کریس بامستد عامل تغییری بزرگ ؟ / کوین لورون : بدنسازی در حال بازگشت به مسیر دهه 1990 است

کوین لورون باور دارد که فیزیک کریس بامستد تاثیر به سزایی در دسته آزاد مردان گذاشته است و در حال تغییر مسیر بدنسازی است.
کدخبر (160080) | 11 فروردین 1402 | ساعت 12:33
0 722
کریس بامستد عامل تغییری بزرگ ؟ / کوین لورون : بدنسازی در حال بازگشت به مسیر دهه 1990 است
کوین لورون باور دارد که فیزیک کریس بامستد تاثیر به سزایی در دسته آزاد مردان گذاشته است و در حال تغییر مسیر بدنسازی است.

به گزارش سرخ نیوز، کوین لورون بدنسازی حرفه ای است که در دهه 1990 به رقابت پرداخته و باور دارد که دسته آزاد مردان، دچار تغییر قابل توجهی شده است. او در مصاحبه اخیر RxMuscle اظهار کرده که فیزیک کریس بامستد باعث شده که دسته آزاد مردان به سمت «زیبایی بدن» سوق پیدا کند. کوین لورون بسیار در دوران حرفه ای خود فعال بود و در مجموع در 65 رقابت حرفه ای شرکت کرد. او زیبایی و تعادل را در بدن خود در کنار یکدیگر جمع کرده بود. او موفق شد تا دو بار در سال های 1994 و 1996 قهرمانی آرنولد کلاسیک را از آن خود کند. لورون در مستر المپیا و در دسته آزاد در کنار بدنسازان قدرتمندی چون دوریان یتس، رونی کلمن، کریس کورمیر و فلکس ویلر رقابت کرد.

داوران آرنولد کلاسیک زیبایی و تناسب اندام را به سایز و فرم بدن ترجیح می‌دهند؟

غول های بزرگ بدنسازی در گذشته موفق به کسب موفقیت های بسیاری شدند. با این حال بسیاری باور دارند که مسیر دسته آزاد مردان در حال تغییر است. قهرمانی سامسون داودا و مدال برنز اندرو جکد در آرنولد کلاسیک 2023 نیز باعث شده تا حتی بعضی از بدنسازان نیز اظهار کنند که داوران این رقابت ها، زیبایی و تناسب اندام را به سایز و فرم بدن ترجیح می‌دهند. کریس بامستد بدنسازی حرفه ای است که قهرمانی فیزیک کلاسیک از آن اوست و همچنان به تلاش های خود برای دفاع از عنوان قهرمانی ادامه می‌دهد. او در مستر المپیا 2022 موفق شد تا چهارمین قهرمانی پی در پی خود را در دسته فیزیک کلاسیک از آن خود کند. آرنولد شوارتزنگر اسطوره بدنسازی به طور عمومی اظهار کرده که قهرمان فیزیک کلاسیک مستحق عنوان «مستر المپیا» ست، نه قهرمان دسته آزاد مردان. کوین لورون معتقد است که فیزیک زیبای بامستد باعث شده تا فشار بیشتری روی سایر بدنسازان در دسته آزاد قرار بگیرد. این موضوع به این خاطر است که آن ها مجور هستند تناسب اندام را بیش از پیش برای داوران به نمایش بگذارند.

کریس بامستد عامل تغییری بزرگ ؟ / کوین لورون : بدنسازی در حال بازگشت به مسیر دهه 1990 استکریس بامستد و تاثیرش در دسته آزاد مردان

کوین لورون معتقد است که زیبایی، تاثیرگذاری و تناسب اندام کریس بامستد به طور گسترده روی دسته آزاد مردان تاثیرگذار بوده و محبوبیت او نیز روز به روز در حال افزایش است. او اظهار کرد:
من فکر می‌کنم که این موضوع به دلیل بدن فوق العاده کریس بامستد است. ما می‌توانیم بدنسازان دسته آزاد و دسته فیزیک کلاسیک را با یکدیگر مقایسه کنیم. من باور دارم که مسیر دسته آزاد مردان و داوری این رقابت ها در حال تغییر است.
لورون اظهار کرد که جو ویدر همواره به ورزشکاران توصیه می‌کند که آن ها باید خودشان را یک «خدای یونانی» در نظر بگیرند و به زیبایی خود باور داشته باشند. کوین لورون باور دارد که بدنسازی در واقع یک «توهم» است که شما بدن خود را به افراد مختلف نشان می‌دهید. این توهم می‌تواند ساخته شود و به مرحله کمال و زیبایی برسد. کوین لورون اظهار کرد:
من معتقدم که مسیر داوری و به طور کلی مسیر بدنسازی در حال تغییر است. همچنین فکر می‌کنم که آن ها قهرمان را به درستی انتخاب کردند. من دوست دارم که اینجا یاد جو ویدر را زنده کنم. او در یکی صحبت هایش گفت که شما باید خودتان را یک «خدای یونانی» فرض کنید و به زیبایی خود باور داشته باشید. در واقع، بدنسازی یک «توهم» است که شما به بقیه نشان می‌دهید. شما باید مطمئن شوید که وقتی فیگور می‌گیرید، بتوانید قسمت میانی بدن خود را که اصلی ترین قسمت است، به خوبی نشان دهید.
کوین لورون در ادامه اضافه کرد:
من بسیار قهرمان آرنولد کلاسیک را تحسین می‌کنم و بسیار از قهرمانی او خوشحالم چرا که قهرمانی او نشان می‌دهد که تغییر مسیر بزرگی در بدنسازی در حال رخ دادن است. من واقعا امیدوارم که این اتفاق بزرگ رخ دهد و بدنسازی به مسیر اصلی خود بازگردد؛ همان مسیری که جو و بن زمانی که این ورزش را به وجود آوردند، برای آن در نظر گرفته بودند. در گذشته، زیبایی بدن یکی از مهم ترین ویژگی های بدنسازی بود. بدنسازان مختلف در گذشته بدن خود را به زیبایی یک مجسمه می‌ساختند. من امیدوارم که بدنسازی در همین حرکت کند و داوران نیز به همین سمت حرکت کنند.

کریس بامستد عامل تغییری بزرگ ؟ / کوین لورون : بدنسازی در حال بازگشت به مسیر دهه 1990 استکوین لورون به دنبال بدن های کاملتری است ...

کوین لورون 58 ساله تاکید کرد که در بدنسازی، رقابت تنها بر سر سایز نیست، بلکه نکته مهم دیگر این است که یک بدنساز باید تعادل فیزیک خود را بدون نمایش نقص دیگری ارائه کند. او گفت:
تمام بدنسازان حاضر در IFBB می‌دانند که بدنسازی در واقع یک توهم است. رقابت تنها بر سر بزرگترین بدن نیست، بلکه بر تقارن، تعادل و تناسب اندام قسمت های مختلف بدن است. بدنساز باید بدنی را به نمایش بگذارد که متقارن است، تعادل و تناسب اندام دارد و بتواند در نمایش فیزیک خود، سایر نقص های خود را بپوشاند و آن ها را به نمایش نگذارد.
کوین لورون نیز مانند میلوس سارسف معتقد است که داوران باید فیگورگیری و نحوه ارائه بدنسازان را ارجحیت دهند. او گفت:
من فکر می‌کنم که داوران باید حساسیت بیشتری نسبت به راند های فیگورگیری داشته باشند. من فکر می‌کنم که کمی از ارزش فیگورگیری کاسته شده است. به طور مثال این موضوع زمانی که من رقابت می‌کردم اهمیت ویژه ای داشت و در ارائه من تاثیرگذار بود.
کوین لورون در ادامه گفته:
این موضوع باعث می‌شود که بدنسازان بتوانند زیبایی خود را تا حد امکان به نمایش بگذارند و این به آن ها برتری هایی نسبت به سایر بدنسازان خواهد داد. به طور مثال فرض کنید که من می‌خواهم با دوریان یتس یا به طور کلی بدنسازانی با بدن های بزرگ رقابت کنم. اگر داوران برای فیگورگیری اهمیت بیشتری قائل شوند، من می‌توانم امتیازاتی را در برابر دوریان یتس کسب کنم. در واقع بدنسازان می‌توانند با استفاده از راند های فیگورگیری آن «توهم» را در داوران ایجاد کنند.

بازگشت بدنسازی به دهه 1990

کوین لورون جزو بدنسازانی است که برای زیبایی بدن در دسته آزاد ارزش قائل است. کاتلر در پادکست اخیر Cutler Cast به فیزیک های سامسون داودا و اندرو جکد اشاره کرد. او اظهار کرد که قهرمانی داودا و مدال برنز جکد نشان دهنده این است که رقابت های بدنسازی در حال بازگشت به مسیر دهه 1990 است. با توجه به اینکه با گذشت زمان فیزیک های زیباتر و متناسب تری در دسته آزاد ارائه می‌شود، معلوم نیست که داوری در مستر المپیای بعدی چگونه خواهد بود. کوین لورون امیدوار است که نحوه داوری بدنسازی دوباره مانند گذشته شود و زیبایی و تناسب اندام به بدن های بزرگ و عجیب و غریب ترجیح داده شوند. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...