بهترین ناک اوت های مایک تایسون ؛ از باستر ماتیس تا لری هولمز + ویدئو

مایک تایسون قهرمان سابق بوکس سنگین وزن جهان در بسیاری از مواقع با حضور در رینگ تمامی حریفانش را ناک اوت می کرد از باستر ماتیس تا لری هولمز.
کدخبر (167906) 29 فروردین 1402 | ساعت 16:54
0 402
مایک تایسون قهرمان سابق بوکس سنگین وزن جهان در بسیاری از مواقع با حضور در رینگ تمامی حریفانش را ناک اوت می کرد از باستر ماتیس تا لری هولمز.

به گزارش سرخ نیوز، چه او را با نام مایک آهنین بشناسید یا بچه دینامیت، مایک تایسون قهرمان سابق بوکس سنگین وزن جهان برای همیشه توسط طرفداران متعصبش به عنوان «بدترین مرد روی کره زمین» شناخته خواهد شد. مایک تایسون در طول دوران حرفه‌ای خود در ناک اوت کردن رقبایش یک هنرمند محسوب می‌شد. در واقعیت نام تایسون در دوران اوجش با کلمه ناک اوت عجین شده بود. هر حریفی حتی پیش از اینکه وارد رینگ شود، با شنیدن نام مایک تایسون به زانو در می‌آمد و از نظر روحی و روانی شکست می‌خورد. لیست ناک اوت های مایک تایسون یک لیست طویل است و نام‌های زیادی از بزرگان دنیای بوکس در آن دیده می شود.

بهترین ناک اوت‌ های مایک تایسون ؛ از باستر ماتیس تا لری هولمز

تاثیر خیره کننده و مخربی که تایسون بر دشمنان خود داشت، ترسناک و طاقت‌فرسا بود. چشمان او در روح حریفانش نفوذ و ترس را از آن سوی رینگ در دل آنها ایجاد می‌کرد. این یک نشانه شوم از نوع متمایز خشونتی بود که تایسون همیشه به کار می‌بست. در واقع، تایسون در دوران اوج خود مشارکت نسبتاً خوبی در مبارزاتی داشت که با ناک اوت یکی از بوکسورها به پایان می‌رسید.

او مشت‌های قدرتمندی داشت که می‌توانست ذهن هر طرفداری که در کنار رینگ نشسته و مبارزات او را به صورت زنده تماشا می‌کرد را مجذوب خود کند. هر زمان که تایسون در رینگ بود، هواداران انتظار داشتند اتفاق خاصی بیفتد. تایسون در مجموع در طول دوران بوکس خود 58 بار داخل رینگ شد که 50 مبارزه با پیروزی وی همراه بود و از این بین 44 برد با ناک اوت حریفان به دست آمد.

بهترین ناک اوت‌ های مایک تایسون ؛ از باستر ماتیس تا لری هولمز

هر زمان که تایسون در رینگ بود، هواداران انتظار داشتند اتفاق خاصی بیفتد. تایسون با سرعت خیره کننده و توانایی باورنکردنی خود در ناک اوت کردن رقبایش، طرفداران بوکس را در دهه 80 و اوایل دهه 90 به وجود آورده بود. حالا ما تعداد انگشت شماری از بهترین ناک اوت های مایک تایسون را برای لذت بردن شما انتخاب کرده‌ایم تا بتوانید تمام نکات برجسته آن را دوباره به یاد آورید.

بهترین ناک اوت های مایک تایسون ؛ باستر ماتیس – دسامبر 1995

پس از اینکه تایسون در سال 1992 مجرم شناخته و به شش سال زندان محکوم شد، فعالیتش در بوکس متوقف شد. در آن زمان تایسون در اوج قرار داشت و یک فوق ستاره محسوب می‌شد. سه سال بعد او به صورت مشروط از زندان آزاد شد و مصمم بود که در مدت کوتاهی به رینگ بازگردد تا هواداران بار دیگر شاهد ناک اوت های مایک تایسون باشند. با این حال، طرفداران این سوال را مطرح کردند که آیا تایسون می‌تواند به فرم قبلی خود پیش از افتادن به زندان بازگردد یا خیر؟

بهترین ناک اوت های مایک تایسون ؛ از باستر ماتیس تا لری هولمز+ ویدئومبارزه با باستر ماتیس جونیور که تا آن زمان هیچ شکستی را متحمل نشده بود، دومین مبارزه تایسون پس از سپری کردن دوران حبس بود (اولین مبارزه مقابل پیتر مک نیلی بود که با رد صلاحیت عجیب و غریب این بوکسور به سود تایسون خاتمه یافت). این مسابقه از آن جهت حائز اهمیت بود که به نوعی سنگ محکی برای مایک تایسون محسوب می‌شد و نشان می‌داد که آیا او می‌تواند یکبار دیگر قهرمان بوکس سنگین وزن جهان شود یا خیر؟ به همین دلیل این مبارزه مورد استقبال هواداران تایسون قرار گرفت.

با زیرسوال رفتن قدرت تایسون، ماتیس با شنیدن صدای زنگ شروع از گوشه رینگ به وسط جهید و با قدرت شروع کرد تا بتواند تایسون را شکست دهد. با این حال همه چیز بر خلاف آنچه تصور می‌شد، پیش رفت و مایک تایسون تنها چند راند نیاز داشت تا با یک آپرکات شرورانه در راند سوم ماتیس را از زمین و زمان جدا کند.

بهترین ناک اوت های مایک تایسون ؛ فرانسوا بوتا – ژانویه 1999

کسانی که به طور جدی زندگی مایک تایسون را از نزدیک دنبال نکرده‌اند، احتمالاً او را به خاطر مبارزه ننگینش با ایواندر هالیفیلد می‌شناسند؛ جایی که او گوش رقیبش را گاز گرفت. با این حال هواداران وی را به خاطر آن کار بخشیدند و دو سال بعد، او در مقابل فرانسوا بوتا به رینگ بازگشت و یکی از بهترین ناک اوت های مایک تایسون در این رقابت رقم خورد. مبارزه با بوتا رقابتی بود که نشان می‌داد چرا تایسون را هیجان‌انگیزترین بوکسور سنگین وزن تاریخ می‌نامند. هر بار که تایسون پا به رینگ می‌گذاشت، برای هوادارانش فقط جنبه یک مبارزه را نداشت بلکه آنها از نمایش تایسون لذت می‌بردند.

بهترین ناک اوت های مایک تایسون ؛ از باستر ماتیس تا لری هولمز+ ویدئودر این مبارزه تایسون با همان نگاه سرد همیشگی‌اش راهی رینگ شد. او تماماً لباس مشکی پوشیده بود. اگرچه کمی بیشتر طول کشید تا موتور مایک آهنین گرم بشود اما سرانجام در راند پنجم بوتا را شکار کرد و با یک مشت چپ ویرانگر که مستقیماً به چانه او زد، کار این بوکسور اهل آفریقای جنوبی را تمام کرد و یک ناک اوت دیگر را به لیست ناک اوت های مایک تایسون افزود.

بهترین ناک اوت های مایک تایسون ؛ فرانک برونو – فوریه 1989

یکی دیگر از بهترین ناک اوت های مایک تایسون در مبارزه مقابل فرانک برونو رخ داد. مبارزه تایسون در مقابل برونو پر هرج و مرج بود. مشابه بسیاری از دعواهای امروزی یکی دائما عقب می‌کشید و مبارزه را به تاخیر می‌انداخت. با این حال این شرایط باعث شد هیجان مبارزه بیشتر شود همچین و به هر دو مبارز اجازه داد تا قبل از ورود به رینگ، هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی خود را آماده کنند.

زمانی که تایسون و برونو در فوریه 1989 با هم ملاقات کردند، تقابل آنها از همان ابتدا هیجان انگیزی بود چراکه هر دو بلافاصله درگیر مبارزه شدند. برونو با به صدا درآمدن زنگ افتتاحیه تایسون را هل داد و در حالت تهاجمی قرار گرفت. تایسون او را روی زمین انداخت اما برونو به سرعت از جایش بلند شد. او برای تایسون چالش درست کرده بود و می‌توانست کارش را تمام کند.

با این حال در راندهای بعدی مایک تایسون به شکل یک هیولا درآمد و در راند پنجم توانست برونو را در کنار طناب‌ها به دام بیندازد. در آنجا تایسون با سه آپرکات ویرانگر متوالی و ترکیب آن با یک هوک چپ سرعتی به چانه، کار برونو را تمام کرد. داور که کاملا متوجه شرایط شده بود، فورا پا به میدان گذاشت تا مسابقه را متوقف و ناک اوت این بوکسور را اعلام کند.

بهترین ناک اوت های مایک تایسون ؛ تروور بربیک – نوامبر 1985

تایسون در 20 سالگی پویا و تهاجمی بود. او یک بوکسور جایزه‌باز به تمام معنا بود. زمانی که در نوامبر 1985 با تروور بربیک ملاقات کرد، تایسون یک مبارزه یکطرفه را به نمایش گذاشت. با وجود تنش زیادی که پیش از به صدا در آمدن صدای زنگ وجود داشت، هرگز لحظه‌ای کسل کننده در این مبارزه رقم نخورد. در واقع مایک تایسون هرگز در برابر بربیک قدمی به عقب برنداشت.

بربیک سعی کرد تایسون را با ضربات از فاصله دور عقب نگه دارد اما طولی نکشید که تایسون او را با سرعت و قدرت مثال زدنی خود تحت تأثیر قرار داد. فقط دو راند طول کشید تا با رقم خوردن یکی از بهترین ناک اوت های مایک تایسون ، بربیک شکست بخورد. او دو بار بربیک را به زمین زد؛ اولین بار در اوایل راند دوم که با یک هوک راست قدرتمندانه بوجود آمد و سپس با یک هوک چپ که کار بربیک را یکسره کرد.

بهترین ناک اوت های مایک تایسون ؛ لری هولمز – ژانویه 1988

هیچ چیز انرژی و هیجان یک مسابقه بوکس سنگین وزن را ندارد. هر زمان که طرفداران نام تایسون را در عنوان یک مبارزه می‌دیدند، می‌دانستند که مقدار قابل توجهی از آدرنالین در بدن آنها فوران خواهد کرد. در مقابل لری هلمز افسانه‌ای، تایسون یک ماموریت مهم در پیش داشت. تایسون به دنبال گرفتن انتقام دوست و بت خود محمد علی کلی به عنوان بزرگترین بوکسور تاریخ، وارد این مبارزه شد. تایسون از اینکه قهرمان دوران کودکی‌اش سال‌ها قبل در برابر هلمز شکست خورده بود، ناراحت بود. در آن شب شکست محمد علی، تایسون جوان به او زنگ زد و گفت وقتی بزرگ شدم با هولمز می‌جنگم و انتقام تو را از او می‌گیرم.

تایسون به قول خود وفادار ماند و تنها به چهار راند برای ناک اوت کردن کهنه سرباز مسن نیاز داشت. هولمز از دوران بازنشستگی خارج شده بود تا برای به دست آوردن جایزه‌ای هنگفت، با تایسون مبارزه کند. با این حال او نتوانست با غول جدید دسته سنگین وزن بوکس جهان مقابله کند. تایسون برای هولمز خیلی سریع و قوی بود و یکی از بهترین ناک اوت های مایک تایسون در راند چهارم این مبارزه با هوک راست رعدآسای وی، رقم خورد. این تنها ناک اوت در دوران حرفه‌ای هولمز بود.

11 دقیقه با بهترین ناک اوت های مایک تایسون

مروری بر بهترین ناک اوت های مایک تایسون در رینگ بوکس و کارنامه افسانه ای این بوکسور دسته سنگین وزن:

بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
ویدئو های ترند
موردی نیست.
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...