پس از رونی کلمن، جی کاتلر، فلکس لوئیز و...؛ دکستر جکسون هم به مشتریان سلول درمانی پیوست

به نظر می‌رسد که سلول درمانی، تبدیل به یک ترند پزشکی بین بدنسازان بازنشسته شده و این بار دکستر جکسون نیز به دنبال استفاده از این روش است.
کدخبر (178133) | 20 اردیبهشت 1402 | ساعت 09:21
1 163
پس از رونی کلمن، جی کاتلر، فلکس لوئیز و...؛ دکستر جکسون هم به مشتریان سلول درمانی پیوست
به نظر می‌رسد که سلول درمانی، تبدیل به یک ترند پزشکی بین بدنسازان بازنشسته شده و این بار دکستر جکسون نیز به دنبال استفاده از این روش است.

به گزارش سرخ نیوز، دکستر جکسون با وجود کناره‌گیری از مسابقات بدنسازی در سال 2020، همچنان خود را از نظر تناسب اندام و تغذیه در شرایط ایده‌آل حفظ کرده است. جکسون در ویدئویی در یوتیوب، در مورد درمان با سلول‌های بنیادی، برنامه تغذیه‌ای و نحوه استفاده از درمان جایگزینی تستوسترون (TRT)  صحبت کرده است. دکستر جکسون در طول دوران درخشان فعالیت خود که بیش از دو دهه به طول انجامید، دائما در رقابت‌های مختلف بیشترین تلاش خود را انجام می‌داد و متعاقب آن به رکوردهای مختلفی دست می‌یافت. جکسون در عین رقابت پویا و نزدیکی که با رقبایش داشت، موفق شد 5 قهرمانی مسابقات آرنولد کلاسیک را بدست آورد؛ دستاوردی که او آن را با فرم خوب، تقارن عضلات و مهمتر از همه ثبات کسب کرد. این بدنساز حرفه‌ای در دوران فعالیتش با بزرگانی چون قهرمان هفت دوره مستر المپیا فیل هیث، کای گرین و قهرمان 4 دوره مستر المپیا جی کاتلر مواجه شد. پس از رونی کلمن، جی کاتلر، فلکس لوئیز و...؛ دکستر جکسون هم به مشتریان سلول درمانی پیوست

دکستر جکسون ؛ بازگشتی در کار نیست

در سال 2008 جکسون با کنار زدن جی کاتلر در رقابت مستر المپیا به قله موفقیت‌هایش در این رشته ورزشی رسید. اگرچه او نتوانست این عنوان معتبر را یک بار دیگر به دست آورد اما برای مدتی طولانی تا آخرین بار که در سال 2020 روی صحنه مستر المپیا حضور پیدا کرد، رقیبی سرسخت برای حریفانش بود و رقابت شانه به شانه‌ای با آنها داشت. دکستر جکسون در مستر المپیا 2020 نهم شد. همچنین او در سال 2012 قهرمانی رویداد مسترز المپیا را به دست آورده بود. در حالی که طرفداران به بازگشت دوباره او امیدوار بودند، دکستر جکسون در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه المپیا به صراحت اعلام کرد که به صحنه رقابت برنمی‌گردد اما این ورزش را هم کنار نمی‌گذارد. جکسون در پاسخ به این سوال که چرا برنامه بازگشت ندارد، عنوان کرد:
برنامه فعالیتم را طوری تنظیم کرده بودم که پس از بازنشستگی دیگر هرگز پشیمان نشوم.
دکستر جکسون پس از مراجعه به پزشکان متوجه شد که چهار دیسک گردنش دچار آرتروز شدیدی شده‌اند. او سریعا به سراغ درمان با سلول‌های بنیادی رفت و از این کار نتیجه مثبتی گرفت.
آنها می گویند که از شش هفته تا سه ماه طول می‌کشد تا سلول‌های بنیادی اثر خود را بگذارند و روند بهبودی ایجاد شود. وقتی به کلینیک رفتم به طور کامل مرا بررسی کردند و ام آر آی گرفتند و پس از بررسی آن متوجه شدند که 4 دیسک گردنم که دچار ورم مفاصل و آرتروز شده است. فکر می‌کنم دو ماه پیش بود که روی بالشت بد خوابیده بودم و گردنم مرا آزار می‌داد. با این حال در هنگام چرخش گردن تا سه چهارم مسیر را بدون درد تکان می‌دهم. حالا می‌توانم به راحتی گردنم را بچرخانم، نمی‌گویم از سلول‌های بنیادی است، می‌توانست فقط از استراحت باشد یا شاید هم باشد، چه کسی می‌داند. سلول های بنیادی بر افراد متفاوت تأثیر می گذارد. درست مثل هر چیز دیگری. بنابراین، شاید از درمان با سلول های بنیادی و استراحت باشد.
دکستر جکسون در ادامه گفته:
تنها چیزی که می‌دانم این است که اکنون می‌توانم گردنم را تا آخر بچرخانم و دردی احساس نکنم. امیدوارم این درمان جواب دهد و از پیشرفت بیماری جلوگیری کند و خیلی زود این درمان اثرش را نشان دهد. من تحت درمان با سلول های بنیادی در ناحیه گردن و پشتم قرار گرفتم. در ستون فقراتم هم آرتروز داشتم.
پس از رونی کلمن، جی کاتلر، فلکس لوئیز و...؛ دکستر جکسون هم به مشتریان سلول درمانی پیوست

رژیم غذایی دوران بازنشستگی دکستر جکسون ؛ خبری از وعده‌های دیوانه‌وار نیست

به گفته دکستر جکسون او اکنون روزانه 120 تا 140 گرم پروتئین مصرف می‌کند. او وقتی در دوران اوجش قرار داشت روزانه 200 تا 230 گرم پروتئین استفاده می‌کرد. علاوه بر این، او در دوران بازنشستگی وعده های غذایی خود را از هفت به سه وعده کاهش داد.
بیایید به شما نشان دهیم که این روزها چگونه زندگی می‌کنم و چگونه غذا می‌خورم. میگو و گاهی اوقات استیک. دیگر مثل گذشته غذا نمی‌خورم. به جای خوردن 170 تا 230 گرم گوشت گاو یا پروتئین، طبق وعده‌های غذایی فعلی‌ام 120 تا 140 گرم پروتئین استفاده می‌کنم. دیگر از هفت یا هشت وعده غذایی خبری نیست و نهایتا 3 وعده غذا می‌خورم. دیگر برنج هم نمی‌خورم و همه چیز تغییر کرده است.
به گفته دکستر جکسون مصرف روزانه 50 گرم پروتئین در دورانی که او جدی ورزش می‌کرد و در مسابقات حضور داشت، طبیعی بود.
به مدت 30 سال، حدود 50 گرم در هر وعده پروتئین می‌خوردم. روزانه 6 یا 7 وعده غذا داشتم که به عبارتی بیش از 300 گرم پروتئین استفاده می‌کردم. پروتئین همیشه در برنامه غذایی من بوده است. میزان استفاده از کربوهیدرات‌ها را بنا به شرایط زمانی که در دوران آماده سازی قرار داشتم یا تعطیلات بین فصل، تغییر می‌دادم. باید در طول دوران آماده سازی مصرف کربوهیدرات‌ها را تا 150 گرم در هر وعده کاهش دهید. در روزهای اوج آمادگی احتمالا در هر وعده غذایی 100 گرم کربوهیدرات استفاده می‌کردم. بنابراین به طور میانگین روزانه 700 تا 800 گرم کربوهیدرات استفاده می‌کردم.
پس از رونی کلمن، جی کاتلر، فلکس لوئیز و...؛ دکستر جکسون هم به مشتریان سلول درمانی پیوست دکستر جکسون می‌گوید که تقریبا همیشه روز صبح مسابقه بلغور می‌خورد. او اضافه کرد که بعدها سیب زمینی پخته را به عنوان به برنامه صبحانه خود اضافه و جایگزین بلغور کرد چراکه این کار به جلوگیری از نفخ میانی در اواخر دوران فعالیتش کمک کرد.
من هر روز برای صبحانه بلغور می‌خوردم. با این حال بخاطر میزان مصرف این ماده و مدت زمان مصرف آن، به مرور از آن دور می‌شوید. اما حالا بسته به شرایطی که دارم به جای بلغور از سیب زمینی پخته استفاده می‌کنم. مصرف سیب زمینی پخته از نفخ شکم جلوگیری می‌کند و من در اواخر دوران فعالیتم شروع به خوردن سیب زمینی پخته کردم.
دکستر جکسون عنوان کرد که دو سال پیش جایگزینی تستوسترون را آغاز کرده و هر از چند گاهی این کار را انجام می‌دهد. به طور کلی، او ترجیح می‌داد به مدت 12 هفته از TRT استفاده کند و سپس 12 هفته استراحت کند.
من حدود دو سال پیش کار TRT را شروع کردم. من آن را هر از چند گاهی انجام می‌دادم. حتی زمانی تصمیم داشتم آن را کنار بگذارم. بسیاری از مردم فکر می‌کنند که شما در TRT یا HRT یا هر چیز دیگری می‌مانید. شما می‌توانید برای همیشه به این کار ادامه دهید و نیازی نیست که بیخیال آن شوید اما من دوست دارم محتاط و ایمن باشم و هر چند یکبار مدتی TRT را کنار می‌گذارم. من فقط برای 12 هفته این کار را انجام می‌دهم و 12 هفته دیگر آن را کنار می‌گذارم.
دکستر جکسون تنها بدنساز سرشناس دو دهه گذشته نیست که در مورد برنامه TRT خود صحبت می‌کند. جی کاتلر، اسطوره بدنسازی اعلام کرده است که از TRT برای تغییر فیزیک بدنی خود به عنوان بخشی از یک چالش به نام «مناسب برای 50 سالگی» استفاده می‌کند. او اعلام کرده است که قصد دارد از ترکیبات قدرتمندتری مانند ترنبولون دوری کند. کاتلر تاکید می‌کند که با وجود مخالفت‌هایی که وجود دارد، باید بپذیریم که TRT هم یک استروئید است. بیشتر بخوانید:  

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
یکی از بینظیر ترین بدنسازان و خوش استایل ترین های دنیا دکستر کبیر و سابقه ۲۰سال مسابقات مختلف 👏👏👏
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...