رکورد علی پروین به خطر افتاد!

مهدی ترابی در بازی مقابل گل گهر برای سیزدهمین بار برای پرسپولیس از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد.
کدخبر (174855) | 12 اردیبهشت 1402 | ساعت 10:38
0 210
رکورد علی پروین به خطر افتاد!
مهدی ترابی در بازی مقابل گل گهر برای سیزدهمین بار برای پرسپولیس از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، با غیبت گیورگی گولسیانی در بازی پرسپولیس برابر گل گهر سیرجان این فرصت در اختیار مهدی ترابی قرار گرفت تا پس از مدت ها از روی نقطه پنالتی برای سرخ ها گلزنی کند.‌‌ این سیزدهمین پنالتی بود که این بازیکن از زمان حضورش در پرسپولیس به گل تبدیل کرد و با این اتفاق از رکورد زنده یاد علی انصاریان گذشت.‌ این ستاره فقید در سال هایی که پیراهن سرخ را بر تن داشت ۱۲ بار از روی نقطه پنالتی دروازه حریفان را گشود. از مهمترین پنالتی هایی که انصاریان برای پرسپولیس زده می توان به گلی اشاره داشت که در جریان برتری پرسپولیس برابر الهلال در مرحله گروهی جام باشگاه های آسیا ۲۰۰۰ وارد دروازه محمد الدعایه، گلر نامدار آن روز های فوتبال عربستان کرد. رکورد علی پروین به خطر افتاد!

رکورد فوق العاده سلطان

در تاریخ باشگاه پرسپولیس هیچ بازیکنی اما به اندازه علی پروین در نواختن پنالتی مهارت نداشته است. سلطان سرخ ها طی ۱۷ سالی که پیراهن شماره ۷ را برتن داشت، ۲۵ بار پشت ضربه پنالتی ایستاد و ۲۰ بار از این نقطه گلزنی کرد. او بهترین پنالتی زن تاریخ پرسپولیس است که پس از گذشت سه دهه هنوز رکوردش دست نخورده باقی مانده است. پروین در ۲۸۳ مسابقه ای که پیراهن سرخ را بر تن داشت ۵ ضربه پنالتی را هم از دست که ۴ تای او توسط دروازه بان های حریفان مهار شد و یکی از ضربات به تیر دروازه اصابت کرد. مهدی طارمی در این آمار با پروین شریک است. این ستاره ملی پوش که هم اکنون در عضویت پورتو پرتغال قرار دارد در سال هایی که پیراهن پرسپولیس را برتن داشت ۵ ضربه پنالتی خود را هدر دارد و ۷ گل را هم توانست از این طریق به ثمر برساند. رکورد علی پروین به خطر افتاد!

فرصتی که از‌ کف ترابی رفت!

در حال حاضر مهدی ترابی تنها بازیکنی است که شانس رسیدن به پروین را دارد. این اتفاق می توانست در فصل جاری رخ دهد اگر این بازیکن پنالتی اش را در هفته هفتم لیگ برتر مقابل محمدرضا اخباری، گلر تراکتور از دست نمی داد. اتفاقی که باعث شد تا یورگن لوکادیا مامور نواختن پنالتی های پرسپولیس شود و بعد از جدایی این مهاجم، مسئولیت این مهم برعهده گیورگی گولسیانی قرار بگیرد این دو خارجی هر ۸ ضربه پنالتی خود در لیگ برتر و جام حذفی را تاکنون به تور چسباندند. اما بد نیست بدانید که ترابی جز یک مورد تمامی ضرباتی که به او محول شده را در پرسپولیس به گل تبدیل کرده است. رکورد علی پروین به خطر افتاد!

ترابی در آستانه عبور از انصاریان

این ستاره ملی پوش، نخستین بار در هفته دهم لیگ برتر نوزدهم برای پرسپولیس پشت ضربه پنالتی ایستاد و با گل کردن آن در فولاد آره نا، این تیم را به ۳ امتیاز حساس رساند. این اتفاق در هفته سیزدهم تکرار شد و ترابی در جریان برتری سه گله برابر ذوب آهن از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد. او در هفته بیست و یکم دروازه شهر خودرو را از نقطه پنالتی باز کرد و سه هفته بعد گل یک ۳ امتیازی برابر ماشین سازی زد. در هفته ماقبل پایانی لیگ برتر مقابل گل گهر که با تساوی گل گهر ۳- ۳ دو تیم همراه بود ترابی یک گل از روی نقطه پنالتی زد. در لیگ برتر بیستم، ترابی فقط یک بار فرصت ایستادن پشت ضربه پنالتی را یافت که این اتفاق در هفته بیست و پنجم مقابل گل گهر رخ داد. در فصلی که گذشت عیسی آل کثیر با گرفتن دو ضربه پنالتی مقابل تیم های مس رفسنجان و ذوب آهن این فرصت را برای ترابی فراهم آورد تا از نقطه پنالتی گلزنی کند. با این تفاسیر ستاره شماره ۹ پرسپولیس طی ۱۰۶ مسابقه ای که پیراهن پرسپولیس را در لیگ برتر بر تن داشته است ۸ پنالتی را به گل تبدیل کرده و یک ضربه خود را هدر داده است. او دومین پنالتی زن تاریخ پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر محسوب می شود و سه گام تا شکستن رکورد علی انصاریان فاصله دارد. این مدافع فقید سابقه زدن ۱۱ پنالتی با پیراهن سرخ را در کارنامه داشت. رکورد علی پروین به خطر افتاد!

رقابت جذاب ترابی با گولسیانی

گفتنی است که ترابی سه بار در جام حذفی و دو بار در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا موفق به باز کردن دروازه حریفان از نقطه پنالتی شده است. استقلال، شاهین عامری و این آخری گل گهر تیم هایی بودند که ترابی در جام حذفی مقابل آن ها موفق به گلزنی شد. ناگفته نماند پنالتی که ترابی به استقلال زد خارج از زمان بازی بود. گوای هند تنها تیم آسیایی است که این بازیکن در دور رفت و برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ دروازه اش را گشود. با پنالتی سرنوشت سازی که این بازیکن مقابل گل گهر به گل تبدیل کرد باید دید یحیی گل محمدی بار دیگر به مهدی ترابی اعتماد می کند یا در صورت بازگشت گولسیانی او‌ همچنان پنالتی زن نخست سرخ ها خواهد بود ؟

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...