و در دوران حرفه ای خود محبوبیت فوق العاده ای میان طرفداران بدنسازی کسب کرد.
کدخبر (160106) | 11 فروردین 1402 | ساعت 06:43
0 152
هدف گذاری برای 3 ، قهرمانی در 8 مستر المپیا ؛ مسیر عجیب و غریب لی هنی اسطوره بدنسازی !
لی هنی با 8 قهرمانی در مستر المپیا به عنوان یکی از بزرگترین بدنسازان تاریخ شناخته می‌شود و در دوران حرفه ای خود محبوبیت فوق العاده ای میان طرفداران بدنسازی کسب کرد.

به گزارش سرخ نیوز، لی هنی یکی از بزرگترین بدنسازان دنیاست که موفق شد تا در دوران حرفه ای خود به 8 قهرمانی در مستر المپیا برسد. او اخیرا در برنامه لی لابرادا شرکت کرد و مسیر تبدیل شدن به یک بدنساز حرفه ای و موفق را توضیح داد. لی هنی در رابطه با فشار های وارده به او و انگیزه هایش برای قهرمانی در هشت مستر المپیا صحبت کرد. لی هنی به عنوان یکی از بزرگترین بدنسازان تاریخ شناخته می‌شود و در دوران حرفه ای خود محبوبیت فوق العاده ای میان طرفداران بدنسازی کسب کرد. بدن او بسیار متقارن بود، جزئیات فوق العاده ای داشت و بسیار خوش فرم بود. او جزء بهترین بدنسازان تاریخ لیگ حرفه ای IFBB در دسته آزاد مردان به حساب می‌آید.

هدف، سه قهرمانی و نتیجه، هشت قهرمانی ؛ مسیر عجیب و غریب لی هنی اسطوره بدنسازی!تحولات گسترده بدنسازی از زمان کناره گیری لی هنی

هنی در دوران حرفه ای خود با اسطوره هایی چون دوریان یتس قهرمان شش دوره مستر المپیا، فرانک زین قهرمان سه دوره مستر المپیا، شان رای و لی لابرادا رقابت کرد. او اولین ساندوی خود را با شکست دادن سمیر بنوت در سال 1984 به دست آورد و ثابت کرد که می‌تواند به یکی از نمادین ترین بدنسازان تاریخ تبدیل شود. لی هنی، هفت سال متوالی از قهرمانی خود دفاع کرد و به هشت قهرمانی در مستر المپیا رسید. بدنسازی از زمان کناره گیری هنی از بدنسازی دچار تحولات گسترده ای شده است. هنی از بدنسازان مدرن به دلیل استفاده از وزنه های بسیار سنگین و فدا کردن کیفیت عضلات انتقاد کرد. او همچنین تاکید کرد که نباید از مربیانی کمک گرفت که هیچ گاه به طور حرفه ای رقابت نکرده اند. لی هنی چند روز گذشته از فرآیند تبدیل شدن به یک بدنساز حرفه ای گلایه کرد. او اظهار کرد که به دلیل استانداردهای ضعیفی که IFBB در نظر گرفته، کیفیت بدنسازان جدیدی که وارد این حرفه می‌شوند، افت کرده است. او پس از درگذشت لوک ساندو بدنسازی که در لیگ حرفه ای IFBB رقابت می‌کرد، اظهار کرد که مردم باید در رابطه با بیماری ها و مشکلات روانی خود صادق باشند و آن ها را بیان کنند. او تاکید کرد که ما باید یکدیگر را در شرایط سخت حمایت کنیم.

لی هنی چطور بدنسازی را آغاز کرد؟

لی هنی در ویدیویی که اخیرا در یوتیوب منتشر شده اظهار کرد که چطور بدنسازی را آغاز کرد و چطور علاقه خود به تمرین کردن را روز به روز افزایش داد. او گفت:
زمانی که من نه یا ده سال داشتم، همیشه دوست داشتم که مانند هرکول یا سمپسون باشم! هنوز به خاطر دارم که زمانی که به مغازه می‌رفتیم، من اول از همه به دنبال روزنامه بودم چون می‌خواستم تصاویری از کسانی مثل آرنولد، رابی رابینسون و سایر اسطوره های بدنسازی ببینم. من می‌خواستم مثل آن ها باشم. اینطور بود که من علاقه خودم را پیدا کردم. یادم می‌آید که 11 سال داشتم و از خانواده ام خواستم که یک جفت دمبل برای من تهیه کنند. آن ها نیز در کریسمس برای من یک جفت دمبل خریدند. من در این زمینه تا حد امکان مطالعه می‌کردم، به طور مثال در رابطه با تغذیه و برنامه های غذایی بسیار مطالعه می‌کردم.
هدف، سه قهرمانی و نتیجه، هشت قهرمانی ؛ مسیر عجیب و غریب لی هنی اسطوره بدنسازی!هنی در سال 1991 از بدنسازی کناره گرفت اما با این حال او مطمئن است که اگر همچنان ادامه می‌داد می‌توانست به موفقیت های بیشتری برسد. با این حال او در اوج کناره گرفت و این ورزش را بدون هیچ صدمه یا جراحتی به خودش کنار گذاشت؛ درست برخلاف اکثر غول های بدنسازی امروزی.

علت کناره گیری هنی پس از هشت قهرمانی از زبان خودش

لی هنی در رابطه با فشار روانی این ورزش و فشاری که با هر قهرمانی به آن اضافه می‌شد، صحبت کرد:
وقتی شما در اوج خود هستید باید برای باقی ماندن در آن جایگاه دست به هر کاری بزنید. پس همواره فشار روانی آن رو به افزایش است چراکه شما همیشه باید بهتر از دفعه قبل خود باشید. اگر شما نتوانید این فشار روانی را کنترل کنید به مشکلات بزرگی منجر خواهد شد. یکی از بزرگترین عواملی که من توانستم این فشار را تحمل کنم، شیرلی همسرم بود. من بدنسازی را شغل خودم می‌دانستم. من می‌خواستم که در آن بهترین باشم.
این اسطوره بدنسازی 63 ساله در رابطه با انگیزه های خود صحبت کرد. او همچنین علت کناره گیری خود از بدنسازی را پس از رسیدن به اهدافش توضیح داد. او گفت:
در ابتدا، من به دنبال سه قهرمانی در مستر المپیا بودم، اما من خیلی سریع به این سه قهرمانی رسیدم! وقتی که به سومین قهرمانی رسیدم، با خودم گفتم که شاید بتوانم به چهارمین و سپس پنجمین قهرمانی هم برسم. اما این دو قهرمانی هم مانند سه قهرمانی اول بسیار سریغ اتفاق افتاد. در واقع این چند سال برای من مانند برق و باد گذشت. وقتی به هفتمین قهرمانی رسیدم می‌دانستم که این یک رکورد  بزرگ است. من با خودم گفتم که آرنولد به هفت قهرمانی رسید اما نه به صورت پی در پی اما من به صورت متوالی به هفت قهرمانی رسیدم! این موضوع را با همسرم در میان گذاشتم و او من را قانع کرد تا برای هشتمین قهرمانی متوالی بجنگم. شیرلی طوری با من صحبت کرد که من از اینکه می‌خواستم در هفتمین قهرمانی کناره گیری کنم، خجالت کشیدم! من به خاطر او برای هشتمین قهرمانی جنگیدم.
لی هنی در ادامه گفته
وقتی به هشتمین قهرمانی رسیدم، بالاخره یک نفس راحت کشیدم! من از این نمی‌ترسیدم که ممکن است در آینده چه اتفاقی بیافتد، بلکه حس کردم که به اهداف خودم در بدنسازی رسیده ام. اینجا بود که به خودم اعتماد کردم و از بدنسازی کناره گیری کردم. من به دنبال تجربه های جدیدی بودم. من به هیچ عنوان از تصمیم خودم برای کناره گیری از این حرفه پشیمون نیستم. در واقع، من حتی به ادامه مسیر بدنسازی فکر نکردم!

لی هنی معمولا نظرات خود را در رابطه با مسائل مختلف در بدنسازی اظهار می‌کند. او ماه گذشته نکاتی را در رابطه با «انجام تمرینات به صورت امن» اظهار کرد و به بدنسازان در رابطه با خطرات کم آبی و به کارگیری مربیان کم تجربه هشدار داد. او همچنین به بدنسازان و هواداران این حرفه توصیه کرد که به اطلاعات منابع نامعتبر در این حوزه اعتماد نکنند.

بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...