تاج: پرسپولیس با پرداخت طلب رادوشوویچ شرایط خوبی دارد

رییس فدراسیون فوتبال گفت: پرسپولیس با پرداخت طلب رادوشوویچ شرایط خوبی برای کسب مجوز حرفه ای دارد.
کدخبر (166220) | 25 فروردین 1402 | ساعت 09:41
0 49
تاج: پرسپولیس با پرداخت طلب رادوشوویچ شرایط خوبی دارد
رییس فدراسیون فوتبال گفت: پرسپولیس با پرداخت طلب رادوشوویچ شرایط خوبی برای کسب مجوز حرفه ای دارد.

به گزارش سرخ نیوز، مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در حاشیه راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: من خودم بسیار خوشحالم که جامعه ورزش به این اتفاق مهم گره خورده است. جامعه ورزش همگی در این راهپیمایی شرکت کرده‌اند و در طول سال هم درگیری‌هایی با رژیم صهیونیستی داریم در ورزش‌های انفرادی وقتی با ورزشکاران این رژیم مواجه می‌شویم با آن‌ها بازی نمی‌کنیم یا در فوتبال‌مان در تیم‌هایی که بازیکن صهیونیستی داشته باشند بازیکنان ما به دلیل علاقه‌ای که به مردم مظلوم هست با این تیم‌ها بازی نمی‌کنند تا با رژیم صهیونیستی همکاری نشود. بیش از 40 سال است که همه مردم به فرمان تاریخی امام خمینی لبیک گفته‌اند و در روز قدس با زبان روزه در این مراسم راهپیمایی شرکت می‌کنند و حضور پرشور دارند. خوشبختانه کار بسیار خوبی است. باید این همدلی و همبستگی و نگاه مثبت را پاس بداریم.

وی در مورد شرایط حضور باشگاه‌ها در لیگ قهرمانان آسیا و کسب مجوز حرفه‌ای گفت: وقتی به فدراسیون بازگشتم هیچ باشگاهی از ما نمی‌توانست در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند و در واقع تعلیق بودیم. حلقه اتصال باشگاه‌ها با مجموعه بین المللی فوتبال جدا شده بود اما این اتصال با رایزنی که شد برقرار و رفع تلعیق شدیم و دوباره در گردونه مسابقات بین الملی آمدیم ولی یک اتفاق رخ داد و در سال 2020 فدراسیون فوتبال را 120 هزار دلار بخاطر تقلبی که شده بود جریمه کردند.

وی افزود: 80 هزار دلار این جریمه تعلیق شد ولی 40 هزار دلارش را پرداخت کردیم. متاسفانه دیروز نامه‌ای آمده است که سال 2021 هم دوباره تقلب کردید، همان سه ماه وقتی که دادیم و ممکن است 200 -300 هزار دلار فدراسیون فوتبال را جریمه کنند ما تا دیروز وقت داشتیم جواب بدهیم که پاسخ هم دادیم اما خیلی به شخصه امیدی به قبول این جواب ندارم. نباید دوباره تقلب کنیم. همین طوری به باشگاه‌ها هشدار بدهیم چه خوششان بیاید چه خوششان نیاید.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: همین امروز ساعت 8 صبح قبل از حضور در راهپیمایی جلسه‌ای با مسئولان کمیته مجوز صدور حرفه‌ای گذاشتیم و خوشبختانه پرسپولیس شرایط خوبی دارد و اسناد طلب رادوشوویچ را تحویل داده که طلبش را پرداخت کرده است. چیزی که قبلا گفتم اگر پرسپولیس این بدهی را ندهد حذف می‌شود. این هشدارها را می‌دادیم که این اتفاق رخ ندهد. خوشبختانه این کار را انجام داد. در مورد طلب استراماچونی هم مدام می‌گوییم تا حداقل پولش را باشگاه بدهد. ممکن است استقلال به دلیل صدور مجوز حرفه‌ای آن تاثیر اولیه را نداشته باشد اما تنبیهات بعدی در مورد این باشگاه انجام نخواهد شد.

تاج افزود: باید همه تلاش کنیم و دست به دست هم بدهیم که به هر جهت منابع درآمدی پایداری برای فوتبال کشور فراهم کنیم. در جلسه شورای امنیت کشور جلسه‌ای بود آنجا گفتم تا منابع پایدار درست نکنیم این اوضاع را در باشگاه‌ها داریم و این باشگاه و آن باشگاه حذف می‌شود. مگر باشگاه‌هایی که وصل به کارخانه‌های بزرگ هستند. استقلال و پرسپولیس که هواداران زیادی هم دارند اسپانسر جدی و درآمد پایدار ندارند. خصوصی‌سازی هم این دو باشگاه را به مردم واگذار کرده و امیدوارم این کار درستی که انجام شده به درستی ادامه پیدا کند و دچار اشکالاتی نشویم که مردم سهامی خریداری کرده باشند و با ضررهایی روبه رو شوند.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص جلسه با وزیر ورزش برای حضور بانوان در ورزشگاه‌های کشور و اینکه بستر این کار در آینده چطور خواهد بود، اظهار داشت: دیروز جلسه مفصلی با وزیر محترم ورزش و ارکان مرتبط داشتیم. خوشحالم که ریاست محترم جمهوری نظر داده بودند که چنین جلسه‌ای برگزار شود. در واقع الزامات فیفا و‌ای اف سی را به طور مفصل شرح دادیم که از سال 2017 چند نامه آمده است چطوری جواب دادیم و اتفاقات خوبی هم رقم زدیم. در بازی پرسپولیس و کاشیمای ژاپن 30-40 هزار بانو به ورزشگاه آمدند. در بازی با کامبوج و هنگ کنگ هم بانوان به ورزشگاه آمدند. همین دو بازی اخیر تیم ملی با حضور قلعه نویی بانوان را به ورزشگاه راه دادیم. اما الان هیچ مانعی برای تیم ملی نیست. برای لیگ باید کار برنامه ریزی شده‌ای انجام بدهیم و با حفظ شئونات اسلامی و حفظ الزاماتی که در کشور داریم و آن هم برای ما بسیار بسیار مهم است. همانطوری که آن قوانین اهمیت دارد، رعایت قوانین وحفظ حجاب و شئونات اسلامی هم برای ما مهم است و اتفاق بدی در ورزشگاه‌ها رخ نخواهد داد اگر بانوان را به ورزشگاه‌ها راه بدهیم.

تاج در مورد تکلیف کادرفنی تیم امید چه زمانی مشخص خواهد شد، گفت: این مسایل در حال انجام است. دیروز جلسه‌ای با قلعه نویی داشتم و نظرات او را در مورد تیم ملی امید هم گرفتیم و به زودی در هفته آینده سرمربی معلوم می‌شود اما معنای این کار تشکیل تیم و تشکیل اردو نیست زیرا در این 5 هفته آخر لیگ امکان تشکیل اردو نیست و لیگ بسیار حساس است. خوشبختانه لیگ به مراحل خوب و حساسی رسیده است. در بازی تراکتور و سپاهان به جای 60 هزار تماشاگر در واقع 80 هزار تماشاگر به ورزشگاه آمدند و ما مردم را با فوتبال آشتی دادیم و همه دوباره به ورزشگاه می‌آیند و شب‌ها هزاران نفر در سالن‌های فوتسال داریم و به جز یک سالن که مشکلی برایش پیش آمد در سایر سالن‌ها هیچ مشکلی نداشتیم در جام رمضان.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
ویدئو های مرتبط
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...