زادمهر: یحیی گل محمدی از مربیان باهوش فوتبال ما است

دکتر محمدرضا زادمهر در طی یک مصاحبه به این موضوع اشاره کرد که یحیی گل محمدی از مربیان باهوش در فوتبال ایران است.
کدخبر (175684) | 13 اردیبهشت 1402 | ساعت 18:11
0 75
زادمهر: یحیی گل محمدی از مربیان باهوش فوتبال ما است
دکتر محمدرضا زادمهر در طی یک مصاحبه به این موضوع اشاره کرد که یحیی گل محمدی از مربیان باهوش در فوتبال ایران است.

به گزارش سرخ نیوز، دکتر محمدرضا زادمهر درباره ارزیابی خود از شرایط سرخپوشان و رقابت در گرفته در صدر جدول، اظهار داشت:

قبل از هرچیز باید گفت که این تیم‌هایی که الان بالای جدول هستند، شخصیت قهرمانی داشته‌اند که خود را به این نقطه رسانده‌اند. در اروپا هم همین است. یکسری تیم‌ها در گذر زمان یک شخصیتی پیدا می‌کنند که باعث می‌شود در اکثر فصول بالای جدول باشند و در میان آن‌ها هم یک‌سری شاخص‌تر می‌شوند. پرسپولیس نیز همین‌طور است. جدای از این امر، در همین لیگ خودمان، همه تیم‌ها زحمت می‌کشند. در عصر انفجار اطلاعات می‌بینیم که اکثر تیم‌ها و مربیان حرف برای گفتن دارند. چه در زمین تمرین و مسابقه و چه خارج از زمین. اکثر بازی‌ها گل دارد. قدرت بدنی‌ها هر سال بهتر می‌شود. دیالوگ‌ها تغییر کرده است. این‌ها نشانه رشد فوتبال است. ما هم باید حواس‌مان باشد حریفی را دست‌کم نگیریم. این موضوع و باور توانایی‌های تک تک حریفان در پنج بازی باقیمانده بسیار مهم است.
وی درباره ارزیابی خود از پرسپولیس و افت و خیزی که اتفاق افتاد ادامه داد:
پرسپولیس شروع خوبی داشت ولی در ادامه چند عامل باعث افت تیم شد. از یک طرف خستگی و مصدومیت‌ها بود و ازسوی دیگر، جدایی مهاجمی که آمده بود در کنار این‌ها، تیم درگیر یکسری بحث‌های حاشیه‌ای شد که البته برای آن به‌وجود آورده بودند. باید از چنین مسائلی دوری کرد. درگیری بیش از حد با آن‌ها انرژی و تمرکز تیم و کادر فنی را گرفت. به‌عنوان مثال، اشتباهات داوری یکسری امتیازات را از ما گرفت و بعد درگیر شدن ذهن تیم به این موضوع باعث از دست رفتن امتیاز در یکسری بازی‌های دیگر شد. با توجه به این که می‌دانیم در اکثر سال‌ها، شرایط این‌طور است خیلی نباید وارد مباحث داوری شد.
پیشکسوت خوش‌نام فوتبال ایران خاطرنشان کرد:
یحیی گل محمدی از مربیان باهوش در فوتبال ایران است. یکی از باهوش‌ترین‌ها است. من وقتی سرپرست تیم ملی بودم، او بازیکن ملی بود. گاهی سؤالات ریاضی و هوش را مطرح می‌کردم و یحیی جزو نفراتی بود که بدون استثناء همه معماها را حل می‌کرد. معلم بود. خصلت معلم بودن را در فوتبال و کار مربیگری خودش حفظ کرده است. معلم خوبی هم بوده و هست. شخصیت قهرمانی را هم دارد. او با سابقه قهرمانی به پرسپولیس آمد. یک تیم قهرمان را تحویل گرفت و همیشه گفته‌اند قهرمان ماندن سخت‌تر از قهرمان شدن است. او پرسپولیس را قهرمان نگه داشت. پرسپولیس و او خوش‌شانس هستند که در این کادر، افراد باهوش و کاربلد دیگری مثل افشین پیروانی و کریم باقری و حالا سید جلال حسینی هم حضور دارند. این‌ها همه در کنار هم، سرمایه بزرگی شده‌اند.
دکتر زادمهر درباره ارزیابی خود از بازی‌های پایانی فصل فوتبال ایران، عنوان داشت:
پنج بازی داریم که در حکم پنج فینال است. این حرف فقط برای بیان سختی بازی‌ها نیست؛ بلکه منظور این است که شما وقتی قرار است در یک بازی فینال حضور پیدا کنید، باید با تمام توان ذهنی و بدنی و در نهایت آرامش و تمرکز آماده بازی شوید. هر چیز غیرضروری را باید کنار بگذارید. اصلاً شکی نیست سعی در ایجاد حواشی و برهم‌زدن آرامش و تمرکز باشگاه، کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس خواهد شد. با علم به این موضوع، فقط باید به هدف فکر کرد. یک تمرکز صددرصدی تا هیچ عاملی حواس مجموعه را پرت نکند. حاصل یک‌سال تلاش، عرق ریختن و تحمل سختی‌ها در این پنج بازی است. همان‌طور که پرسپولیس می‌تواند هر دو جام را بگیرد، با غفلت ممکن است هر دو جام را از دست بدهد. البته که این پرسپولیس خود را لایق هردو جام نشان داده است.
وی در توضیح صحبت‌های خود و سؤال درباره دربی احتمالی جام حذفی، اضافه کرد:
دربی شرایط خاص خودش را دارد و احتمال وقوع آن هم زیاد است ولی نباید آن را قطعی بدانیم و از حریف نیمه‌نهایی غافل بشویم. توقع هواداران هم بالا است و دیگر دوم بودن را نمی‌پذیرند. این توقع را خود بازیکنان و تیم به خاطر توانمندی‌های بالای‌شان ایجاد کرده‌اند. هم داخل زمین و هم روی نیمکت بازیکنان خوب داریم. هرکس آسیب می‌بیند، نفر بعدی بیشتر نباشد، کمتر هم نیست. یک کادر کاربلد و باهوش با شخصیت قهرمانی بالای سر این تیم است. حالا خیال‌شان راحت است که سرنوشت هم دست خود آن‌ها است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...