مخالفت لی هنی با رژیم غذایی کتوژنیک/ قهرمان 8 دوره مستر المپیا از اشتباهات ورزشکاران می‌گوید

لی هنی، اسطوره ۶۳ ساله بدنسازی با سابقه هشت عنوان قهرمانی در مسابقات مستر المپیا ما را از حقیقت یک افسانه رایج در بدنسازی آگاه می‌سازد.
کدخبر (174586) | 11 اردیبهشت 1402 | ساعت 22:53
0 116
مخالفت لی هنی با رژیم غذایی کتوژنیک/ قهرمان 8 دوره مستر المپیا از اشتباهات ورزشکاران می‌گوید
لی هنی، اسطوره ۶۳ ساله بدنسازی با سابقه هشت عنوان قهرمانی در مسابقات مستر المپیا ما را از حقیقت یک افسانه رایج در بدنسازی آگاه می‌سازد.

به گزارش سرخ نیوز، برای دستیابی به موفقیت در بدنسازی باید رژیم غذایی و تمرینات با یکدیگر هماهنگ باشند. لی هنی هرگز هیچ مشکلی در این زمینه نداشت. او در دوران اوج خود با فیزیکی بی نقص پا به مسابقات می‌گذاشت. هنی این بدن عضلانی را در نتیجه ساعت‌ها تمرین و یک رژیم غذایی خوب ساخته بود. این فیزیک فوق العاده توانست برای او هشت عنوان قهرمانی مستر المپیا (یک عنوان بیشتر از تعداد عنوان‌های آرنولد شوارتزنگر) به ارمغان بیاورد. برای اینکه بزرگ بودن این موفقیت را درک کنیم، یادآوری کنیم که تنها رونی کلمن توانسته است این تعداد قهرمانی را در مستر المپیا کسب کند. لی هنی در سن ۳۱ سالگی، خود را از بدنسازی حرفه‌ای بازنشسته کرد. او در حال حاضر یک مربی ورزشی و به نوعی یک کارشناس باتجربه در زمینه ورزش و تغذیه می‌باشد. هنی در مصاحبه اخیر خود، درباره یکی از افسانه‌های رایج در دنیای بدنسازی صحبت کرده است.

لی هنی : حذف کربوهیدرات برای بدن به شدت مضر است

لی هنی ممکن است که دیگر یک بدنساز حرفه‌ای نباشد اما هنوز نظرات ارزشمندی در زمینه ورزش و تغذیه دارد. هنی در مصاحبه با اسکیپ فیتنس، درباره یکی از رژیم‌های غذایی رایج صحبت کرده است. در حال حاضر رژیم غذایی کتوژنیک به شدت محبوب شده است. برخلاف باوری که در خصوص رژیم کتو وجود دارد، هنی معتقد است که کربوهیدرات برای شکل‌دهی به عضلات بدن یک بدنساز ضروری است. مخالفت لی هنی با رژیم غذایی کتوژنیک لی هنی در این مصاحبه گفته است که در دوران حرفه‌ای خود برای ساخت عضلاتش مثل یک هیولا کربوهیدرات مصرف می‌کرد:
من اعتقادی به مصرف نکردن کربوهیدرات ندارم. کربوهیدرات رژیم غذایی من باید چیزی در حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ گرم در طول روز می‌بود.
این اسطوره بدنسازی همچنین درباره عادات سختگیرانه رژیم غذایی بعضی از بدنسازان اظهار مخالفت کرد:
بدنسازهایی را می‌شناسم که ۴۰، ۵۰ یا ۶۰ پوند اضافه وزن پیدا می‌کنند و بعد از آن خودشان را با مصرف مرغ و لوبیا سبز نابود می‌کنند. این دیگر چه مدل زندگی است؟ این زندگی واقعا افتضاح است.
در ادامه مصاحبه‌گر از لی هنی پرسید که او چه توصیه‌ای برای افرادی که دارای اضافه وزن هستند و به دنبال رژیم غذایی مناسب می‌گردند دارد. هنی به توصیه‌ای که در کتاب خود مطرح کرده است اشاره می‌کند:
هرگز در رژیم غذایی خود کربوهیدرات را حذف نکنید. شما هیچ وقت نباید کربوهیدرات را به‌طور کامل کنار بگذارید. این دیوانگی است.
مخالفت لی هنی با رژیم غذایی کتوژنیک لی هنی بجای مصرف نکردن کربوهیدرات مصرف کم آن را در رژیم غذایی توصیه می‌کند. این کار می‌تواند توده عضلانی بهتری برای بدنساز بسازد و همچنین باعث آب شدن چربی‌های اضافه بدن شود. حتی در این نوع رژیم غذایی با کربوهیدرات کم، هنی مصرف حداقل ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز را توصیه می‌کند.

علت مخالفت لی هنی با رژیم کتوژنیک

غذاهای رژیم کتوژنیک با این هدف مصرف می‌شوند که بدن را وارد فاز کتواسیدوز کنند. در این شرایط بدن به استفاده از چربی‌های ذخیره شده خود، در نتیجه نبودن کربوهیدرات روی می‌آورد. این نوع رژیم معمولاً به کاهش سریع توده چربی می‌انجامد. درحالیکه کاهش چربی بدن می‌تواند برای بدنساز مناسب باشد، حذف کردن کامل کربوهیدرات از طرف دیگر می‌تواند به بدن او آسیب بزند. زمانی که یک فرد شروع به تمرین بدنسازی می‌کند، کربوهیدرات برای عضلاتش بسیار ضروری است. در یکی از مقالات نوشته شده توسط آندرا جیانکولی اینگونه نتیجه‌گیری شده است:
شما بر اساس هر کیلوگرم از وزن بدن خود ۵ تا ۷ گرم کربوهیدرات نیاز دارید.
از آنجایی که در رژیم کتو هر فرد به مصرف نهایتا ۲۰ الی ۵۰ گرم کربوهیدرات مجاز است این نوع رژیم تنها می‌تواند برای فردی با وزن حدود سیزده پوند (شش کیلوگرم) مناسب ‌باشد. کربوهیدرات در طول تمرینات به گلیکوژن تبدیل می‌شود و کمبود گلیکوژن باعث می‌شود بدن ورزشکار خالی کند و توانایی ورزش کردن مناسب را نداشته باشد. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...