ملاقات با جیانی؛ استایل «هَند این پاکِت» / به خاطر یک مشت دلار!

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در حاشیه مراسم انتخابات کافا با جیانی اینفانتینو رئیس فیفا و شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا دیدار کرد.
کدخبر (175532) | 13 اردیبهشت 1402 | ساعت 12:42
0 117
ملاقات با جیانی؛ استایل «هَند این پاکِت» / به خاطر یک مشت دلار!
رئیس فدراسیون فوتبال ایران در حاشیه مراسم انتخابات کافا با جیانی اینفانتینو رئیس فیفا و شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا دیدار کرد.

به گزارش سرخ نیوز، دیداری که از آن به عنوان یک دیدار «خودمانی با حرف های مهم» نام برده می شود هنوز مشخص نیست که چه خروجی و نتیجه ای داشته است؟ از آنجایی که اصولا فدراسیون فوتبال طی سال های اخیر نیازی به اطلاع رسانی و شفاف سازی درمورد مسایل مهم به افکار عمومی نمی بیند احتمالا ابعاد مهم و اصلی این گفت و گو نیز پنهان بمانند و از این رو باید با استفاده از قریحه کارآگاهی و استناد به فکت های غیرمعمول و با ترکیبی از حدس و پیش بینی چنین دیدارها و محتوای احتمالا مهم آنرا تحلیل کرد.

آنچه از این دیدار فعلا در دسترس است چند فریم عکس با اینفانتینو که در هتل محل دیدار گرفته شده و مقداری اطلاعات از گذشته و روابط فدراسیون و فیفا است. البته خود تاج در صحبتی کوتاه در این رابطه گفت:

محور اصلی بحث در هر دو جلسه، موضوع رفع مشکل انتقال منابع مالی فوتبال ایران بود. راهکارهای تازه ای در این باره مورد بررسی قرار گرفت که امیدوارم فرصت های جدیدی برای فوتبال ایران فراهم آورد. ضمن اینکه با توجه به مشکلات مربوط به انتقال پول به شرکت تامین کننده کمک داور ویدیویی، این موضوع هم از دیگر مواردی بود که در این نشست ها مورد بحث قرار گرفت. علاوه بر این، طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار شد رئیس فیفا هم در آینده به کشورمان سفر کند تا موضوعات مرتبط مورد پیگیری قرار گیرد.

البته قابل حدس است که وقتی پای بیشتر از 20 میلیون دلار پول وسط باشد هر چیز دیگری در اولویت بعدی قرار خواهد گرفت حتی var که خود تاج از گفت و گوی مثبت پیرامون آن صحبت کرده یا مساله ورود زنان به ورزشگاه که احتمالا هنوز رسانه ای نشده است.

ملاقات با جیانی؛ استایل «هَند این پاکِت» / به خاطر یک مشت دلار!

با اینحال مشخص است که تاج با هدف تلاش برای آزاد کردن دلارها به جلسه رفته و اینفانتینو هم مثل یک تاجر خبره مسایلی چون ورود زنان به ورزشگاه، امکانات و شرایط استادیوم ها، دولتی بودن باشگاه ها و مسایلی از این دست را پیش کشیده است.

دست‌هایی که آقای رئیس را لو داد؛ مهدی تاج چه چیزی را از رئیس فیفا پنهان کرد؟

اما زبان بدن تاج در دیدار با اینفانتینو چه می‌گوید. عکس های جالبی از این نظر از دیدار تاج و اینفانتینو منتشر شده است. در چند فریم از عکس ها تاج را می بینیم که ایستاده و اینفانتینو برای دست دادن به سمتش می آید. نکته جالب اینجاست که تاج در این عکس ها یک دستش را در جیبش فرو برده.  درحالی که اینفانتینو به نشانه گرمی دو دستش را پیش آورده او دست راستش را به سمت رئیس فیفا بالا آورده است. شاید در نگاه اول به نظر برسد که تاج در هیبت ولادیمیر پوتین ایستاده و می خواهد با رئیس جمهور یک کشور کوچک دیدار کند.

در کتاب ها و مقاله های زبان بدن آمده: حتی اگر شخصی سعی کند افکار واقعی‌اش را پنهان نماید، دست‌های‌اش حقیقت را برای‌تان برملا می‌کنند. اگر کمی به زبان بدن دست‌ها حساس‌تر باشید، می‌توانید پاسخ‌های مناسب را دریافت کنید.

در ادبیات زبان بدن دست در جیب یک نکته منفی به حساب می آید. چرا که حاکی از بی اعتمادی، پنهان کاری (دروغگویی) است و نوعی حالت تدافعی به حساب می آید. مارک باودن نویسنده کتاب «زبان بدن برای موفقیت»  می گوید نشان دادن دست ها یکی از مهمترین جنبه های اعتمادسازی با افراد است.

ملاقات با جیانی؛ استایل «هَند این پاکِت» / به خاطر یک مشت دلار!

مردم اغلب زمانی که احساس ناامنی -نسبت به وضعیت موجود- می کنند یا احساس سرما دارند دست خود را در جیبشان فرو می برند. از نظر متخصصان این رفتار به عنوان راهی برای پنهان کردن آسیب پذیری فیزیکی و محافظت در برابر عوامل ایجاد شده است اما روانشناسان نیز معتقدند این رفتار ممکن است از تمایل افراد برای اجتناب از تماس چشمی ناشی شود و از سوی دیگر فرد را با اعتماد به نفس بیشتری نسبت به آنچه واقعا درون او وجود دارد نشان بدهد. فروبردن دست در جیب می تواند یک حالت دفاعی هم باشد و البته آسیب پذیری یا خجالتی بودن فرد را در آن وضعیت نشان می دهد.

حالا می توان بار دیگر عکس های تاج را دیدارش با اینفانتینو و با توجه به آنچه زبان بدن رئیس فدراسیون فوتبال می گوید بازبینی کرد. آیا تاج برای دریافت دلارهای بلوکه شده دارد از موضع بالا به اینفانتینو نگاه می کند! یا شاید عدم انجام برخی تعهدات مهم و تلاش برای جلب اعتماد فیفا باعث شده که او با یک دست در جیب مقابل رئیس فیفا بایستد.

بیشتر بخوانید:

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...