هوادار بی هوادار! / سنگ اندازی حریفان در مسیر قهرمانی پرسپولیس 

پرسپولیس به خاطر مشکلات میزبانی حریفان خود در آستانه محرومیت از حضور تماشاگران پرشمارش در بازی مهم فصل قرار گرفته است.
کدخبر (174473) | 11 اردیبهشت 1402 | ساعت 11:55
0 92
هوادار بی هوادار! / سنگ اندازی حریفان در مسیر قهرمانی پرسپولیس 
پرسپولیس به خاطر مشکلات میزبانی حریفان خود در آستانه محرومیت از حضور تماشاگران پرشمارش در بازی مهم فصل قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، روز گذشته پس از پایان بازی های جام حذفی و مشخص شدن تیم های صعود کننده، قرعه کشی مرحله نیمه نهایی انجام شد که تیم فوتبال هوادار میزبان پرسپولیس شد. هنوز دقایقی از این اتفاق نگذشته بود که محل بازی به محل مناقشه دو طرف تبدیل شد! سرخپوشان پایتخت که هنوز بر سر ماجرای حضور تماشاگران خود در بازی با پیکان با سازمان لیگ در حال چانه زنی هستند، هیچ دوست ندارند که در این بازی حساس هم از حمایت هواداران خودی محروم شوند. از آن طرف مسئولین باشگاه هوادار تهران که بدشان نمی آید این بازی بدون تماشاگر باشد، اصرار دارند بازی حتما در دستگردی برگزار شود.

همین چند ماه قبل، دو تیم در همین ورزشگاه از هفته پنجم لیگ برتر با هم دیدار کردند که آن بازی به سود پرسپولیس خاتمه یافت. در آن مقطع به خاطر افزایش شیوع کرونا همه مسابقات لیگ برتر بدون تماشاگر برگزار می‌شد و غیبت هواداران چندان به چشم نیامد. اما بعد از اینکه بازی ها با تماشاگر شد مشکلات  این چنینی خود را بیشتر نمایان کرده است. سوالی که پیش می آید این است که سازمان لیگ چطور به برخی باشگاه ها با وجود نواقص آشکاری که دارند مجوز میزبانی داده است؟

هوادار بی هوادار! / سنگ اندازی حریفان در مسیر قهرمانی پرسپولیس 

آیا روزی که پیکان انقلاب کرج را به عنوان ورزشگاه خانگی خود معرفی کرد یا هوادار دستگردی را، کسی به این مشکلات توجه داشت؟ چقدر به این دو باشگاه فشار آورده شد تا در پی تهیه استادیوم استانداری برای خود باشند؟ اصلا چقدر برای بازسازی این دو ورزشگاه قدیمی در این سال‌ها تلاش شد تا امروز تیم های پرهوادار مجبور نباشند از حضور هواداران خود در این ورزشگاه محروم شوند؟ این در حالی است که اولین شاخصه یک استادیوم استاندار آن است که بتواند در خود هوادار راه دهد که اگر قرار بود غیر از این باشد آن همه سکو در ورزشگاه ها تعبیه نمی شد.

متاسفانه پرسپولیس به خاطر مشکلات میزبانی حریفان خود در آستانه محرومیت از حضور تماشاگران پرشمارش در بازی مهم فصل قرار گرفته است، آن هم در شرایطی که بازی با پیکان در هفته بیست و هشتم و هوادار در نیمه نهایی بازی های مهمی در راه قهرمانی سرخپوشان پایتخت در این فصل هستند.

البته مشکلی که گفته شد تنها مختص تیم های هوادار و پیکان نیست و دو تیم بزرگ پایتخت که بزرگترین استادیوم این کشور را در اختیار دارند هم قادر نیستند از همه ظرفیت های ورزشگاه بین المللی آزادی استفاده کنند. همه این سال ها با این حسرت برای سرخابی ها که گذشت که چرا ورزشگاه اختصاصی ندارند و پس از سال‌ها خانه به دوشی، حالا باید نگران این هم باشند که مبادا همین چیزی که دارند را از دست دهند! بی شک اگر چوب AFC بالای سر فوتبال ایران نبود مسئولین از بازسازی ورزشگاه بزرگ آزادی غافل می ماندند. به همین خاطر فرصت آسیایی شدن از پرسپولیس و استقلال در دوره ای که پشت سر گذاشتیم، سلب شد. این اتفاق در کمین همه باشگاه هاست. 

بر فرض مثال که هوادار به فینال رسید و قهرمان جام حذفی شد، آیا قرار است دستگردی را به عنوان ورزشگاه خانگی خود به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کند؟ اینکه این مسئله مورد موافقت قرار بگیرد، یک بحث است و حضور تماشاگران، یک بحث دیگر. بر فرض مثال یکی از تیم های پرهوادار آسیایی حریف هوادار شدند، آیا آن زمان مسئولین این باشگاه می توانند باز هم توپ را در زمین نیروی انتظامی و شورای تامین انداخته و بگویند چون زمینه‌های ترافیکی و پارکینگ مشکل دارد، امکان حضور تماشاگران در اینجا مقدور نیست و مسئولین باید تصمیم بگیرند؟

بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...