ثروتمندترین مبارزان ام ام ای ؛ از کانر مک گرگور تا حبیب نورماگومدوف

ورزش ام ام ای چند سالی است که بین هواداران محبوبیت بسیاری پیدا کرده و همین امر باعث تراکنش های مالی بالای مبارزات ام ام ای شده است.
کدخبر (171025) | 05 اردیبهشت 1402 | ساعت 21:21
0 665
ثروتمندترین مبارزان ام ام ای ؛ از کانر مک گرگور تا حبیب نورماگومدوف
ورزش ام ام ای چند سالی است که بین هواداران محبوبیت بسیاری پیدا کرده و همین امر باعث تراکنش های مالی بالای مبارزات ام ام ای شده است.

به گزارش سرخ نیوز، آن ها برخی از سرسخت ترین افرادی هستند که در یکی از رو به رشدترین ورزش‌های جهان رقابت می‌کنند. ستارگان هنرهای رزمی ترکیبی بدن خود را برای سرگرمی ما دائما آماده نگه می‌دارند. پس جای تعجب نیست که آنها برای تلاش سخت خود در رینگ پاداش زیادی دریافت کنند. ثروتمندترین مبارزان ام ام ای ؛ از کانر مک گرگور تا حبیب نورماگومدوف اکنون مبارزان زیادی در این ورزش با میلیون‌ها پوند پول در حساب‌های بانکی خود، در میان ثروتمندترین ورزشکاران جهان جای گرفته‌اند. تعدادی از آنها هم که از این ورزش دوره شده‌اند، در صنعت دیگری همچون سینما موفق بوده و جایگاه خوبی برای خود ایجاد کرده‌اند. در اینجا نگاهی می‌اندازیم به 10 ستاره ام ام ای که در این ورزش بی رحم، ثروت زیادی بدست آورده‌اند.

کانر مک گرگور - 88.5 میلیون پوند

کانر مک گرگور ایرلندی در حال حاضر ثروتمندترین مبارز ام ام ای محسوب می‌شود. بخش بزرگی از ثروت او از دشمنی با فلوید می ودر به دست آمده است. کانر مک گرگور نه تنها مشهورترین مبارز ام ام ای است بلکه یکی از جنجالی‌ترین مبارزان این ورزش چه درون رینگ و چه بیرون از آن است. مرد ایرلندی با 88.5 میلیون پوند ثروتمندترین در بین همتایان خود است. عمده ثروت او از دشمنی حماسی او با اسطوره بوکس فلوید می ودر شکل گرفته است. پس از مبارزه آنها در سال 2017، کانر ادعا کرد که بیش از 80 میلیون پوند درآمد داشته است. او همچنین از شراکت خود با برندهای بزرگ از جمله Beats by Dre، مانستر انرژی، ریباک و Bud Light پول زیادی به دست آورده است.

رورین گریسی - 40.2 میلیون پوند

رورین گریسی، یکی از بنیانگذاران UFC، دومین مبارز ثروتمند ام ام ای لقب گرفته است. رورین اغلب به عنوان یکی از پیشگامان این ورزش شناخته می شود. این مبارز برزیلی-آمریکایی همچنین استاد بزرگ جیو جیتسو است و یکی از معدود افرادی در جهان است که کمربند قرمز درجه 9 در جیو جیتسو برزیلی دارد. این پیرمرد 71 ساله همچنین یک تهیه کننده، مدرس و وکیل است. با تمام افتخارات و دستاوردهایش، جای تعجب نیست که او با ثروتی معادل 40.2 میلیون پوند در رتبه دوم این فهرست قرار دارد.

حبیب نورماگومدوف - 30.2 میلیون پوند

حبیب نورماگومدوف که یکی از سرسخت ترین مبارزان ام ام ای است، 30.2 میلیون پوند ثروت دارد. این مبارز داغستانی طولانی‌ترین دوره قهرمانی تاریخ دسته سبک وزن UFC را در اختیار قرار دارد و قطعا هوادارانش وی را بزرگترین مبارز ام ام ای می‌دانند. او در دوران حرفه‌ای مبارزات خود 29 پیروزی بدست آورد و هیچ وقت شکست نخورد. حبیب در یکی از مبارزات به یاد ماندنی خود، کانر مک گرگور را پشت سر گذاشت و ستاره ایرلندی را شکست داد. در حال حاضر او سومین ستاره ثروتمند ام ام ای با دارایی 30.2 میلیون پوند محسوب شده و پردرآمدترین مبارز UFC با حقوق 5.5 میلیون پوند در سال 2020 بود. او در یک مصاحبه در مورد موفقیت خود گفته بود:
من به UFC آمدم تا با مبارزان سطح بالا مبارزه کنم و قهرمان بلامنازع و بدون شکست باشم. این هدف من است.

جورج سنت پیر - 24.1 میلیون پوند

جورج که دیگر در ام ام ای فعالیتی ندارد، اکنون یک ستاره خوب سینما محسوب می‌شود. اگرچه او اکنون بازنشسته شده اما جورج سنت پیر 41 ساله، توسط بسیاری از منتقدان، بزرگترین مبارز دسته ولترویت در تاریخ UFC نامیده می‌شود. این ورزشکار کانادایی سه بار قهرمان دسته ولترویت جهان شده و به تالار مشاهیر UFC راه یافته است. او به عنوان یکی از ستاره های برتر این عرصه، 9 قهرمانی متوالی بین سال های 2008 تا 2013 داشته است. ثروت او نتیجه تلاش‌هایی است که در ام ام ای داشته و به واسطه همکاری با برندهای مختلف درآمد خوبی داشته است. جورج قبل از بازنشستگی از هر مسابقه بیش از 4.8 میلیون پوند درآمد داشت. او همچنین با حضور در فیلم‌هایی مانند Captain America: The Winter Soldier و Cartels در سال 2017 توانست حضور چشمگیری در سینما داشته باشد. گفته می‌شود دارایی او حدود 24.1 میلیون پوند است.

براک لزنر – 20.1 میلیون پوند

براک لزنر یکی از پرکارترین ستاره‌های ورزش رزمی جهان است. وقتی صحبت از سرسخت‌ترین افراد در ورزش‌های رزمی به میان می‌آید، تعداد کمی می‌توانند نام لزنر را نادیده بگیرند. او کار خود را به عنوان یک مبارز کشتی کج شروع کرد و توانست راک را شکست دهد و اولین قهرمانی WWE خود را در سال 2002 بدست آورد. سپس براک وارد دنیای ام ام ای شد و با UFC قرارداد امضا کرد و خیلی زود در دسته سنگین وزن به قهرمانی رسید. لزنر 45 ساله از زمان بازگشتش به WWE، به پردرآمدترین کشتی گیر این رقابت تبدیل شده و با وجود اینکه برنامه نسبتاً سبکی را برای خود در نظر گرفته، حدود 4 میلیون پوند حقوق می‌گیرد.

بی جی پن - 20.1 میلیون پوند

بی جی پن تنها یکی از سه مبارزی است که هر دو قهرمانی سبک وزن و ولترویت UFC را به دست آورده است. او ممکن است 14 شکست به نام خود داشته باشد اما هنوز هم یکی از بزرگترین مبارزانی است که UFC به خود دیده است. این آمریکایی 44 ساله همچنین در حال آموزش جیو جیتسو برزیلی است و چندین رکورد دسته سبک وزن را در طول دوران حرفه‌ای خود بدست اورده است. بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها و قراردادهای تجاری او به همراه براک لزنر، نام وی را در فهرست ثروتمندترین مبارزان ام ام ای قرار داده است.

اندرسون سیلوا - 16 میلیون پوند

دانا وایت به عنوان بنیانگذار UFC، اندرسون سیلوا را به عنوان بهترین مبارز ام ام ای در تمام دوران توصیف کرده است. اندرسون سیلوا با نام مستعار عنکبوت مطمئناً یکی از برترین‌های دسته میان وزن UFC شناخته می‌شود. اندرسون 48 ساله همچنان رکورد طولانی‌ترین دوره قهرمانی در تاریخ UFC را با 2457 روز در اختیار دارد. قهرمانی او از سال 2006 شروع شد و در سال 2013 با 16 پیروزی متوالی در آن بازه زمانی به پایان رسید. رکورد او به قدری چشمگیر است که به جز دانا وایت، رئیس UFC، جو روگان مفسر و چندین نفر از افراد سرشناس این عرصه، او را بهترین مبارز ام ام ای در تمام دوران نامیده‌اند. سیلوا از موفقیت‌هایش در رینگ هشت ضلعی، حامیان مالی و معاملات تجاری خود به 16 میلیون پوند ثروت رسیده است.

فدور املیانکو - 14.4 میلیون پوند

این مبارز روسی هرگز با UFC قرارداد نبست اما یکی از بزرگترین مبارزان ام ام ای محسوب می‌شود. برای بسیاری از مبارزان ام ام ای که در UFC رقابت می‌کنند، کسب بزرگترین پروموشن به عنوان هدف نهایی آنها محسوب می‌شود اما فدور املیانکو مطمئناً مانند این مبارزان نبوده است. او به دور از UFC نام بزرگی برای خود دست و پا کرده و به عنوان یکی از بزرگترین مبارزان ام ام ای در تمام دوران نامیده می‌شود. این مبارز 46 ساله روسی از زمان اولین مبارزه‌اش در سال 2000، قهرمانی‌های زیادی را در چندین رشته ورزشی به دست آورده است. او پس از تحمل یک شکست بحث برانگیز در دسامبر 2000، ده سال بدون شکست را پشت سرگذاشت. فدور در ماه فوریه سال گذشته پس از شکست مقابل رایان بادر در رقابت قهرمانی سنگین وزن جهان بلاتور، بازنشسته شد. ارزش دارایی او 14.4 میلیون پوند تخمین زده می‌شود.

واندرلی سیلوا - 14.4 میلیون پوند

واندرلی در مسابقات قهرمانی پراید فایتینگ ژاپن یک جانور تمام عیار بود و رکورد بیشترین ناک اوت، برد و دفاع از عنوان قهرمانی را دارد. این ستاره برزیلی-آمریکایی به خاطر سبک تهاجمی در مبارزه و جدال خود که با درگیری‌های خیابانی مقایسه شده، شناخته شده است. مهارت‌های چشمگیرش، او را در میان میلیون‌ها مبارز ام ام ای محبوب کرده و تخمین زده می‌شود که او دارای ثروت 14.4 میلیون پوندی است.

رندی کوتور - 13.6 میلیون پوند

رندی کوتور به عنوان یکی از اسطوره‌های UFC، یکی از هفت مبارزی است که موفق به کسب عنوان قهرمانی در بیش از یک کلاس وزنی شده است. رندی دارای رکورد 16 حضور در مبارزه قهرمانی است و یکی از تنها دو مبارزی است که پس از 40 سالگی قهرمان UFC شده است. همه این عناوین برای این مبارز آمریکایی 59 ساله، 13.6 میلیون پوند به ارمغان آورده است. بیش تر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...