تحریف واقعیت به سبک آبی‌ها؛ حتی VAR دوای درد این فوتبال نیست!

در هفته‌های پایانی لیگ برتر، تیم‌ها با شدت بیشتری در حال اعتراض به قضاوت‌های داوران هستند.
کدخبر (175484) | 13 اردیبهشت 1402 | ساعت 10:00
0 91
تحریف واقعیت به سبک آبی‌ها؛ حتی VAR دوای درد این فوتبال نیست!
در هفته‌های پایانی لیگ برتر، تیم‌ها با شدت بیشتری در حال اعتراض به قضاوت‌های داوران هستند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، با گذشت بیش از یک هفته از برگزاری دربی پایتخت، حواشی این مسابقه همچنان ادامه دارد و درباره آن بحث می شود. استقلالی‌ها که این بازی را با گل عیسی آل‌کثیر واگذار و صدرنشینی را از دست دادند، علی رغم نظرات کارشناسان همچنان سعی دارند این ناکامی را گردن پیام حیدری بیندازند.

آبی‌ها به هر بهانه ای بحث داوری دربی را به میان کشیده و در حال حمله به کمیته داوران هستند. در دقیقه ابتدایی این دیدار، توپ استقلالی‌ها پس از برخورد با بدن گئورگی گولسیانی، به دستش برخورد کرد و داور دستور به ادامه بازی داد. این صحنه از سوی ۱۸ کارشناس داخلی و سه کارشناس خارجی مورد بررسی قرار گرفت که ۱۲ تن از آن‌ها از جمله مسعود مرادی، علی خسروی، محسن ترکی، سعید مظفری‌زاده، رضا کرمانشاهی، تورج حق‌وردی، حسین زرگر، نوید مظفری، حیدر سلیمانی و اسماعیل الهافی (اردن)، محمدصالح سوبخیدین (مالزی) و ایشی یاما نوبورو (ژاپن) با داور مسابقه هم نظر بودند و ۶ کارشناس از جمله حسین عسگری، علیرضا یزدانی، داود رفعتی، غلامرضا جباری و نوذر رودنیل و علی میرزابیگی اعتقاد به پنالتی داشتند. 

تحریف واقعیت به سبک آبی‌ها؛ حتی VAR دوای درد این فوتبال نیست!

وقتی مرغ استقلالی ها یک پا دارد!

در شرایطی که حتی پس از بازبینی‌های مداوم، هنوز بین کارشناسان ایرانی و خارجی هم سر پنالتی بودن یا نبودن هند گولسیانی اختلاف نظر وجود دارد، چطور انتظار می‌رود داوری که قرار است در چشم برهم‌زدنی توپ و بازیکن را در محوطه جریمه شلوغ پرسپولیس رصد کرده، دچار خطا نشده باشد؛ تازه اگر بر این تصمیم، بتوان اشتباه نام نهاد؛ چرا که همان طور اشاره شد ۹ کارشناس داخلی و سه کارشناس خارجی رای به درستی تصمیم حیدری دادند.

اما به نظر می‌رسد این نظرات کارشناسان هیچ اهمیتی برای استقلالی‌ها ندارد و آن‌ها ترجیح می‌دهند فقط آن بخشی از ماجرا را که به نفع خودشان بوده، یعنی آن ۶ نظری که تاییدکننده هند پنالتی مدافع پرسپولیس است قبول کرده و آن را در بوق و کرنا کنند. حتی در کمال تعجب، اشتباهاتی که به نفع خود شده را سانسور کرده‌اند! اما چگونه است که آن‌ها برای هند پنالتی گولسیانی به حرف امثال جباری و رودنیل استناد می کنند، اما وقتی همان دو کارشناس به همراه سه نفر دیگر خطای یامگا روی عبدی را تایید می‌کنند، توجهی به آن ندارند و همچنان در حال القای این مسئله در ذهن اهالی فوتبال هستند که در دربی از داوری ضرر دیده‌اند؟

تحریف واقعیت به سبک آبی‌ها؛ حتی VAR دوای درد این فوتبال نیست!

وی ای آر دوای درد این فوتبال نیست

واقعیت این است که حتی آوردن VAR هم نخواهد توانست از شدت اعتراض تیم ها به داوری کم کند. زیرا برخی از باشگاه‌ها تحت هر شرایطی خود را حق به جانب دانسته و نه نظرات کارشناسان را قبول دارند و نه حاضرند خود را با قوانین جدید آپدیت کنند.

به نظر می‌رسد فوتبال ایران بیشتر از هر چیزی نیازمند این مسئله است که باشگاه‌ها در کنار داوران، آموزش‌های لازم را برای داوری ببینند. به طور مثال استقلالی‌ها پس از برتری برابر پارس جنوبی جم در یک چهارم نهایی حذفی، با انتشار ویدئویی از صحنه برخورد توپ به دست بازیکن پارس جنوبی، مدعی شدند جدا از سایر اشتباهاتی که توسط داور انجام گرفت، باید در دقیقه ۳۴ یک پنالتی برای تیمشان اعلام می‌شد. در صحنه مذکور، دست بازیکن به بدن چسبیده است و هر کسی که ذره ای با فوتبال آشنایی داشته باشد، می داند که چنین صحنه‌هایی خطا نیست؛ ضمن اینکه کارشناسان این موضوع را تایید کردند. 

تحریف واقعیت به سبک آبی‌ها؛ حتی VAR دوای درد این فوتبال نیست!

نادیده گرفتن اشتباهات خودی ها

قسمت جالب ماجرا اینجاست که قبل از آن اتفاق مد نظر آبی‌پوشان پایتخت در بازی مقابل پارس جنوبی جم، در دقیقه ۱۴ مسابقه یک پنالتی برای استقلال اعلام شد که محمد محبی در غیاب کوین یامگا آن را به آسمان فرستاد.

در ابتدا این پرسش مطرح می‌شود که چرا در این صحنه، کار خوب داور در تشخیص درست خطا به چشم استقلالی‌ها نیامد و اصولاً چرا همیشه باشگاه‌های ما از داوران طلبکار هستند؟ شده یک بار از آن ها بابت قضاوت درست صحنه های حساس و تاثیرگذار تشکر کنند؟ بر فرض که پنالتی دیگری هم برای این تیم گرفته می‌شد، آیا کسی بود که قدر این فرصت را بداند و از کجا معلوم که به سرنوشت پنالتی قبلی دچار نمی شد؟ اگر سعید مهری در وقت های اضافه روی اشتباه خط دفاعی حریف گل صعود را نمی‌زد، چه بسا از دست دادن آن ضربه پنالتی توسط محبی می‌توانست به قیمت حذف این تیم در ضربات پنالتی توام شود. اما آبی ها اشتباهات بازیکنان خودی را در بازی ها نمی‌بینند و تمام وقت روی داوران زوم هستند!

بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...