از بد ذاتی مایک تایسون تا بدل‌کاری جرج فورمن ؛ 6 ترفندی که آنتونی جاشوا باید از بزرگان بیاموزد !

دستورالعمل‌ هایی وجود دارد که آنتونی جاشوا می‌تواند با بهره از هوشش از آنها استفاده کند و یکبار دیگر به قله بازگردد.
کدخبر (160297) | 11 فروردین 1402 | ساعت 19:41
0 470
از بد ذاتی مایک تایسون تا بدل‌کاری جرج فورمن ؛ 6 ترفندی که آنتونی جاشوا باید از بزرگان بیاموزد !
دستورالعمل‌ هایی وجود دارد که آنتونی جاشوا می‌تواند با بهره از هوشش از آنها استفاده کند و یکبار دیگر به قله بازگردد.

به گزارش سرخ نیوز، آنتونی جاشوا ، بوکسور دسته سنگین وزن و قهرمان سابق جهان، روز شنبه در یک مبارزه مهم به مصاف جرمین فرانکلین خواهد رفت. مبارزه جاشوا و فرانکلین می‌تواند حکم بازگشتی دوباره برای آنتونی جاشوا داشته باشد اما این بوکسور بریتانیایی برای طلوع دوباره در صحنه بوکس جهان، چه نکاتی را می‌تواند از بزرگانی چون مایک تایسون، لنوکس لوئیز و حتی تایسون فیوری در پس ذهن خود داشته باشد؟ یک مربی جدید، یک باشگاه تمرینی جدید تگزاس و یک حریف جدید که به اندازه الکساندر اوسیک اوکراینی تبحر ندارد، همگی می‌توانند به شروع دوباره آنتونی جاشوا کمک کنند. علاوه بر این بوکسور بریتانیایی می‌تواند از اسطوره‌های قدیمی و رقبای قهرمان فعلی‌اش چیزهای زیادی یاد بگیرد که قطعا به درخشش دوباره وی کمک خواهند کرد. آنتونی جاشوا در مسیر بازسازی و احیا قرار دارد و پس از دو شکست متوالی مقابل الکساندر اوسیک، تصمیم دارد دوران حرفه‌ای بوکس خود در دسته سنگین وزن را سر و سامان ببخشد. طبیعی است که در حال حاضر نمی‌توان از جاشوا خواست که مانند محمد علی کلی یا لری هولمز دست به کار شود و خیلی زود به روزهای اوجش بازگردد اما دستورالعمل‌هایی هم وجود دارد که جاشوا می‌تواند با بهره از هوشش از آنها استفاده کند و یکبار دیگر به قله بازگردد. بد نیست نگاهی داشته باشیم به دستورالعمل‌هایی که آنتونی جاشوا باید از بزرگان بوکس بیاموزد:

لنوکس لوئیز ؛ مدیریت انرژی

لنوکس لوئیز و آنتونی جاشوا همیشه رابطه سردی بای یکدیگر داشتند چراکه لنوکس بیشتر طرفدار تایسون فیوری است. اما این دو بوکسور قدبلند، قدرتمند و گاه آسیب‌پذیر که از دست بر قضا هر دو دارنده مدال طلای المپیک هم هستند، با یکدیگر نقاط قوت و ضعف مشترک بیشتری نسبت به هر یک از بوکسورهای سنگین وزن دیگر دارند. با این حال یکی از کارهایی که لوئیز واقعا در آن مهارت دارد و استادانه انجام می‌دهد که البته گاهی هم مرموزانه است، مدیریت استقامت و انرژی است. این درسی است که آنتونی جاشوا علی رغم این رابطه سرد، باید بدون چون و چرا آن را از لنوکس لوئیز بپذیرد. لوئیز مانند اغلب بوکسورهای بزرگ پس از وارد کردن مشت‌هایش به رقیب دچار تخلیه انرژی می‌شد اما او سعی کرد تا ذخیره انرژی خود را مدیریت کند و با آگاهی نسبت به شرایط انرژی خود زمان هجوم‌هایش را کنترل و با برنامه‌ریزی عمل می‌کرد. آنتونی جاشوا هنوز مطمئن به نظر نمی‌رسد. او قدرت آسیب زدن به رقبایش را دارد اما از زمانی که در سال 2017 در برابر ولادیمیر کلیچکو تمامی توان خود را حین مبارزه از دست داد، به نظر می‌رسید که درگیر یک ذهنیت دوگانه شده است. او می‌ترسد نتواند دیگر ضربات به موقعی به حریفش داشته باشد. جاشوا نمی‌تواند سیالیت طبیعی لنوکس را به خود بدهد اما می‌تواند زمان مناسب برای حمله را از او یاد بگیرد.

از بد ذاتی مایک تایسون تا بدل‌کاری جرج فورمن ؛ 6 ترفندی که آنتونی جاشوا باید از بزرگان بیاموزد!مایک تایسون ؛ بد ذاتی

وقتی صحبت از مشتزنان بزرگ می‌شود، به نظر می‌رسد دیگر آنتونی جاشوا در میان آنها جایی نداشته باشد چراکه او دیگر آتش افروخته‌ای نیست که در نیمه اول دوران حرفه‌ای بوکسش از وی سراغ داشتیم. یک باور سرسختانه در انگلیس وجود دارد که او می‌تواند به هر رقیبی لطمه بزند اما پس از اولین شکست مقابل الکساندر اوسیک، این مساله کمتر از او دیده می‌شود. این در حالی است که آنتونی جاشوا پس از آن شکست در مصاحبه‌ای از سبک «boxer-puncher» سخن گفت اما این چیزی نیست که در مبارزات اخیرش دیده باشیم. مایک تایسون در دوران اوجش یک تخریب کننده واقعی بود و مربی‌اش به او گفته بود که همیشه با بدذاتی به حریفانت ضربه بزن. مایک تایسون حتی در دوران افولش هم به قدرت خود اعتماد کامل داشت. حالا به نظر می‌رسد آنتونی جاشوا باید بدذاتی را از تایسون یاد بگیرد. بوکسوری که تمام 20 حریف اول خود را شکست داده بود، با توجه به عملکردش در مسابقات اخیر به نظر می‌رسد ایمان به قدرتش را از دست داده است. او در مورد آنچه اخیرا به سرش آمده نگران است. شاید جاشوا هیچ وقت دیگر یک بوکسور بزرگ نباشد اما زمان آن رسیده تا به قدرت ناک اوت کردن خود ایمان بیاورد.

ولادیمیر کلیچکو ؛ بیشترین اندازه

آنتونی جاشوا اغلب بین سبک‌های مختلف در رفت و آمد قرار دارد: اما آیا او باید مانند 20 رقابت اولش خودش ویرانگر باشد یا از مدل بوکس ولادیمیر کلیچکو تبعیت کند؟ چیزی که می‌توانیم روی آن توافق داشته باشیم این است که این غول 198 سانتیمتری با وزن 108 کیلوگرم، به ندرت در مبارزاتش از مزایای فیزیکی خود استفاده می‌کند. این مساله در اولین مبارزه‌اش با الکساندر اوسیک کاملا مهشود بود؛ جایی که جاشوا تصمیم گرفت با بوکسوری که بهتر و سریعتر از خودش بود، از نزدیک مبارزه کند. ولاد کلیچکو ممکن است نسبت به هیکل بزرگی که داشت، ظریف به نظر برسد اما او در هنر مبارزه تاریک تسلط داشت. او از نزدیک به رقبایش می‌چسبید و با استفاده از ضربات مشت خود و کشاندن مبارزان کوچکتر به نزدیکی خود، آنها را به دام می‌انداخت و زمین گیر می‌کرد. اگرچه آنتونی جاشوا در 33 سالگی نمی‌تواند به طور کامل خود را بازسازی کند اما افزودن این مهارت‌های خبیثانه و در عین حال ضروری به سبک بوکسش قابل انجام به نظر می‌رسد. در این سبک ولادیمیر کلیچکو بهترین الگو است.

از بد ذاتی مایک تایسون تا بدل‌کاری جرج فورمن ؛ 6 ترفندی که آنتونی جاشوا باید از بزرگان بیاموزد!تایسون فیوری ؛ تمدد اعصاب در رینگ بوکس

این سخت‌ترین چالش آنتونی جاشوا و در عین حال مهمترین ویژگی‌ رقیب بریتانیایی‌اش تایسون فیوری است. صادقانه باید گفت که آنتونی جاشوای فعلی بیش از حد در رینگ فکر می‌کند، همه گزینه ها را می‌سنجید و فقط با این کارها انرژی می‌سوزاند. از سوی دیگر علیرغم اینکه تایسون فیوری به ندرت در شرایط فیزیکی عالی قرار دارد، در رینگ کاملاً آرام است. این اعتماد به نفس از مردی می‌آید که هرگز از رقابت کردن دست نکشیده و از زمانی که یک پسر بچه بوده، مبارزه کرده است. آنتونی جاشوا نمی‌تواند این واقعیت که دیر وارد بوکس شده را تغییر دهد و همین نشان می‌دهد که چرا فیوری در رینگ بسیار آرامتر به نظر می‌رسد. اما جاشوا شاید یاد بگیرد که آرام‌تر باشد. زمان حضور در رینگ به شما کمک می‌کند. او تا قبل از سال 2019 که تصمیم بگیرد دیگر تنها سالی یک بار وارد رینگ شود، به نظر شادتر از حالا بود. آنتونی جاشوا به رقبای بیشتری نیاز دارد و جرمین فرانگلین کافی نیست. او باید پیش از رویارویی با دیانتی وایلدر یا تایسون فیوری، مبارزات بیشتری را در برنامه قرار دهد.

از بد ذاتی مایک تایسون تا بدل‌کاری جرج فورمن ؛ 6 ترفندی که آنتونی جاشوا باید از بزرگان بیاموزد!جرج فورمن ؛ بدل کاری

جورج فورمن بزرگ مانند آنتونی جاشوا، یک بوکسور عضلانی بود که گاهی اوقات زمانی که نمی‌توانست با نیروی محض رقیبش را شکست دهد، کمی سردرگم به نظر می‌رسید. با این حال با گذر زمان فورمن توانست سازگاری خود را بدست آورده و حرکات ظریفی را به تاکتیک‌هایش اضافه کند. یکی از تاکتیک‌های جرج فورمن، ضربه زدن به بدن حریف بود. تئوری این تاکتیک این بود که زمانی که حریف سرش را حرکت می‌دهد، تغییر مسیر با سینه بسیار سخت‌تر است و یک حرکت سنگین بدن می‌تواند حریف را به عقب براند، تعادلش را از بین ببرد و حملات او را مختل کند. جاشوا در واقع از این تاکتیک در مسابقه دوم خود با اوسیک استفاده کرد و با وجود شکست در این رقابت، این تاکتیکی است که او باید به استفاده از آن متمایل شود. در میان بوکسورهای سنگین وزن اولین هدف این است که مانع حریف شوند اما استفاده از اندازه و قدرت برای کار کردن با بدن نیز حیاتی است.

از بد ذاتی مایک تایسون تا بدل‌کاری جرج فورمن ؛ 6 ترفندی که آنتونی جاشوا باید از بزرگان بیاموزد!دیانتی وایلدر ؛ بمب‌هایت را خالی کن

زمانی که آنتونی جاشوا متوجه شد قافیه را باخته و دیگری امیدی به پیروزی نیست مانند همان اتفاقی که مقابل الکساندر اوسیک رخ داد، باید شکست را بپذیرد و انرژی زیادی تلاف نکند چراکه از دست رفتن انرژی باعث می‌شود او یک جای دیگر متوقف شود. وایلدر بوکسوری است که هیچ انسان عاقلی هرگز سعی نمی‌کند از آن تقلید کند اما اگرچه او از نظر تاکنیکی سطح بالایی ندارد اما نشان داده که وقتی روی دور امتیازی می‌افند، برای ناک اوت کردن حریف دست به هر کاری می‌زند. آنتونی جاشوا در مسابقه دوم خود با اوسیک تهاجمی‌تر بود، اما هرگز واقعاً احساس نمی کرد که مقابل این مبارز از نژاد کازاک ورق برگردد و اوسیک بتواند پیروز شود. اما اکنون در نقطه‌ای هستیم که یک شکست دیگر می تواند به کار آنتونی جاشوا پایان دهد. اگر او متوجه شد که شکست خورده و می‌تواند تعداد راندها را کمتر کند، بهتر است به سبک دیانتی وایلدر عمل کند، بمب‌هایش را خالی و انرژی خود را برای مبارزات بعدی نگه دارد. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...