خلاصه کشتی بوایسار سایتیف و مهدی حاجی زاده - کشتی قهرمانی جهان 2005

ویدیویی از کشتی بوایسار سایتیف و مهدی حاجی زاده در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2005 را مشاهده می‌کنید، روزی که دارنده 9 قهرمانی در مسابقات المپیک و جهانی از سد کشتی‌گیر ایرانی گذشت.
کدخبر (167410) 13 اردیبهشت 1402 | ساعت 20:50
0 832
ویدیویی از کشتی بوایسار سایتیف و مهدی حاجی زاده در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2005 را مشاهده می‌کنید، روزی که دارنده 9 قهرمانی در مسابقات المپیک و جهانی از سد کشتی‌گیر ایرانی گذشت.

کشتی بوایسار سایتیف مقابل مهدی حاجی زاده

مسابقات کشتی قهرمانی جهان در سال 2005 به میزبانی مجارستان برگزار شد و در پایان این مسابقات تیم ملی کشتی روسیه در رشته آزاد به قهرمانی رسید. در این مسابقات نمایندگان تیم ملی کشتی ایران سه کشتی با کشتی‌گیران روس برگزار کردند و در وزن 74 کیلوگرم، مهدی حاجی‌زاده در نیمه نهایی مقابل بوایسار سایتیف، در وزن 84 کیلوگرم و در مرحله یک هشتم نهایی فریدون قنبری مقابل ساجد ساجدوف و در وزن 120 کیلوگرم و در مرحله یک چهارم نهایی، فردین معصومی مقابل کورماگمد کورماگمدوف متحمل شکست شدند. جذاب‌ترین تقابل کشتی‌گیران ایرانی و روس در این مسابقات، رقابت مهدی حاجی‌زاده و بوایسار سایتیف در وزن 74 کیلوگرم بود، جایی که مهدی حاجی‌زاده با سابقه قهرمانی در مسابقات جهانی 2002 مقابل کشتی‌گیر پرافتخار روس‌ها قرار گرفته بود. حاجی‌زاده تا نیمه نهایی موفق به پیروزی مقابل کشتی‌گیران کانادایی، اوکراینی، کوبایی و لهستانی شده بود با این حال سد محکمی در این مرحله مقابل وی قرار گرفت، کشتی‌گیری که تا آن روز 2 قهرمانی المپیک و 5 قهرمانی جهان را در کارنامه داشت. این رقابت کشتی در وقت اول با نتیجه 6 بر 0 و در وقت دوم با نتیجه 5 بر 3 به سود بوایسار سایتیف به پایان رسید تا وی با پیروزی راهی فینال شود و در بازی نهایی با غلبه بر کشتی‌گیر مجار، ششمین قهرمانی خود در مسابقات جهانی را جشن بگیرد. حاجی‌زاده نیز با شکست در دیدار رده بندی در کسب مدال ناکام ماند. تیم ملی کشتی آزاد ایران در این رقابت‌ها تنها یک مدال برنز (وزن 60 کیلوگرم توسط مراد محمدی) کسب کرد کرد. سایتیف در سال 2006 در مسابقات قهرمانی جهان موفقیتی کسب نکرد و در سال 2007 با شکست در مسابقات داخلی روسیه، موفق به حضور در مسابقات جهانی نشد. او در سال 2008 برای آخرین بار روی تشک رفت و با قهرمانی در المپیک، دوران پرافتخار خود در کشتی آزاد را به پایان رساند. در همین ارتباط:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
ویدئو های ترند
موردی نیست.
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...