آرنولد شوارتزنگر مقابل کریس بامستد ؛ چه کسی پیروز خواهد شد؟

کدخبر (161347) | 14 فروردین 1402 | ساعت 18:30
0 542
آرنولد شوارتزنگر مقابل کریس بامستد ؛ چه کسی پیروز خواهد شد؟
کریس بامستد در رابطه با اولین قهرمانی خود در مستر المپیا، بیماری خودایمنی خود و همچنین در رابطه با رقابتی فرضی بین او و آرنولد شوارتزنگر صحبت کرد.

گزارش زنده مستر المپیا ۲۰۲۳ بیشتر بخوانید

بیشتر بخوانید

به گزارش سرخ نیوز، کریس بامستد بدنسازی کانادایی است که می‌توان از او به عنوان یکی از بهترین بدنسازان دسته فیزیک کلاسیک لیگ حرفه ای IFBB یاد کرد. او اخیرا در پادکست Full Send حضور پیدا و در رابطه با ذهنیتش برای تبدیل شدن به یک قهرمان، بیماری خود ایمنی‌اش و همچنین در رابطه با رقابتی فرضی بین او و آرنولد شوارتزنگر اسطوره بدنسازی صحبت کرد. بامستد اولین بار در سال 2019 با شکست دادن برایان انسلی قهرمان سابق، قهرمانی دسته فیزیک کلاسیک را از آن خود کرد. او پس از این قهرمانی برای سه بار دیگر در سال های 2020، 2021 و 2022 از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد و این موضوع باعث شد که او در مدت زمانی کوتاه به یکی از محبوب ترین بدنسازان تاریخ تبدیل شود. آرنولد شوارتزنگر مقابل کریس بامستد ؛ چه کسی پیروز خواهد شد؟ بامستد در آخرین حضورش در مستر المپیا، بهترین خود را به نمایش گذاشت. نمایش او فوق العاده بود و بدن او ترکیبی از تناسب، تعادل، تقارن و عضلاتی سخت و محکم بود. با وجود اینکه بامستد با بازویی آسیب دیده در این رقابت ها حضور پیدا کرد، اورس کالچینسکی و رامون دینو را شکست داد. رامون دینو و اورس کالچینسکی در این رقابت ها به ترتیب در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند. سی بام چند هفته پس از اتمام مستر المپیا در رابطه با بازویش صحبت کرد. فیزیک بامستد معمولا با فیزیک آرنولد شوارتزنگر یکی از بزرگترین اسطوره های بدنسازی مقایسه می‌شود. شوارتزنگر به طور عمومی اعلام کرده که قهرمان اصلی مستر المپیا، قهرمان دسته آزاد نیست، بلکه قهرمان دسته فیزیک کلاسیک باید به عنوان قهرمان اصلی مستر المپیا در نظر گرفته شود. کریس بامستد اخیرا به بردلی مارتین پیوسته و در رابطه با رقابت فرضی اش با آرنولد شوارتزنگر صحبت کرد. آرنولد شوارتزنگر مقابل کریس بامستد ؛ چه کسی پیروز خواهد شد؟

بامستد فکر می‌کند که از آرنولد شوارتزنگر شکست خواهد خورد

کریس بامستد باور دارد که اگر او و شوارتزنگر با یکدیگر رقابت کنند، بامستد شکست خواهد خورد. او علت این موضوع را به تقارن و تعادل بهتر بدن شوارتزنگر نسبت داد. او گفت:

من 109 کیلوگرم وزن دارم.

مارتین از او پرسید:

وزن آرنولد شوارتزنگر چقدر است؟

کریس بامستد در پاسخ گفت:

او هم تقریبا همین وزن را دارد و 185 سانتی متر قد دارد. انتخاب یک برنده بین ما کار دشواری است چراکه در گذشته بدنسازان خیلی لاغر نبودند. فکر می‌کنم که اگر من در زمان آن ها رقابت می‌کردم، لاغرترین بدنساز آن رقابت ها بودم و آن ها احتمالا فکر می‌کردند که من حتما مشکلی دارم که اینقدر لاغر هستم. شاید او می‌توانست به این دلیل از من ببرد اما اگر او در زمان ما رقابت می‌کرد و به طور مثال در مستر المپیا 2022 شرکت می‌کرد، احتمالا من او را شکست می‌دادم چراکه فرم او برای رقابت های امروزی جالب نیست.

بامستد از جایزه قهرمان دسته فیزیک کلاسیک شکایت نکرد و اظهار کرد که به نظر او، رشد این دسته می‌تواند مشوق خوبی برای سایر بدنسازان باشد. او همچنین اظهار کرد که شوارتزنگر نیز هیچوقت از جایزه قهرمان این رقابت ها شکایتی نداشت. او گفت:

من مشکلی با جایزه قهرمان دسته فیزیک کلاسیک ندارم و نمی‌خواهم بگویم که من لایق بیشتر از این ها هستم. من می‌خواهم بدنسازی باشم که چه در صحنه و در خارج از رقابت ها توجه هواداران این حرفه را به این دسته جلب کنم. آرنولد نیز هیچگاه مشکلی با این موضوع نداشت. او تنها به فکر نمایش فوق العاده خود بود و پس از آن نیز به هالیوود رفت. او به بدنسازی جهت داد و آن را به ورزشی تبدیل کرد که دیگران برای آن ارزش قائل شوند و این حرفه در دهه 1990 ساخت. این واقعا فوق العاده است.

 تجربه اولین قهرمانی کریس بامستد

کریس بامستد با اشاره به اولین قهرمانی اش در سال 2019 اظهار کرد که در آن زمان او مجبور شد ذهنیتش را تغییر دهد؛ به طوری که نباید نگران عواملی باشد که خارج از کنترل اوست. او گفت:

قهرمانی من در سال 2019 پس از تمام تلاش ها و فداکاری هایی که کرده بودم، واقعا برایم لذت بخش بود. این چیزی بود که من مدت ها برای آن تلاش کرده بودم و چیزی بود که همیشه آرزوی آن را داشتم. پس از اینکه به این قهرمانی رسیدم انگار که روحم به آرامش رسیده بود چراکه من استرس بسیار زیادی را برای این قهرمانی تحمل کردم. من به خودم می‌گفتم که چرا باید این حجم استرس را برای کاری تحمل کنم که اینقدر به انجام دادن آن علاقه دارم؟ یک سال پس از آن من مجبور شدم که ذهنیت خودم را عوض کنم به طوری که باید آن ترس را رها می‌کردم و متوجه شدم که نباید نگران چیزهایی باشم که در کنترل من نیست.

آرنولد شوارتزنگر مقابل کریس بامستد ؛ چه کسی پیروز خواهد شد؟ بامستد همچنین در رابطه با بیماری خود صحبت کرد. بیماری او نوعی بیماری خود ایمنی به نام IgA Nephropathy است. او در این باره گفت:

من به یک بیماری خود ایمنی مبتلا هستم و یک سال پیش از اولین قهرمانی ام، این بیماری بسیار من را مریض کرد. من استرس و ترس زیادی را به خاطر این بیماری در حین آماده شدن برای مستر المپیا تحمل کردم. بسیار سعی کردم که به خودم باور داشته باشم اما با این حال زمان هایی بود که به خودم شک می‌کردم و می‌ترسیدم که به نتیجه ای که دلخواه من است، نرسم. این موضوع داشت به من صدمه می‌زد. نام این بیماری، IgA Nephropathy است. این بیماری مربوط به ژنتیک فرد است و بعضی از افراد به آن مبتلا می‌شوند. گاهی اوقات شدت این بیماری افزایش می‌یابد. شما می‌توانید با سالم ماندن و همچنین نداشتن استرس از اثرات این بیماری تا حد زیادی جلوگیری کنید اما مشکل اینجاست که همه می‌دانیم که آماده شدن برای رقابت های مختلف استرس بالایی دارد.

طبق صحبت های سی بام، معلوم نیست که آیا در آینده، دسته فیزیک کلاسیک چه از لحاظ جایزه قهرمان و چه از لحاظ محبوبیت بتواند جای دسته آزاد را بگیرد یا خیر. او اظهار کرد:

پیش بینی اینکه دسته فیزیک کلاسیک می‌تواند جای دسته آزاد را بگیرد کار سختی است. طرفداران بدنسازی سلایق متفاوتی دارند و خیلی از افرادی که در فضای مجازی این ورزش را دنبال می‌کنند اصلا به تماشای این رقابت ها نمی‌آیند. به همین دلیل من فکر می‌کنم که این موضوع به زمان نیاز دارد اما باور دارم که در آینده ارزش آن ها با یکدیگر برابر خواهد شد. شاید حتی داوری این رقابت ها به سمتی حرکت کند که بدنسازان مجبور شوند که کمی از سایز بدن خود کم کنند و این قطعا به ضرر بدنسازان غول پیکر خواهد بود. این موضوع باعث می‌شود که بدنسازان با جثه کوچکتر نیز شانس های مختلفی برای قهرمانی داشته باشند.

بعضی از طرفداران و متخصصان این حوزه باور دارند که فیزیک فوق العاده بامستد روی دسته آزاد مردان تاثیرگذار است. کوین لورون اسطوره بدنسازی در مصاحبه با Muscular Development اظهار کرد که فیزیک سی بام در نهایت بدنسازان و داوران را مجبور می‌کند که به سمت بدن های متناسب تری حرکت کنند. او باور دارد که بدنسازی باید حرفه ای باشد که زیبایی بدن های مختلف را به مردم نشان دهد. بامستد قهرمان چهار دوره فیزیک کلاسیک مستر المپیا همچنان به دنبال کسب قهرمانی های بیشتری در این دسته است. بامستد امیدوار است که بتواند مانند شوارتزنگر، محبوبیت این دسته را در آینده افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...