مبارزه برد پیت و بروس لی ؛ ستاره هالیوود مخالف فیلمبرداری این سکانس بود

شارون لی، دختر بروس لی از اینکه کوئنتین تارانتینو در فیلم روزی روزگاری در هالیوود بازیگرانی چون برد پیت، لئوناردو دی کاپریو و مارگو رابی پدرش را به تمسخر گرفته بسیار ناراحت است.
کدخبر (172079) 08 اردیبهشت 1402 | ساعت 11:54
9 346
شارون لی، دختر بروس لی از اینکه کوئنتین تارانتینو در فیلم روزی روزگاری در هالیوود بازیگرانی چون برد پیت، لئوناردو دی کاپریو و مارگو رابی پدرش را به تمسخر گرفته بسیار ناراحت است.

به گزارش سرخ نیوز، برد پیت، لئوناردو دی کاپریو و مارگو رابی ستارگان فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» بودند که در سال 2019 میلادی اکران شد. این فیلم که با بودجه ٩٠ میلیون دلاری ساخته شده بود توانست در گیشه به فروشی بیش از ٣٧٧ میلیون دلار دست یابد. این فیلم بازخوردهای خوبی نیز از جانب منتقدان دریافت کرد اما با انتقاداتی هم روبرو شد. البته نه از جانب منتقدان. در این فیلم سکانسی وجود داشت که برد پیت در جریان آن بروس لی را در مبارزه‌ای کوتاه شکست می‌داد. بسیاری از افراد واکنش خوبی به این سکانس نشان ندادند. شارون لی، دانی ین و برخی دیگر از چهره‌های مشهور به این سکانسِ تا حدودی توهین‌آمیز اعتراض کردند. اما کوئنتین تارانتینو، کارگردان فیلم نه‌تنها حاضر به حذف این سکانس نشد بلکه از آن دفاع نیز کرد و گفت که بروس لی در زندگی واقعی انسانی به‌شدت مغرور بود.

 

واکنش شارون لی به تصویر پدرش در روزی روزگاری در هالیوود

در فیلم روزی روزگاری در هالیوود سکانسی هست که در طی آن بروس لی و یک بدلکار (با بازی برد پیت) در پشت صحنه فیلمبرداری یک فیلم با هم مبارزه‌ای را ترتیب می‌دهند. بروس در راند اول پیروز می‌شود اما در راند دوم شکست می‌خورد. اما جدا از نتیجه این مبارزه نوع تصویرپردازی از بروس لی در این فیلم بود که محل اعتراض واقع شد. لی در فیلم تارانتینو به‌عنوان فردی متکبر به تصویر کشیده شده است.
مبارزه برد پیت و بروس لی ؛ برد پیت مخالف فیلمبرداری این سکانس بود شارون لی، دختر بروس لی در سال 2019 در مصاحبه با The Wrap گفته بود:

متوجهم که هردوی این شخصیت‌ها ضدقهرمان هستند و مبارزه میان آنها نوعی فانتزی خشونت را در دل خود دارد. و این را هم متوجهم که کارگردان قصد دارد برد پیت را شخصیتی بزن بهادر نشان دهد. اما لازم نبود طوری با پدرم رفتار کنند که سفیدپوستان هالیوودی در زمان حیاتش با او رفتار می‌کردند. او در این فیلم شخصی متکبر و مغرور به تصویر کشیده شده است. پدرم کسی بود که مجبور بود سه برابر بقیه تلاش کند تا بتواند اثر جثه کوچک و ضعف‌های ژنتیکی خود را از بین ببرد. این برای من بسیار ناراحت‌کننده بود که در سالن بنشینم و شاهد این باشم که مردم به پدرم می‌خندند.

مبارزه برد پیت و بروس لی ؛ برد پیت مخالف فیلمبرداری این سکانس بود گذشته از شارون لی، دانی ین نیز به انتقاد از این سکانس فیلم تارانتینو برخاست. این اسطوره هنرهای رزمی در مصاحبه خود با Variety گفته بود:

همه حق دارند نظر خود را داشته باشند. کوئنتین تارانتینو یک کارگردان بزرگ است و حق دارد که دیدگاه‌های خود را نیز داشته باشد. اما من هم حق دارم نظر خود را داشته باشم و بنظرم او قصد تمسخر بروس لی را داشت و یک کاریکاتور از بروس به تصویر کشید.

نکته جالب‌تر این است که این سکانس قرار بود که حتی طولانی‌تر از این نیز باشد. و این اتفاق رخ می‌داد اگر برد پیت با آن مخالفت نکرده بود.

مبارزه برد پیت و بروس لی ؛ برد پیت مخالف فیلمبرداری این سکانس بود

امتناع برد پیت از تحقیر بروس لی

رابرت آلونزو، یکی از عوامل فیلم روزی روزگاری در هالیوود در طی یک مصاحبه با The Huffington Post گفته بود که سکانس مبارزه‌ برد پیت با بروس لی در این فیلم قرار بوده بلندتر از این باشد و به شکستی مفتضحانه‌تر برای لی منجر شود. اما برد پیت با این موضوع مخالفت کرده است:

برد پیت به اظهار مخالفت خود با این سکانس پرداخت و بقیه ما هم نگرانی‌هایی در خصوص آن داشتیم. برای خود من بروس لی یک الگو و یک نماد است. نه فقط در حوزه هنرهای رزمی بلکه همچنین در خصوص فلسفه و نوع نگاه او به زندگی. اینکه ببینی الگوی زندگی‌ات شکست می‌خورد واقعا ناراحت‌کننده است.

آلونزو گفته است که او و سایر عوامل فیلم در زمان فیلمبرداری این صحنه با شرایط دشواری روبرو بوده‌اند:

نوع تصویرسازی از بروس لی برای ما ناراحتی، خشم و کلافگی در پی داشت. من باید مبارزه‌ای طراحی می‌کردم که در طی آن بروس لی شکست می‌خورد. تمام عوامل فیلم متعجب بودند که چطور چنین چیزی ممکن است. برد پیت به‌شدت با این سکانس مخالف بود. او به تارانتینو گفت: ناسلامتی بروس لی است رفیق!

مبارزه برد پیت و بروس لی ؛ برد پیت مخالف فیلمبرداری این سکانس بود اما واکنش تارانتینو به این انتقادات چه بود؟ او قویا از کار خود دفاع کرد.

تارانتینو حاضر به حذف سکانس جنجالی نشد

کوئنتین تارانتینو با حضور در پادکست مشهور جو روگان به صحبت درباره این انتقادات و واکنش‌ به آنها پرداخته بود. این کارگردان تحسین‌شده‌ی هالیوود از سکانس فیلم خود دفاع کرد و گفت که بروس لی در زندگی واقعی شدیدا متکبر و متفرعن بود:

بدلکارهای فیلم زنبور سبز از بروس لی متنفر بودند. در کتاب متیو پولی (بروس لی: یک زندگی) نیز به این موضوع اشاره شده است. او همیشه با پاهایش به بدلکاران ضربه می‌زد. قرار نیست بازیگر به بدلکار ضربه‌های واقعی وارد کند. اما بروس لی آنقدر به این کار ادامه داد که دیگر بدلکارها قبول نمی‌کردند با او همکاری کنند. رفتار او با بدلکاران آمریکایی چیزی جز بی‌احترامی در خود نداشت. احتمالا با خود فکر می‌کرد که اینها مشتی آمریکایی بزدل هستند که هیچ چیز از هنرهای رزمی نمی‌دانند. شاید هم می‌خواست صحنه‌های مبارزه‌اش واقعی‌تر جلوه کنند. اما این برای بدلکاران اصلا خوب نبود. ضربه زدن به بدلکار کاری غیرحرفه‌ای است.

تارانتینو با اشاره به مصاحبه شارون لی گفته بود:

متوجهم که او نمی‌توانست از این سکانس خوشش بیاید. به هرحال بروس لی پدر اوست. اگر پدرش نبود اهمیتی هم برایش نداشت.

مبارزه برد پیت و بروس لی ؛ برد پیت مخالف فیلمبرداری این سکانس بود اما شارون لی سپس در مصاحبه با SCMP Martial Arts اظهار کرد:

من بسیار از آقای تارانتینو ناامید شدم. من گفته بودم که به اعتقادم این نوع از تصویرسازی بروس لی برای هیچکس مفید نیست. متاسفم که تارانتینو مدام حرفهایش راجع به متکبر بودن پدرم را تکرار می‌کند.

با این حال تارانتینو هرگز حاضر نشد این سکانس را از فیلمش حذف کند. این کارگردان مطرح هالیوودی در حال حاضر مشغول کار بر روی فیلم جدید خود یعنی «منتقد فیلم» است. بیش تر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
واو واو واو وات ذ فاک ایز گویینگ آن هیر ..
کاربر سایت
04 شهریور 1402
سرکارخانم شاتون لی من در باره پدر شما چندسال پژوهش داشتم امثال تارانتینو عقده های درونی دارند سلطان بروس لی یک فیلسوف اعجوبه بود تارانتینو به هیچ عنوان نمی‌تواند بروس لی را درک کند تارانتینو مغز کوچکی دارد که جای عظمت بروس لی نیست استاد بروس لی برای امثال تارانتینو ها مغرور بود و برای دوستانش دوست با محبت بود استاد بروس لی شناسنامه هنرهای رزمی است
کاربر سایت
04 شهریور 1402
سرکارخانم شانون لی من در باره پدر شما چندسال پژوهش داشتم امثال تارانتینو عقده های درونی دارند سلطان بروس لی یک فیلسوف اعجوبه بود تارانتینو به هیچ عنوان نمی‌تواند بروس لی را درک کند تارانتینو مغز کوچکی دارد که جای عظمت بروس لی نیست استاد بروس لی برای امثال تارانتینو ها مغرور بود و برای دوستانش دوست با محبت بود استاد بروس لی شناسنامه هنرهای رزمی است
کاربر سایت
04 شهریور 1402
تصوراینکه برادپیت وترنتینو چسبیده به هم ویک ضربه مرحوم بروسلی به این دو وتخمین شکستگی چندین استخوان این بنده خداها هم واقعا وحشتناکه ،شوخی بادم شیر ازاین بسیارراحت تروایمن تره.اصلااحتمال مرگ هردوشونم بعیدنیس
کاربر سایت
04 شهریور 1402
اگر 1000 تا فیلم بسازی که بخوای بروسلی رو تحقیر کنی. نمیتونی چون دنیا بروسلی رو میشناسه.. بروسلی نه تنها یک هنرمند بود بلکه بهترین استاد ورزش‌های جهان خالق جت کاندو. ویک فیلسوف بزرگ وصاحب سبک بود
کاربر سایت
04 شهریور 1402
بروسلی شخصیت بزرگی بود وکل دنیا به این موضوع آگاهند وامثال این کارگردان زیادن که با اینکارها خودواقعیشون نشون میدن و خودشون دربین مردم خراب می‌کنند واینکه واقعا آدم متاسف میشه وقتی این موضوعات مطرح میشه... بررس تک بود و هست و خواهد بود تمام
کاربر سایت
04 شهریور 1402
هرکسی که بروسلی رو هرچند خیلی سطحی بشناسه متوجه روح بزرگ ؛ اراده فولادین و تلاش های فوق العاده اش تو زندگی میشه بروسلی فقط ورزشکار خوبی نبود فقط بازیگره خوبی نبود فقط فیلسوف خوبی نبود مهمترین قسمت شخصیتی بروسلی الگو بودن برای صرف فعل خواستن بود اینکه هیچکس هیچ عذری برای شکست ها و ناکامی هاش نداشته باشه و یادمون باشه خواستن توانستن است حتی در بدترین شرایط بنابراین این انسان لایق احترامه
کاربر سایت
04 شهریور 1402
بروسلی یه استوره ورزمی کار واقعی وباهوش بوده تاالان هم کسی مثل بروسلی نیومده ونمیاد کارگردان این فیلم ضد استوره بوده وهست
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...