اسطوره بدقول هنر های رزمی؛ شوخی زننده‌ ای که بروس لی را از سینما محروم کرد!

در کتاب زندگینامه بروس لی، مادرش گریس هو خاطرات جالبی را از دوران کودکی اسطوره هالیوود تعریف کرده است.
کدخبر (171807) | 06 اردیبهشت 1402 | ساعت 18:14
0 490
اسطوره بدقول هنر های رزمی؛ شوخی زننده‌ ای که بروس لی را از سینما محروم کرد!
در کتاب زندگینامه بروس لی، مادرش گریس هو خاطرات جالبی را از دوران کودکی اسطوره هالیوود تعریف کرده است.

به گزارش سرخ نیوز، بروس لی با نظم فوق العاده و تعهدی که به کارش داشت، توانست دوران حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند. با این حال او در دوران کودکی ویژگی‌هایی کاملاً متضاد با این را داشت. بروس لی در دوران رشد خود به عنوان بچه بدنامی شناخته می‌شد که دائما درگیر دعوا و ایجاد دردسر بود. او اغلب به مادرش قول می‌داد که این رفتار را تکرار نکند اما به ندرت پیش می‌آمد که روی حرفش بماند و از درگیرهای خیابانی دور بماند. با این حال یکبار که او قولش را زیر پا گذاشت، مادرش تصمیم گرفت اقدامات سخت‌گیرانه‌ای را علیه او اتخاذ کند. او حتی در جوانی نیز یک اژدها بود ؛ بروس لی از 9 سالگی شروع کرد !

تنبیهات سخت گیرانه مادر بروس لی در کودکی

در کتاب زندگینامه بروس لی، مادرش گریس هو خاطره‌ای از لی را به یاد می‌آورد که در آن پسرش در یکی از این دعواهای بیهوده، از خط قرمز عبور می‌کند. او که نگران آینده پسرش بود، مجبور شد تنبیه‌هایی را توسط پدر سخت‌گیر اجرا کند. مادر بروس لی در این کتاب بیوگرافی عنوان می‌کند که یک بار پسرش به همراه دوستش، وو نگان با یک دریافت کننده بلیت شوخی می‌کنند و این مساله برایشان گران تمام می‌شود. بروس در ده سالگی به طور مخفیانه وارد تئاتری به نام تئاتر دانگل شد. وو نگان با وجود اینکه توانست داخل شود، توسط دریافت کننده بلیت گیر می‌افتد و این دریافت کننده بلیط به سرش ضربه می‌زند. این اتفاق لی را بسیار خشمگین کرد و این دو نفر را به سوی درگیری با دریافت کننده بلیت سوق داد. پس از دو هفته برنامه ریزی، آنها یک ماهی مرکب بریان شده داغ و معطر را به عنوان عذرخواهی به او تقدیم کردند. دریافت کننده بلیت بی‌خبر از مسهلی که در آن مخلوط شده بود، غذا را به طور کامل خورد. با این حال این پایان کار نبود چراکه بروس لی و دوستش یک سطل پر از فضولات آماده و یک فشفشه چهار اینچی در آن قرار داده بودند. به محض اینکه دریافت کننده بلیت وارد حمام شد، سطح فضولات مقابل او منفجر شد و انبوهی از فضولات تمام هیکل آن مرد را پوشاند. به همین دلیل بروس به مدت 6 ماه از حضور در تئاتر منع شد. گریس هو از این شوخی بی مورد پسرش شگفت زده شده بود. او تصور می‌کرد بخاطر توجه بیش از اندازه، پسرش را لوس کرده است. از این رو او تصمیم گرفت که مشکل رفتاری لی را با پدرش در میان بگذارد.

خاطرات مادر بروس لی از کودکی اسطوره هالیوود

گریس هو در این کتاب می‌گوید:
همیشه وقتی رفتار درستی نداشت، او را تهدید می‌کردم. او همیشه قول می‌داد اما باز هم وارد دعوا و درگیری می‌شد.
معمولا گریس شیطنت‌های لی را از پدرش که از خشونت متنفر بود، پنهان می‌کرد. با این حال شوخی و درگیری آنها با آن مرد دریافت کنند بلیت تئاتر بیش از اندازه بود و باعث شد که او در مورد رفتار بد لی به پدرش بگوید. وقتی هوی چوئن از شیطنت‌های پسرش آگاه شد، او را به مدت دو سال از بازی در فیلم منع کرد. بازی کردن در فیلم چیزی بود که بروس لی به آن بسیار علاقه داشت و روی آن حساس بود. به همین دلیل پدرش با دست گذاشتن روی چیزی که بروس به آن علاقه زیادی داشت، وی را با پیامدهای رفتار اشتباهش مواجه کرد. جالب است که حتی پس از این مجازات سخت، مسائل انضباطی لی پایانی نداشت. او یک بار دیگر هم در سال 1956 خانواده خود را شرمنده کرد. در دوران نوجوانی، علاقه لی به دعوا و مشکل آفرینی کمتر نشد. در سال 1956، زمانی که او در کالج لا سال، یکی از معتبرترین مؤسسات هنگ کنگ، تحصیل می کرد، باعث شرمساری خانواده‌اش شد. بروس لی پس از پنج سال تحصیل در این موسسه، به دلیل تشدید رفتار پرخاشگرانه‌اش از کالج اخراج شد. گفته می‌شود بروس دانشجویان بریتانیایی را که از امتیازات خاصی برخوردار بودند را مورد ضرب و شتم قرار می‌داد. در آن زمان در مورد رفتارهای لی اطلاعات غلطی هم داده می‌شد تا وجهه او بیشتر نزد خانواده‌اش خراب شود. با این حال سه سال بعد از آن اتفاق، لی تصمیم گرفت زندگی جدیدی برای خود بسازد و به همین دلیل در سال 1959 به آمریکا نقل مکان کرد. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...