پروتئین گیاهی یا حیوانی؟ / فیل هیث پاسخ می‌دهد!

فیل هیث در طی یک پست اینستاگرامی، به تفاوت پروتئین‌های گیاهی و حیوانی پرداخته است.
کدخبر (175231) | 13 اردیبهشت 1402 | ساعت 07:53
0 156
پروتئین گیاهی یا حیوانی؟ / فیل هیث پاسخ می‌دهد!
فیل هیث در طی یک پست اینستاگرامی، به تفاوت پروتئین‌های گیاهی و حیوانی پرداخته است.

به گزارش سرخ نیوز، فیل هیث، قهرمان لیگ حرفه‌ای IFBB، به‌دلیل حضور بلندمدت خود در حرفه بدنسازی، می‌تواند در رابطه با مسائل مختلف این حرفه و بدن انسان قضاوت کند. یک بدنساز باید بسیار در رابطه با چارچوب بدنی خودش کنجکاو باشد و همواره به‌دنبال اطلاعات جدیدی در این زمینه باشد. فیل هیث در میان سایر بدنسازان برجسته، معمولاً عقاید و تفکرات اشتباه مرتبط با بدنسازی را رد می‌کند و علت آن‌ها را توضیح می‌دهد. بر همین مبنا، هیث اخیراً پستی را به‌همراه متخصص پزشکی خود در اینستاگرام منتشر کرده و در آن، در رابطه با مزایای پروتئین‌های حیوانی نسبت به پروتئین‌های گیاهی صحبت کرده است؛ موضوعی که اکثر مردم، تفکر اشتباهی نسبت به آن دارند. حقایقی که در این پست بیان شده، عمدتاً توسط دکتر گابریل لیون، مؤسس مجموعه Muscle-Centric Medicine، است. او قصد داشت تا با انجام این مطالعات، به یکی از اشتباهات رایج میان بدنسازان و افراد مختلف پایان دهد و حقیقت آن را برای مردم بازگو کند.

فیل هیث و تصحیح تفکرات اشتباه جامعه 03بهترین منابع پروتئینی طبق تحقیقات

براساس تحقیقات انجام شده، عموم مردم باور دارند که پروتئین‌هایی که منبع گیاهی دارند، بسیار مؤثر هستند و همچنین، ضرری به حیوانات نمی‌رسانند و در نتیجه، استفاده از این نوع پروتئین‌ها به نفع همه است. با این حال، قهرمان هفت دوره مستر المپیا و گابریل لیون، پزشک او، نظر دیگری در این رابطه دارند. فیل هیث در قسمتی از کپشن این پست نوشت:
محصولات غذایی حیوانی، باکیفیت، مغذی و سرشار از پروتئین هستند.
پروتئین‌های حیوانی همچنین مقدار کالری کمتری نسبت به پروتئین‌های گیاهی دارند. به عبارت دیگر، در مقدار یکسانی از پروتئین‌های گیاهی و پروتئین‌های حیوانی، پروتئین‌های گیاهی کالری بیشتری دارند. برای مثال، استیک و دانه‌های کینوا، هردو دارای 25 گرم پروتئین هستند؛ در حالی که میزان نشاسته آن‌ها متفاوت است؛ استیک تنها دارای 173 کالری است، در حالی که این دانه‌ها، 666 کالری دارند. فیل هیث و تصحیح تفکرات اشتباه جامعه / پروتئین گیاهی یا پروتئین های جانوری؟ این بدنساز 43 ساله اظهار کرد:
پزشک من همواره درست می‌گوید!
لیون از این موضوع آگاه است که این پست ممکن است با انتقادات و مخالفت‌های زیادی روبه‌رو شود و از همین رو اظهار کرد:
این پست جنجالی خواهد بود
این اتفاق دقیقاً رخ داد و طرفداران زیادی مخالفت و انتقاد خود را نسبت به این پست بیان و ادعاهای گابریل را رد کردند. این پزشک باتوجه به تحقیقات خود به‌همراه فیل هیث این پست را منتشر کرد و اولویت اول او، همواره علم است، نه دیدگاه‌ها و تفکرات جامعه. این قهرمان بزرگ در گذشته نیز چنین تفکراتی را تصحیح کرده و با انتقادات زیادی روبه‌رو شده است. به‌عنوان مثال، او در پست دیگری، به اهمیت چربی بدن پرداخت.

فیل هیث و تصحیح تفکرات اشتباه جامعهفیل هیث و تصحیح تفکرات اشتباه در رابطه با چربی بدن

فیل هیث در گذشته، در مصاحبه‌ای در رابطه با رژیم غذایی حرفه‌ای خود صحبت کرده بود. او در این مصاحبه، اهداف خود را پیش از شروع فصل توضیح داد و اظهار کرد که قصد دارد تا بدن کات شده خود را در طول کل سال، و نه فقط برای رقابت‌های مختلف، حفظ کند. او در ادامه در رابطه با چربی بدن گفت:
اگر من خیلی سنگین باشم، احساس می‌کنم که کند شدم و بی‌حال هستم. مقدار کمی چربی می‌تواند مفید باشد و می‌توانید از آن برای کمی انرژی بیشتر در باشگاه استفاده کنید.
با این حال، او توضیح داد که افزایش بیش از حد چربی بدن نیز خوب نیست. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...