چطور ترمیناتور باعث شد کارگردان‌ ها تصور کنند آرنولد شوارتزنگر قدرت ماورایی دارد؟

قرار بود آرنولد شوارتزنگر برای ایفای نقش خود در فیلم ترمیناتور، کارهای فوق بشری مانند بلند کردن یک باجه تلفن 100 کیلوگرمی انجام دهد.
کدخبر (177781) 19 اردیبهشت 1402 | ساعت 19:38
0 194
قرار بود آرنولد شوارتزنگر برای ایفای نقش خود در فیلم ترمیناتور، کارهای فوق بشری مانند بلند کردن یک باجه تلفن 100 کیلوگرمی انجام دهد.

به گزارش سرخ نیوز، در حالی که شخصیت‌های هر فیلم بخشی از تصویرسازی و ذهنیت کارگردان و نویسنده آن فیلم هستند، این بازیگران هستند که شخصیت‌ها را زنده می کنند. گاهی اوقات بازیگران با بازی تماشایی خود باعث می‌شوند مخاطبان فراموش کنند که آنها تنها ایفاگر نقش هستند و شخصیت‌شان واقعی نیست. به عنوان مثال بسیاری از طرفداران نمی‌توانند کسی را غیر از رابرت داونی جونیور در نقش تونی استارک، معروف به مرد آهنی تصور کنند. این داونی جونیور بود که این شخصیت کمیک را زنده کرد. اما پیش از او آرنولد شوارتزنگر در سال 1984 کاری مشابه انجام داد.

سکانسی از ترمیناتور محصول سال 1984 با بازی آرنولد شوارتزنگر

آرنولد شوارتزنگر و قدرت ماورایی

در آن سال اولین فیلم دوران حرفه‌ای بازیگری او به نام ترمیناتور اکران شد که تأثیر عمیقی بر بینندگان گذاشت. این تاثیرگذاری به اندازه‌ای بود که عده‌ای تصور می‌کردند آرنولد شوارتزنگر واقعا دارای قدرت مافوق بشری است. یکی از این افراد مارک لستر، کارگردان فیلم بعدی آرنولد به نام «کماندو» بود. لستر در یکی از مصاحبه‌های خود اعتراف کرد که چگونه یک بار به این باور رسیده که این اسطوره بدنسازی دارای قدرت‌های ماورایی است. شش ماه پس از اکران ترمیناتور در سال 1984، آرنولد شوارتزنگر در فیلمبرداری فیلم «درنده» حاضر شد. آرنی نه تنها از نظر محبوبیت بلکه از نظر تبدیل شدن به یک بازیگر گیشه و پولساز به دوران اوجش نزدیک شده بود. قد و قامت آرنولد باعث شده بود تا مارک لستر تصور کند او از پس هر کاری برمی‌آید و به همین خاطر در حین فیلمبردای کارهای عجیبی از او درخواست می‌کرد. به نظر می‌رسد قرار بود شوارتزنگر برای ایفای نقش خود در این فیلم، کارهای فوق بشری مانند بلند کردن یک باجه تلفن 100 کیلوگرمی انجام دهد. در واقع لستر تصور می‌کرد که آرنولد شوارتزنگر می‌تواند باجه تلفن را بلند کند. تصور او از آنجایی نشات گرفته بود که آرنولد در دنیای بدنسازی به راحتی وزنه‌های ۱۷۰ کیلوگرمی را بلند می‌کرد. انتظارات زیاد لستر باعث شده بود که آرنی دائماً به لستر یادآوری کند که او فقط یک انسان است. حتی چندین بار آرنولد با هشدار به لستر از او پرسیده بود که آیا دیوانه شده است؟ گویا نیاز بود از هر چند گاهی به او یادآوری شود که واقعیت‌های موجود را مورد بررسی قرار دهد.

چطور ترمیناتور باعث شد کارگردان‌ ها تصور کنند آرنولد شوارتزنگر قدرت ماورایی دارد؟اعتراف کارگردان ترمیناتور در خصوص بازی آرنولد شوارتزنگر

در مصاحبه‌ای با یاهو در سال 2020، این کارگردان اعتراف کرد:

من فکر می‌کردم او ترمیناتور است و او مدام باید به من یادآوری می‌کرد که اینگونه نیست.

با این حال آرنولد شوارتزنگر تنها بدنسازی نیست که در فیلمی نقش یک شخصیت قدرتمند با نیروی ماورایی را بر عهده داشته است. یکی دیگر از بدنسازان لو فریگنو است که در فیلم هالک حضور داشت و البته دچار عواقب منفی آن شد. در مصاحبه‌ای این هیولای توده‌ای فاش کرد که چگونه پس از اکران این فیلم، مردم شروع به دوری از او کرده‌اند چراکه می‌ترسیدند اگر من عصبانی شوم، به هالک تبدیل خواهم شد. این مساله فرینگو را ناراحت می‌کرد اما نمی‌توانست برایش کاری هم انجام دهد. به همین دلیل یکی از محبوب‌ترین نقش‌های او در نهایت تبدیل به نقطه ضعفی در زندگی شخصی او تبدیل شد.
چطور ترمیناتور باعث شد کارگردان‌ ها تصور کنند آرنولد شوارتزنگر قدرت ماورایی دارد؟بسیاری از اوقات مردم فراموش می‌کنند که افرادی که روی پرده می‌بینیم، فقط شخصیت‌هایی هستند که توسط بازیگران جان گرفته‌اند. با این حال از آنجایی که آرنولد شوارتزنگر و لو فرینگو بدنسازان غول پیکری بودند که در فیلم‌هایشان دست به کارهای خارق‌العاده‌ای زدند، در مردم تصورات غلطی را ایجاد کردند. البته با گذشته زمان این تصورات غلط از بین رفت. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
ویدئو های ترند
موردی نیست.
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...