WWE رسلمنیا : مرور نقش ‎آفرینی‎ های ستارگان بوکس در تاریخ کشتی کج

از محمد علی کلی تا فلوید می ودر ؛ آشنایی با 5 بوکسور معروفی که پا به دنیای کشتی کج و رسلمنیا گذاشتند و با این اتفاق طرفداران را به وجد آوردند.
کدخبر (160335) | 11 فروردین 1402 | ساعت 22:38
0 364
WWE رسلمنیا : مرور نقش ‎آفرینی‎ های ستارگان بوکس در تاریخ کشتی کج
از محمد علی کلی تا فلوید می ودر ؛ آشنایی با 5 بوکسور معروفی که پا به دنیای کشتی کج و رسلمنیا گذاشتند و با این اتفاق طرفداران را به وجد آوردند.

به گزارش سرخ نیوز، از تنه‌ی مایک تایسون به استیو آستین گرفته تا حمله‌ی فلوید می ودر به بیگ شو با صندلی و مشت محمد علی کلی به رودی پایپر، بارها و بارها از قدرت ستاره‌های بوکس در رسلمنیا بهره گرفته شده است. وینس مک ماهون، مالک WWE که به‌خوبی می‌داند حضور اسامی اسطوره‌ای در رسلمنیا می‌تواند باعث پوشش رسانه‌ای بهتر این رویداد شود، در سال 2019 مبلغ هنگفت 15 میلیون دلار را به تایسون فیوری پرداخت کرد تا از قدرت این ستاره بوکس در رینگ رسلمنیا بهره بگیرد. اگرچه جیپسی کینگ هنوز در رسلمنیا حضور پیدا نکرده اما دیر یا زود (و شاید همین فردا شب) این اتفاق رخ خواهد داد. با این حال در طول تاریخ رسلمنیا بوکسورهای زیادی بوده‌اند که با حضور نمایشی خود در این رقابت موجب گرم‌تر شدن بازار آن شده‌اند.

حضور محمد علی کلی در رسلمنیا ١

اگر رسلمنیا ١ با شکست مواجه می‌شد وینس مک ماهون نیز با خطر ورشکستگی روبرو می‌شد. او می‌دانست که باید شوی جدید خود را جوری معرفی کند که از تمام شوهای قبلی کشتی کج بزرگتر به‌نظر برسد. و برای انجام این مقصود چه چیزی بهتر از حضور محبوب‌ترین و اسطوره‌ای‌ترین بوکسور سنگین وزن تاریخ؟ از بوکس تا کشتی کج : مرور نقش ‎آفرینی‎ های ستارگان بوکس در تاریخ رسلمنیا در سال 1985 محمد علی کلی به‌عنوان داور افتخاری مین‌ایونت در دوره‌ی نخست رسلمنیا حاضر شد: مبارزه تیمی هالک هوگان و مستر تی در برابر رودی پایپر و پل اورن دورف. البته که علی کار زیادی برای انجام دادن نداشت. به جز تعقیب رودی پایپر تا بیرون از رینگ و پرتاب یک مشت جانانه به‌سمت پدر او که قصد دخالت در کار را داشت. اما جمعیت حاضر در مدیسون اسکوئر گاردن نیویورک بدون شک از دیدن محمد علی بیشتر از تماشای بزرگترین کشتی کج کار دوران یعنی هالک هوگان لذت بردند. مک ماهون می‌دانست که سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ای را به انجام رسانده است. از بوکس تا کشتی کج : مرور نقش ‎آفرینی‎ های ستارگان بوکس در تاریخ رسلمنیا

حضور جو فریزر در رسلمنیا ٢

در رسلمنیا ٢ ترتیب یک مبارزه‌ بوکس میان مستر تی و رودی پایپر داده شده بود. جو فریزر نیز در این مبارزه در نقش کرنرمن برای مستر تی ظاهر شد. اما آنچه تماشاگران می‌خواستند این بود که فریزر وارد رینگ شود و هردو کشتی‌گیر را با یک هوک جانانه نقش زمین کند. آنها برای تماشای یک رقابت حرفه‌ای کشتی کج پول داده بودند و حالا با یک رقابت فیک بوکس روبرو می‌شدند. تماشاگران نارضایتی خود را با هو کردن‌ها و سوت زدن‌هایشان نشان می‌دادند. پس از گذشت سه راند ملال‌آور، خود رودی پایپر نیز خسته شد و ناگهان مستر تی را بلند کرد و به زمین کوبید. در بلوایی که در ادامه رخ داد جو فریزر نیز از قافله عقب نماند و ضربه‌ی سنگینی را حواله‌ی مربی رودی پایپر ساخت. تماشاگران نیز از وضعیت راضی بودند.

حضور مایک تایسون در رسلمنیا ١۴

در سال 1998 وینس مک ماهون برای یک حضور کوتاه توسط مایک تایسون در رسلمنیا مبلغ چهار میلیون دلار را به او پرداخت کرد. فعالیت تایسون در بوکس به‌تازگی و پس از گاز گرفتن گوش ایواندر هالیفیلد به حالت تعلیق درآمده بود. پیش از آغاز مبارزه استون کلد و شان مایکلز بود که تایسون با استون کلد درگیر شد. این درگیری البته به‌سود استیو آستین، ملقب به استون کلد تمام شد و توجه بیشتری را متوجه این ستاره درحال ظهور کشتی کج ساخت. به‌نظر می‌رسید مایک تایسون که در کودکی طرفدار پروپاقرص کشتی کج بود از حضور در رسلمنیا به‌عنوان مجری ویژه شدیدا لذت می‌برد. وقتی سی‌دی رسلمنیا ١۴ منتشر شد همه می‌دانستند که حک شدن عکس مایک تایسون بر روی آن بیشتر از مبارزه بزرگ میان مایکلز و آستین در فروش آن نقش خواهد داشت. مبارزه استیو آستین و شان مایکلز (مدافع عنوان قهرمانی) بر سر کسب کمربند انجام می‌شد. وقتی استون کلد حریف خود را به زمین زد تایسون وارد رینگ شد و تا سه شمرد و استیو آستین را به‌عنوان صاحب جدید کمربند معرفی کرد. در واقع این حضور مایک تایسون بود که استون کلد را بدل به بزرگترین ستاره کشتی کج ساخت. چهار میلیون دلار به‌خوبی خرج شده بود.

حضور اریک باتربین در رسلمنیا 15

در رسلمنیا 15 بود که یک مبارزه واقعی و تمام‌عیار میان بارت گان و اریک باتربین برگزار شد. اریک اش ملقب به باتربین یک مبارز خپل محبوب و جذاب بود که در دسته سنگین وزن بوکس حرفه‌ای رکورد ۴٢ پیروزی و ١ شکست را به‌ثبت رسانده بود. او مشخصا حریف زیادی قدری برای بارت گان بود. باتربین با چند ضربه‌ی اورهند راست بارت گان را در عرض یک دقیقه به کف رینگ چسباند. وینی پازینزا، بوکسوری که در این مبارزه به‌عنوان داور حاضر شده بود بدون شک در دسته‌ی داوران پر دل و جرات قرار می‌گرفت. وینی اجازه داد باتر گان که در حالت گیج و تلوتلوخوران روی پایش بلند شده بود به مبارزه ادامه دهد. اما یک مشت راست بی‌رحمانه‌ی دیگر از جانب باتربین او را یک‌بار دیگر نقش بر زمین ساخت. از بوکس تا کشتی کج : مرور نقش ‎آفرینی‎ های ستارگان بوکس در تاریخ رسلمنیا

حضور فلوید می ودر در رسلمنیا 24

برخلاف بسیاری از مهمانان ویژه‌ی شوهای کشتی کج که تلاش می‌کنند خوب و مودبانه رفتار کنند، فلوید می ودر اما کاملا بلد بود که چطور نقش آدم رذل را ایفا کند. او که در آن زمان رکورد ٣٩ مبارزه شکست ناپذیری را به‌ثبت رسانده بود در سال 2008 در میانه‌ی یک بازنشستگی موقت به‌سر می‌برد. در رسلمنیا ٢۴ بود که او در برابر بیگ شوی دو متر و سیزده سانتیمتری قرار گرفت. ماجرا از زمانی آغاز شد که می ودر روی آنتن زنده تلویزیون با یک ضربه‌ی مشت دماغ بیگ شو را شکست. اتفاقی که به مبارزه آنها در رسلمنیای پیش رو منجر شد. درست پیش از برگزاری مین‌ایونت رسلمنیا 24 فلوید می ودر در میان هو کردن‌های ممتد تماشاگران وارد رینگ شد. با دستکش‌ مبارزان MMA، یک شورت ورزشی شدیدا بلند و سطح غروری که تا بالاترین حد ممکن پیش رفته بود. مقابل او یک نره‌غول ایستاده بود که ١۴٠ کیلوگرم سنگین‌تر از او بود. اما اگر خیال می‌کنید می ودر به‌سمت شکست پیش می‌رفت بدون شک فلوید را نمی‌شناسید. می ودر به‌طرز ناجوانمردانه‌ای چندین بار با یک صندلی به سر بیگ شو کوبید. سپس با پنجه‌بوکس چندین بار به او حمله کرد تا در نهایت حریفِ به‌زانو درآمده را با یک هوک راست به زمین کوبید. بیش تر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...