مبارزه بروس لی مقابل جکی چان ؛ لحظه ای هیجان انگیز برای هواداران دو اسطوره

جکی چان به‌تازگی تصویری از صحنه نمادین فیلم اژدها وارد می‌شود را منتشر کرده که در آن فیلم به رویای خودش رسیده بود.
کدخبر (168557) 31 فروردین 1402 | ساعت 20:33
1 264324
جکی چان به‌تازگی تصویری از صحنه نمادین فیلم اژدها وارد می‌شود را منتشر کرده که در آن فیلم به رویای خودش رسیده بود.

به گزارش سرخ نیوز، در دهه ۷۰ میلادی بروس لی پیشگام هنرهای رزمی در هالیوود بود. لی با نمایش شگفت‌انگیز خود در فیلم‌هایی مانند اژدها وارد می‌شود در سال ۱۹۷۳، ژانر جدیدی را براساس هنرهای رزمی چینی خلق کرد. بعدها افرادی مانند جکی چان که در دنیای کونگ فو فعالیت داشتند، به این میراث وفادار ماندند و هنرهای رزمی و کمدی موقعیت را تلفیق و سنت آن را زنده نگه داشتند. این دو مبارز افسانه‌ای اگرچه در بازه زمانی کوتاهی با یکدیگر هم دوره بودند اما باز هم توانستند تاریخ‌ساز باشند.

مبارزه بروس لی مقابل جکی چان ؛ لحظه ای هیجان انگیز برای هواداران دو اسطورهبروس لی و جکی چان ؛ دو پیشگام هنرهای رزمی در هالیوود

جکی چان که بعدها به‌نوعی بعد از بروس لی به‌عنوان پیشگام هنرهای رزمی در دنیای هالیوود لقب گرفت، نقش کوچکی را در آخرین فیلم تاریخ‌ساز بروس لی بازی کرد. حالا به‌تازگی تصویری قدیمی از صحنه‌ای از فیلم اژدها وارد می‌شود در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که سروصدای زیادی در بین طرفداران به پا کرده است. دیدن این دو مبارز افسانه‌ای در یک قاب، آن‌ها را منقلب کرد و واکنش زیادی ازسوی آن‌ها به همراه داشت. بروس لی و جکی چان در زمره افرادی بودند که توانستند میان غرب و شرق پل ارتباطی برقرار کنند. در حقیقت هر دو نقش بسزایی در ایجاد علاقه دنیای غرب به هنرهای رزمی چینی داشتند. در حالی که بروس لی با خشونت و پرخاشگری خود به چشم می‌آمد، جکی چان از سبک مبارزه طنزآمیز و شیرین کاری‌های جذاب خود استفاده می کرد. بنابراین هنگامی که با یکدیگر ملاقات کردند، حرکاتی جادویی میان آن‌ها شکل گرفت.

ویدیویی که جکی چان از بروس لی منتشر کرد

جکی چان به‌تازگی تصویری از صحنه نمادین فیلم اژدها وارد می‌شود در دهه ۷۰ میلادی منتشر کرده است؛ فیلمی که او در آن از بروس لی شکست می‌خورد. در واقع چان ۱۹ ساله در آن فیلم به رویای خودش رسیده بود. در این صحنه درگیری بروس لی می‌بایست با جکی چان مبارزه می‌کرد و در حالیکه ضربه لگد او به‌صورت جکی چان برخورد کرده بود، لی به سراغ چان می‌رود تا شرایط او را بررسی کند. به نظر می‌رسد در این صحنه چان از اینکه در آغوش بروس لی قرار گرفته، حس وصف‌ناپذیری داشت و دوست داشت ققنوس کوچک زمان بیشتری او را نگه دارد.

 

با این حال اکانت اینستاگرام بروس لی اخیراً پست دیگری از این صحنه را به انتشار گذاشته و در مورد آن نوشته:

بروس و جکی چان در فیلم اژدها وارد می‌شود.

در این تصویر بروس لی در حالیکه ایستاده و با حالتی عصبانی به صورت جکی چان نگاه می‌کند، او را در آغوش گرفته و در تلاش است تا از شر او خلاص شود. این تصویر احساسات هواداران این دو رزمی‌کار افسانه‌ای را برانگیخت و باعث شد آن‌ها به بخش نظرات هجوم برده و احساسات خود را ابراز کنند. در ستایش بزرگی این دو مبارز، یکی از هواداران نوشته است:

چه لحظه بزرگی در تاریخ سینما بود. به یاد دادم جکی درباره این صحنه صحبت می‌کرد. او چه تجربه فوق‌العاده‌ای را به‌دست آورده و چقدر فوق‌العاده است که او به یک سلبریتی بزرگ تبدیل شده است.

یک هوادار دیگر هم با تمجید از بدن عصلانی بروس لی نوشته:

بازوی لی حیرت‌انگیز است.

حتی با وجود اینکه چان در کنار لی حضور کوچکی در فیلم داشت، از همین افسانه الهام گرفت تا به‌عنوان یک بازیگر مطرح شود. او حالا با بیش از پنج دهه حضور حرفه‌ای در سینما، تبدیل به یک اسطوره بزرگ شده است.

 

بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
باسلام جکی جان در این فیلم 18 ساله بوده و در واقع برای سلطان مبارزه محسوب نمی‌شود بسیاری از چهره های سینمایی بخاطر حضور جلوی سلطان در جهان معروف هستند
ویدئو های ترند
موردی نیست.
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...