ادای دین راک به بروس لی در فیلم اطلاعات مرکزی/ دواین جانسون و ضربات دو اینچی در هالیوود

دواین جانسون ملقب به راک با پوشش و شیوه مبارزه خود در یک فیلم، یاد بروس لی را زنده کرد.
کدخبر (175500) | 14 اردیبهشت 1402 | ساعت 18:31
0 758
ادای دین راک به بروس لی در فیلم اطلاعات مرکزی/ دواین جانسون و ضربات دو اینچی در هالیوود
دواین جانسون ملقب به راک با پوشش و شیوه مبارزه خود در یک فیلم، یاد بروس لی را زنده کرد.

به گزارش سرخ نیوز، فیلم‌های دواین جانسون در ژانر کمدی اکشن توجه بسیاری از هواداران را به خود جلب کرده است. شخصیت کاریزماتیک و فیزیک بدنی غول‌آسای او وسیله‌ای برای موفقیت راک در سینما شده است. فیلم‌های جانسون توجه بسیار زیادی را در طول سال‌های اخیر جلب کرده و توانسته است سودآوری زیادی در صنعت سینما داشته باشد. قطعاً این قضیه ریشه در این دارد که راک توانسته است قله‌های شهرت و محبوبیت را به سرعت طی کند و به‌عنوان یک سلبریتی سخت‌کوش و جذاب، هواداران زیادی را در سراسر جهان به خود مجذوب کند. از آنجایی که برای یک شخصیت محبوب اجتماعی بسیار بعید و نادر است که علاقه شدید خود را به یک هنرمند دیگر نشان بدهد؛ اظهار علاقه مکرر و بسیار زیاد دواین جانسون نسبت به بروس لی، نشان از تاثیر بسیار زیاد این اسطوره هنرهای رزمی بر او دارد.

راک طرفدار پروپاقرص بروس لی است

یکی از اولین فیلم‌هایی که محبوبیت بسیار زیادی را برای دواین جانسون به ارمغان آورد فیلم «اطلاعات مرکزی» بود. صحنه‌های جذاب اکشن در کنار شیرینی لحظه‌های کمدی در این فیلم جاسوسی (محصول سال ۲۰۱۶) موفقیت بزرگی را در گیشه از آن کرد. همبازی شدن راک در کنار کوین هارت در این فیلم نه‌تنها برای هواداران بسیار جذاب بود، بلکه باعث شروع رفاقت بین این دو نفر نیز شد و از طرفی دیگر موجب شد تا همکاری‌های متعدد دیگری بین آنها در راه باشد. این همکاری اولیه، سرآغاز موفقیت‌های بزرگ بعدی برای این اسطوره کشتی کج بود. ادای دین راک به بروس لی در فیلم اطلاعات مرکزی اطلاعات مرکزی به کارگردانی راسون مارشال تربر، شاهد ماجراجویی باب استون با بازی دواین جانسون به عنوان یک مامور سیا است که محافظ دوست و همکلاسی دوران نوجوانی خود (با بازی کوین هارت) است. درحالیکه استون در این مسیر بارها و بارها با قلدرها مواجه می‌شود اما مهارتی فوق‌العاده را در ضربات مشت دو اینچی [ضربه ابداع‌شده توسط بروس لی] از خود نمایش می‌دهد. علاوه بر این، نوع پوشش جانسون در این فیلم نیز یک ادای دین دیگر به بروس لی است.

مسیر دشوار دواین جانسون تا ستاره شدن

دواین جانسون پس از بازی در فیلم «بازگشت مومیایی» ناگهان قله‌های موفقیت و ستاره شدن را درنوردید و در فیلم‌هایی مانند «رنج و گنج» مایکل بی و از آن مهم‌تر مجموعه فیلم‌های «سریع و خشن» به ایفای نقش پرداخت. راک در آغاز ورود خود به حوزه سینما در معرض هشدارهایی از جانب مدیران این صنعت و تهیه‌کنندگان هالیوود بود. هشدارهایی مبنی بر اینکه جایی برای مردی مانند او در فرهنگ سینما و تلویزیون امروزی وجود ندارد. آیا برای دواین جانسون ساده بود که باور کند هرگز نمی‌تواند نقش اصلی را به دست آورد؟ اینطور نبود و راک با پشتکاری مثال زدنی به کار خود ادامه داد. ادای دین راک به بروس لی در فیلم اطلاعات مرکزی همانطور که زمان نشان داد، سال‌های اولیه ورود او به هالیوود یکی از سخت‌ترین سال‌ها بود که او را از نظر جسمی و همچنین از نظر عاطفی به چالش کشید. او نه تنها پس از بازنشستگی از کشتی کج دچار نزول شهرت شد؛ بلکه ناچار بود به‌سختی تلاش کند تا ثابت کند که ارزش سرمایه‌گذاری برای ستاره شدن در سینما را دارد. پس از اینکه دواین جانسون با نقش‌های تعیین‌کننده‌ی حرفه‌اش در «رنج و گنج» و «سریع و خشن ۵» ثابت کرد که منتقدانش اشتباه می‌کنند، با روی آوردن به ژانر کمدی و سرگرمی در «اطلاعات مرکزی»، بخش‌های بزرگ‌تری از درخشش خود در هالیوود را بنیان نهاد. در این فیلم او خود را مورد تمسخر قرار داد و باعث خنده تماشاگران به بهای تحقیر خود روی پرده سینما شد. ادای دین راک به بروس لی در فیلم اطلاعات مرکزی این فیلم جایگاه ویژه‌ای در کارنامه بازیگری دواین جانسون دارد. زیرا ثابت کرد که او نسبت به سال‌های اولیه حضورش در سینما تا چه حد پیشرفت کرده است و چقدر توانسته است با پشتکار خود به بلوغ برسد و بتواند دقیقاً به آنچه می‌خواست دست یابد: یعنی بدل به یکی از مشهورترین بازیگران هالیوود شود. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...