مسیر نامتعارف دوریان یتس / او از زندان به بدنسازی رسید!

دوریان یتس به شکلی نامتعارف با دنیای بدنسازی آشنا شد و در آن قدم گذاشت.
کدخبر (169113) | 03 اردیبهشت 1402 | ساعت 22:03
0 245
مسیر نامتعارف دوریان یتس / او از زندان به بدنسازی رسید!
دوریان یتس به شکلی نامتعارف با دنیای بدنسازی آشنا شد و در آن قدم گذاشت.

به گزارش سرخ نیوز، دوریان یتس، اسطوره پرورش اندام، بیش از نیم‌دهه بر دنیای بدنسازی حرفه‌ای حکومت کرد. اما بدنساز حرفه‌ای شدن چیزی نبود که یتس در کودکی رویایش را داشته باشد. حتی نه چیزی که در ایام جوانی‌اش رایج بوده باشد و چشمش را گرفته باشد. بلکه چیزی بود که او در زندان به آن رسید. یتس در ایام حضورش در زندان فهمید که بدنسازی چیزی است که برای آن ساخته شده است. دوریان یتس وقتی سیزده ساله بود پدرش را از دست داد و بعد هم مجبور شد از روستا به شهر نقل مکان کند. وفق یافتن با یک محیط جدید چیزی بود که او باید بدون کمک و راهنمایی پدرش می‌آموخت. دوران کودکی و نوجوانی یتس دوران شادی برای او نبود. سرانجام راه او به زندان کشید و مجبور شد شش ماه را در حبس سپری کند. آنجا بود که یتس فهمید بدنسازی چیزی‌ست که او برایش ساخته شده. این دارنده شش عنوان قهرمانی مستر المپیا در مصاحبه اخیر به صحبت درباره شروع کار خود در بدنسازی پرداخته است. دوریان یتس در زندان فهمید که برای بدنسازی ساخته شده است

شروع تمرینات دوریان یتس در یک بند صد نفره

دوریان یتس که او را به‌عنوان نخستین هیولای حجم در تاریخ بدنسازی می‌شناسند در دهه نود موفق شد به شش عنوان قهرمانی متوالی در مستر المپیا دست یابد. مستر المپیا بزرگترین و معتبرترین رقابت در دنیای بدنسازی حرفه‌ای به شمار می‌رود. یتس در مصاحبه اخیر خود با جی وینسنت آشکار ساخته که چه‌چیزی او را به‌سمت بدنسازی کشانده است. دوریان یتس وقتی شانزده ساله بود با بدنسازی آشنا می‌شود. در آن زمان او این ورزش را بسیار جذاب یافته بود اما به‌دلیل سبک زندگی‌اش نمی‌توانست به باشگاه برود. یتس در سن هجده سالگی مجبور شد شش ماه را در ندامتگاه جوانان سپری کند. دوریان یتس به یاد می‌آورد که چگونه این دوران حبس زندگی او را برای همیشه تغییر داده است:
من برای خودم دردسر درست کرده بودم. وقتی به زندان جوانان رسیدم فهمیدم که در آنجا وزنه‌ها و تجهیزات بدنسازی برای زندانیان مهیاست. آنجا بود که فهمیدم برای این ورزش ساخته شده‌ام. فهمیدم که عاشق بدنسازی هستم و این چیزی‌ست که می‌توانم در آن موفق شوم.
دوریان یتس در بندی به‌سر می‌برد که حدود صد زندانی دیگر نیز در آن ساکن بودند. او اغلب اوقات خود را به وزنه زدن می‌گذراند و همانجا تصمیم گرفت این راه را در ادامه زندگی خود نیز بپیماید. دوریان یتس در زندان فهمید که برای بدنسازی ساخته شده است

حبسی که برای دوریان یتس خوش یمن بود

دوریان یتس در طی دورانش در پشت میله‌ها توانست ظرفیت‌های خود را کشف کند:
با خودم می‌گفتم که من اینجا از همه قوی‌ترم. فیزیک من از همه سرتر است. و آنجا صد نفر دیگر بجز من نیز بودند. همانجا بود که تصمیم گرفتم وارد بدنسازی شوم و در آن به موفقیت دست یابم.
اگرچه دوریان یتس تصمیم گرفته بود که از آن پس زندگی‌اش را وقف بدنسازی کند، اما مسیر دستیابی به موفقیت در این حوزه اصلا برای او آسان طی نشد. وقتی از زندان آزاد شد جایی را نداشت که در آن زندگی کند. یک سال طول کشید تا یتس بتواند آپارتمانی اجاره کند و شغلی برای خود دست‌وپا کند. او به‌عنوان مامور حراست مشغول به کار شد و تمرینات خود را نیز ادامه داد. پشتکار و پایداری او در این مسیر باعث شد تا بتواند در سال 1984 در مسابقات قهرمانی انگلستان به مقام نخست دست یابد. دوریان یتس در تاریک‌ترین مکان‌ها نوری را یافت که مسیر زندگی‌اش را برای همیشه روشن ساخت. باقی، همانگونه که می‌گویند، تاریخ است. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...