پیگیری طلب 150 میلیاردی پرسپولیس از AFC

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، از بررسی تعهدات ارزی و تعیین تکلیف مطالبات و مشکلات اقتصادی باشگاه پرسپولیس خبر داد.
کدخبر (174967) | 12 اردیبهشت 1402 | ساعت 11:00
0 64
پیگیری طلب 150 میلیاردی پرسپولیس از AFC
پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، از بررسی تعهدات ارزی و تعیین تکلیف مطالبات و مشکلات اقتصادی باشگاه پرسپولیس خبر داد.

به گزارش سرخ نیوز، محمدرضا پورابراهیمی داورانی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در توضیح نشست مشترک با حسین قربان زاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی، محمدمهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس، رضا درویش مدیرعامل و افشین پیروانی مدیر تیم پرسپولیس در خصوص مسائل و مشکلات اقتصادی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال، گفت:

با توجه به قراردادها و تعهدات ارزی مربیان و بازیکنان باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال، مقرر شد که موضوعات مربوط به پرداخت تعهدات ارزی برای بازیکنان، مربیان و کادر فنی خارجی با اولویت دو باشگاه و سایر باشگاه‌های لیگ برتر از طریق بانک مرکزی پیگیری شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:
این تعهدات ارزی را از طریق توافق با بانک مرکزی و در چارچوب مشخص و با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان دنبال خواهیم کرد.
وی با اشاره به بررسی مطالبات باشگاه پرسپولیس از دولت در جلسه امروز، عنوان کرد کرد:
مطالبات باشگاه پرسپولیس از دولت که رقم قابل توجهی است نیز در این جلسه مطرح و بررسی و در نهایت مقرر شد چند راهکار درباره نحوه تسویه تعهدات باشگاه در قالب هماهنگی با سازمان خصوصی‌سازی و وزارتخانه‌های ورزش و اقتصاد پیگیری شود و ظرف یک هفته آینده در مورد یکی از راهکارها به توافق خواهند رسید تا در یک ماه آینده بخش قابل توجهی از بدهی‌های دولت به این دو باشگاه تسویه شود.
پورابراهیمی یادآور شد:
موضوع بحث مطالبات باشگاه‌ها از نهادهای عمومی و شرکت‌های بخش دولتی در قالب قراردادهایی که برای تبلیغات میدانی استفاده شده و بخشی از آنها که باقی مانده نیز در حضور مسئولان ذی‌ربط عنوان و مقرر شد که نشست مشترک با هر کدام از بخش‌ها به صورت مجزا برای هر کدام از باشگاه‌ها برگزار و بخشی از آن تعهدات عملیاتی شود.
این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه در ادامه نشست امروز قراردادهای سرسام‌آور و غیرمنطقی برخی تیم‌های لیگ برتر که به وزارتخانه‌هایی چون صنعت، نفت، کار و رفاه اجتماعی و غیره وابسته هستند، مطرح شد و موضوع مورد رسیدگی قرار گرفت، گفت:
در نهایت مقرر شد که کارگروه تخصصی برای این موضوع با حضور وزرای ورزش، صمت، نفت و همچنین کار و رفاه اجتماعی تشکیل و کارگروهی در قالب شورای ورزش با هماهنگی کمیسیون‌های اقتصادی و فرهنگی مجلس و فراکسیون ورزش نهایی شود تا برای سال آینده و بازی‌های لیگ برتر قواعدی گذاشته شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: 
قواعدی باید گذاشته شود تا تفاوت‌های فاحش قراردادی که در حال حاضر وجود دارد، مرتفع گردد و به پرسپولیس و استقلال که منابع مالی زیادی ندارند و به شرکت‌ها و نهادهای حاکمیتی هم وابسته نیستند، بهترین کمک شود تا این تیم‌ها بهتر در عرصه ملی، آسیایی و جهانی رقابت کنند.
لازم به ذکر است باشگاه پرسپولیس بیش از 3 میلیون دلار از ای اف سی طلبکار است که معادل ارزی آن بیش از 150 میلیارد تومان خواهد شد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...