کدام قهرمانان سابق مستر المپیا می‌توانند با هادی چوپان رقابت کنند؟ جی کاتلر و میلوس سارسف پاسخ می‌دهند!

جی کاتلر و میلوس سارسف به مقایسه نسل قدیم و جدید قهرمانان مستر المپیا و بررسی شانس قهرمانی هادی چوپان و دیگر بدنسازان در مستر المپیا پرداختند.
کدخبر (171388) | 05 اردیبهشت 1402 | ساعت 16:06
2 261
کدام قهرمانان سابق مستر المپیا می‌توانند با هادی چوپان رقابت کنند؟ جی کاتلر و میلوس سارسف پاسخ می‌دهند!
جی کاتلر و میلوس سارسف به مقایسه نسل قدیم و جدید قهرمانان مستر المپیا و بررسی شانس قهرمانی هادی چوپان و دیگر بدنسازان در مستر المپیا پرداختند.

به گزارش سرخ نیوز، جی کاتلر، اسطوره بدنسازی با وجود بازنشستگی در سال 2013، این ورزش را از نزدیک دنبال می‌کند. در یکی از قسمت‌های اخیر پادکست Cutler Cast، این بدنساز افسانه‌ای به میلوس سارسف پیوست تا در مورد چگونگی عملکرد احتمالی هر یک از قهرمانان سابق مستر المپیا در برابر قهرمانان فعلی دسته آزاد مردان صحبتی داشته باشند. کاتلر که روزهای موفق و درخشانی در لیگ حرفه‌ای فدراسیون جهانی بدنسازی و تناسب اندام داشت، در سال 2006 موفق شد روند قهرمانی‌های رونی کلمن را پس از 8 قهرمانی متوالی متوقف کند و خود بر بام بدنسازی دنیا بایستد. جی کاتلر از برنامه‌های تمرینی رقیب خود الهام گرفت و فداکاری‌هایی از خود بروز داد تا بتواند مانع موفقیت‌های بیشتر رونی کلمن شود. کاتلر تمرینات خود را با وزنه‌ها بالا انجام داد و روزانه 140 عدد سفیده تخم مرغ مصرف کرد تا بتواند هیکلی که برای مستر المپیا مناسب باشد را حفظ کند. کدام قهرمانان سابق مستر المپیا می‌توانند با هادی چوپان رقابت کنند؟ جی کاتلر و میلوس سارسف پاسخ می‌دهند!

جی کاتلر : دسته آزاد در حال بازگشت به دهه 90 است

با توجه به تغییرات اخیر در بخش آزاد مردان، کاتلر معتقد است که این رده در حال بازگشت به دورانی شبیه به بدنسازی دهه 90 میلادی است. او این ادعا را با اشاره به موفقیتی که سامسون داودا و اندرو جکد در سی و پنجمین جشنواره سالانه آرنولد کلاسیک بدست آوردند، مطرح کرده است؛ جایی که شکل و زیبایی بر جرم و اندازه برتری پیدا کرد. کاتلر به همراه سارسف نگاهی اجمالی به قهرمانان گذشته مستر المپیا انداخته و شانس موفقیت آنها را در مقابله با رقبای امروزی‌شان بررسی کرده‌اند. قبل از ارزیابی هر یک از قهرمانان اسبق مستر المپیا، سارسف به شانس موفقیت لو فریگنو اشاره کرد.
من سال 1992 در مسابقات بودم تا فریگنو را از نزدیک تماشا کنم اما او اصلا آماده رقابت نبود. تصور این بود که او در سال 1993 شرایط بهتری پیدا می‌کند اما باز هم او کاری از پیش نبرد. در سال 1994 سرانجام به او گفتم کاری که باید برای مستر المپیا انجام دهد را به نمایش بگذارد. او فرم و سایز خوبی داشت اما در دهه 90 میلادی آن چیزهایی که داشت کافی نبود. من شک دارم اگر امروز در رقابتی حضور داشت، بهتر از آن زمان عمل می‌کرد.

مقایسه آرنولد شوارتزنگر و بدنسازان امروزی توسط میلوس سارسف

با وجود اینکه در دهه 70 و 80 میلادی آرنولد شوارتزنگر بر دنیای بدنسازی تسلط داشت اما با این حال سارسف معتقد است که او اکنون نمی‌توانست روی صحنه مستر المپیا درخششی داشته باشد. در عین حال جی کاتلر و سارسف هر دو معتقدند که اگر رونی کلمن و دوریان یتس در مسابقات امروزی حضور داشتند، قطعا رقابتی تنگاتنگ با ورزشکاران فعلی داشتند.
شوارتزنگر در آن زمان خیلی مسلط بود، اما فکر می‌کنم شاید سالی بود که سرجیو می‌توانست او را شکست دهد. در سال 1972 در آلمان، بله.
کدام قهرمانان سابق مستر المپیا می‌توانند با هادی چوپان رقابت کنند؟ جی کاتلر و میلوس سارسف پاسخ می‌دهند! جی کاتلر در ادامه می‌گوید:
آرنولد از عنوان قهرمانی خود دربرابر کسی دفاع نکرد. درست است؟
سارسف در توضیح می‌گوید:
اگر سرجیو اولیوا از نظر برجستگی و کات عضلات بدن در شرایط خیلی بهتری قرار داشت که احتمالاً در آن روز نمی‌دانست چگونه این کار را انجام دهد، قطعا می‌توانست با آن بدن تراشیده و خرد شده در هر دوره‌ای از جمله مسابقات کنونی به موفقیت برسد.

دوریان یتس و رونی کلمن ؛ موضوع بعدی بحث جی کاتلر و میلوس سارسف

در ادامه بحث در رابطه با وضعیت قهرمانان پیشین مستر المپیا، جی کاتلر می‌گوید:
همه ما می‌دانیم که دوریان یتس و رونی کلمن همگی بدنسازی هستند که قابلیت رقابت پذیری بالایی دارند.
سارسف با تایید نظر کاتلر می‌گوید:
بعد از دوریان نوبت رونی کلمن رسید. فکر می‌کنم در سال 1998، 1999 و در آرنولد کلاسیک 2001 و در مستر المپیا 2003 او در بهترین فرم خود قرار داشت. او می‌تواند با بدنسازی وارد رقابت شود و البته به قهرمانی برسد.
کدام قهرمانان سابق مستر المپیا می‌توانند با هادی چوپان رقابت کنند؟ جی کاتلر و میلوس سارسف پاسخ می‌دهند! سارسف معتقد است که سرجیو اولیوا قهرمان سه دوره مستر المپیا و لی هنی قهرمان هشت دوره این مسابقات می‌توانستند در برابر استعدادهای امروزی دسته آزاد مردان حرفی برای گفتن داشته باشند. اگرچه او شانس لری اسکات، آرنولد شوارتزنگر، فرانکو کلمبو، فرانک زین، کریس دیکرسون و سمیر بنوت را برای شکست دادن بدنسازان امروزی ناچیز می‌داند.
سرجیو اولیوا قابلیت رقابت دارد اما لری اسکات این شانس را ندارد. فکر نمی‌کنم آرنولد هم او توان رقابت داشته باشد. راستش را بخواهید، همه ما آرنولد را دوست داریم چراکه او بیش از همه حق به گردن این ورزش دارد. از نظر فیزیک، اگر اسمش را نمی‌دانستید و هیکلش را می‌دید، قطعا می‌گفتید او بهترین نبود. فرانک کلمبو هم شرایط رقابت را نداشت. من فرانک زین را دوست دارم اما متاسفانه او هم شانسی نداشت. او الگوی من بود اما به اندازه کافی هیکل بزرگی نداشت. زین در فیزیک کلاسیک خیلی خوب بود اما در بخش آزاد حرفی برای گفتن نداشت. در سال‌ 1980 که آرنولد قهرمان شد و در 1981 کلمبو به قهرمانی مستر المپیا رسید و در سال 1982 دکرسون جایزه را به خانه برد و می‌رسیم به سال 1983 که سمیر بنوت قهرمانی را کسب کرد. اما واقعا او هم شانسی برای رقابت نداشت. او عالی بود و من عاشق هیکل او هستم اما آن هیکل برای رقابت در این دوره کافی نبود. سپس لی هنی از راه می‌رسد که توان رقابت در مسابقات امروزی را داشت. من به این اعتقاد دارم. لی هنی واقعا شگفت انگیز است.

نظر سارسف در رابطه با تقابل‌های جی کاتلر و فیل هیث

سارسف معتقد است دکستر جکسون، جی کاتلر و فیل هیث هم می‌توانند با غول‌های فعلی دسته آزاد مردان مبارزه کنند.
من هیکل تو را در مستر المپیا 2001 دوست داشتم. کاملا متحیر شدم. من کنار کریس استو نشسته بودم، تو این توهم را ایجاد کردی که انگار 127 کیلوگرم عضله خشک شده مقابل چشمانم است.
کاتلر می‌گوید دکستر جکسون و فیل هیث هم توان رقابت با بدنسازان امروزی را داشتند. سارسف ضمن بیان موافقت خود گفت
فیل هیث توان رقابت زیادی خواهد داشت. تو و فیل در بهترین فرم خود هستید؟
کاتلر در جواب می‌گوید:
ما هیچ وقت در بهترین شرایط خودمان مقابل هم قرار نداشتیم. منظورم این است که من در بهترین حالت خود در نبردها پیروز شدم. اما زمانی که او حضور داشت حس می‌کردم که در بهترین فرم خودم قرار ندارم و احتمالا اگر فیل هم اینجا بود در مورد من همین را می‌گفت.

برندون کوری می‌‎توانست هادی چوپان را شکست دهد، اگر ...

سارسف افزود:
البته فیل هیث در بهترین حالت خود می‌تواند عنوان قهرمانی را کسب کند. اگر برندون کوری می‌توانست پاهایش را تقویت کند، می‌توانست هر بار هادی چوپان را شکست دهد.
پیش از به پایان بردن این بحث، کاتلر و سارسف به این نتیجه مشترک رسیدند که هم بیگ رامی و هم برندون کوری می‌توانند دوباره خود را احیا کنند. سارسف می‌گوید:
بیگ رامی همان مسیر کوری را در پیش گرفت.
کاتلر در پاسخ اذعان داشت که بیگ رامی هنوز هم می‌تواند به صحنه رقابت‌ها بازگردد و رقیبی جدی باشد. سارسف هم با تایید نظر کاتلر عنوان می‌کند:
من هم همین طور فکر می‌کنم. عکس‌هایی که بیگ رامی اخیرا از آرنولد کلاسیک در اینستاگرام خود منتشر کرد، مرا به چنین باوری رساند. این عکس‌ها تاثیرگذار بودند. تا پیش از آن چنین تصوری نداشتم و فکر می‌کردم او هنوز با بهترین بیگ رامی فاصله دارد اما بعد از آن نظرم عوض شد. البته این به جز بازوهایش است. او قبلا بازوهای بهتری داشت.
آخرین باری که یک بدنساز محبوب قهرمانان ادوار مختلف را با یکدیگر مقایسه کرد، قهرمان چهار دوره فیزیک کلاسیک مستر المپیا کریس بامستد بود. بامستد در پاسخ به این سوال که اگر با آرنولد شوارتزنگر رقابت می‌کرد،به چه نتیجه‌ای می‌رسید، عنوان کرد که قطعا آرنولد را شکست می‌داد. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
آقای بامستد تو هیچوقت خودت رابا اسطوره تکرار نشدنی آرنولد مقایسه نکن
کاربر سایت
04 شهریور 1402
بامستد اگر تو دوران آرنولد بودی نصف آرنولد هم نمیشدی با کلی آمپولو مکمل پیشرفته هورمونی یه بدن نصفه نیمه ساختی حرف از آرنولد 60سال پیش با امکانات صفر میزنی.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...