برنامه ملی پوشان کشتی ایران برای شرکت در رقابت های رنکینگ دار

ترکیب نفرات تیم ملی کشتی ایران در رقابت های جهانی بلگراد، با برگزاری جام تختی و تورنمنت های رنکینگ دار پیش رو مشخص خواهد شد.
کدخبر (175799) | 14 اردیبهشت 1402 | ساعت 07:30
0 63
برنامه ملی پوشان کشتی ایران برای شرکت در رقابت های رنکینگ دار
ترکیب نفرات تیم ملی کشتی ایران در رقابت های جهانی بلگراد، با برگزاری جام تختی و تورنمنت های رنکینگ دار پیش رو مشخص خواهد شد.

به گزارش سرخ نیوز، در ابتدای سال 2023 میلادی، اتحادیه جهانی کشتی زمان و مکان برگزاری چهار تورنمنت رنکینگ‌دار در سال پیش رو را اعلام کرد که زاگرب، بندر اسکندریه، بیشکک و بوداپست میزبان این رقابت‌ها شدند. تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی ایران در هر دو تورنمنت ابتدایی که بهمن و اسفند در کرواسی و مصر به انجام رسید نمایندگانی داشتند و اینطور که پیداست کادرفنی تیم‌های ملی برای دو تورنمنت بعدی نیز برنامه دارند. با نظر کادرفنی تیم ملی کشتی فرنگی، نفرات معاف شده از مسابقات کشوری به همراه قهرمانان کشور بهمن ماه به تورنمنت زاگرب رفتند و تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا از بین نفرات برتر مسابقات کرواسی انتخاب شد. تیم کشتی آزاد هم با 6 کشتی‌گیر شامل رضا اطری، یونس امامی، علی سوادکوهی، حسن یزدانی، امیرعلی آذرپیرا و امیرحسین زارع در این رقابت‌ها شرکت کرد تا عنوان‌داران جهانش امتیاز خود را در رنکینگ بهبود ببخشند. تیم آزاد برای تورنمنت رنکینگ‌دار دوم ترجیح داد که به پشتوانه‌هایش میدان بدهد اما میثم دلخانی، محمدرضا گرایی و محمدهادی ساروی تیم فرنگی را در مصر همراهی کردند. اینطور که پیداست ترکیب نهایی تیم ملی کشتی فرنگی برای اعزام به بلگراد، در تورنمنت رنکینگ‌دار سوم که 11 تا 14 خرداد در بیشکک قرقیزستان برگزار می‌شود، مشخص خواهد شد. پیش از این و براساس نتایج قبلی و تثبیت آن در مسابقات قهرمانی آسیا، ملی‌پوش شدن پویا دادمرز در 55 کیلو، ایمان محمدی در 63 کیلو، سجاد ایمن‌طلب در 72 کیلو، علیرضا مُهمدی در 82 کیلو، ناصر علیزاده در 87 کیلو و امین میرزازاده در 130 کیلوگرم قطعی شده است که به نظر تکلیف چهار وزن دیگر هم بعد از مسابقات بیشکک روشن خواهد شد. برنامه ملی پوشان کشتی ایران برای شرکت در رقابت های رنکینگ دار بنابراین همانطور که تورنمنت اول رنکینگ‌دار برای فرنگی‌کاران جنبه انتخابی داشت، تورنمنت سوم هم مرحله پایانی انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی است اما تیم آزاد احتمالا باتوجه به نزدیک بودن این رقابت‌ها با جام تختی، اعزامی به بیشکک نخواهد داشت. پیش از این قرار بود کامران قاسم‌پور تنها نماینده کشتی آزاد ایران در این رقابت‌ها باشد چون او از شرکت در جام تختی معاف بود، اما به دلیل مصدومیت و جلوگیری از تشدید آن، تصمیم گرفته شد که قاسم‌پور به قرقیزستان نرود. مسابقات جام تختی به عنوان چهارمین مرحله از چرخه داخلی کشتی آزاد در سال 2023، چهارم و پنجم خرداد در ارومیه برگزار خواهد شد. تکلیف ملی‌پوشان چند وزن قطعا در جام تختی مشخص می‌شود، این درحالی است که تا امروز باتوجه به نتایج رقم خورده در مسابقات قبلی و همچنین قهرمانی آسیا، رحمان عموزاد اولین ملی‌پوشی است که نامش از چرخه درآمده است. به نظر تورنمنت آخر رنکینگ‌دار، مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای اوزانی خواهد بود که تکلیف‌شان در جام تختی مشخص نشده است. ضمن اینکه این آخرین میدان برای کسب رنک بالاتر پیش از جهانی محسوب می‌شود. تیم فرنگی بزرگسالان اما اعزامی به بوداپست ندارد و به جایش تیم زیر 23 سال فرنگی ایران در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...