توضیح نیک واکر در خصوص تغییر رویکرد تمرینی خود؛ تلاش جهش یافته برای پوشش ضعف‌ها

نیک واکر پس از ناکامی در مسابقات آرنولد کلاسیک 2023 شروع به ایجاد تغییرات گسترده‌ای در ساختار تمرینات خود نمود. او در ویدئوی اخیر خود درباره این تغییرات و همچنین نقش علم نوین و داروهای مکمل در بدنسازی به صحبت پرداخته است.
کدخبر (178716) | 21 اردیبهشت 1402 | ساعت 14:44
0 903
توضیح نیک واکر در خصوص تغییر رویکرد تمرینی خود؛ تلاش جهش یافته برای پوشش ضعف‌ها
نیک واکر پس از ناکامی در مسابقات آرنولد کلاسیک 2023 شروع به ایجاد تغییرات گسترده‌ای در ساختار تمرینات خود نمود. او در ویدئوی اخیر خود درباره این تغییرات و همچنین نقش علم نوین و داروهای مکمل در بدنسازی به صحبت پرداخته است.

به گزارش سرخ نیوز، نیک واکر، بدنساز آمریکایی یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی در مسابقات مستر المپیا 2023 است. او که در دوره قبلی این مسابقات به مقام سوم دست یافت حالا در تلاش است تا نخستین عنوان قهرمانی خود در مستر المپیا را به چنگ آورد. نیک واکر در ویدئویی که اخیرا در یوتیوب منتشر شده است درباره تغییراتی که پس از آرنولد کلاسیک در ساختار تمرینات خود ایجاد نمود، نقش دانش نوین در تمریناتش و همچنین جایگاه داروهای مکمل در بدنسازی به صحبت پرداخته است. توضیح نیک واکر در خصوص تغییر رویکرد تمرینی خود؛ تلاش جهش یافته برای پوشش ضعف ها

نیک واکر ؛ نفر دوم آرنولد کلاسیک و نفر سوم مستر المپیا

نیک واکر در ابتدا به‌واسطه‌ی توده‌ی عضلات فوق‌العاده خود و همچنین سطح بالای کاندیشنینگ توانست توجهات را در دسته آزاد بدنسانی به خود جلب کند. او موفق شد عنوان قهرمانی مسابقات حرفه‌ای نیویورک را به‌دست آورد و پس از آن نیز به عنوان قهرمانی در مسابقات آرنولد کلاسیک 2021 دست یافت. واکر با کسب جایگاه پنجمی در نخستین حضور خود در مسابقات مستر المپیا جایگاه خود را به‌عنوان یکی از برترین بدنسازان نسل جدید تثبیت نمود. نیک واکر در ماه دسامبر سال گذشته با فیزیکی به‌مراتب بهتر از دوره قبلی و کمری باریک‌تر پا به مسابقات مستر المپیا 2022 گذاشت. او در این مسابقات پس از هادی چوپان و درک لانسفورد در جایگاه سوم ایستاد. پس از این مسابقات بود که توجه واکر به آرنولد کلاسیک 2023 معطوف شد. «جهش یافته» درحالی پا به این مسابقات گذاشت که از او با عنوان شانس اول قهرمانی نام برده می‌شد. با این حال این مسابقات با شگفتی‌سازی سامسون داودا همراه بود و واکر در نهایت پشت سر بدنساز نیجریه‌ای در جایگاه دوم ایستاد. توضیح نیک واکر در خصوص تغییر رویکرد تمرینی خود؛ تلاش جهش یافته برای پوشش ضعف ها فیزیک نیک واکر در آرنولد کلاسیک 2023 حتی از فیزیک او در مسابقات قبلی مستر المپیا نیز بهتر و کامل‌تر بود و عده زیادی اعتقاد داشتند که واکر شایسته‌ی عنوان قهرمانی بود. جهش یافته اعتراف کرد که پذیرش این شکست برایش بسیار دشوار بوده است. پس از این مسابقات بود که سمیر بنوت، قهرمان سابق مستر المپیا اعلام کرد که قهرمانی آرنولد کلاسیک حق نیک واکر بود. در سوی دیگر باب سیچریلو، نماینده ورزشکاران در لیگ حرفه‌ای IFBB کاملا از نتایج این مسابقات دفاع کرد و گفت که واکر با وجود حجم و اندازه فوق‌العاده عضلاتش در سایر جنبه‌ها از جمله زیبایی و تقارن بدن نسبت به داودا در سطح پایین‌تری قرار داشت. دو ماه پیش بود که نیک واکر اعلام کرد که برنامه کاملی برای رژیم غذایی خود در فصل آتی ترتیب داده است. واکر گفت که البته قرار نیست در این خصوص مانند گذشته به خود سخت بگیرد و رویکرد افراطی قبلی را کنار خواهد گذاشت. مدتی پیش نیز تریک ال گیندی، داور مستر المپیا و کریس کورمیر، بدنساز کهنه‌کار آمریکایی به تمجید از واکر و پتانسیل بالای او پرداخته بودند. تریک ال گیندی گفته بود که واکر در صورتی که بتواند ضعف پاهای خود را از بین ببرد قادر است به‌زودی به مقام قهرمانی مستر المپیا دست یابد. کریس کورمیر نیز به رقابت جذاب نیک واکر و درک لانسفورد اشاره کرد و گفت که طرفداران بدنسازی به‌شدت مشتاق هستند که رویارویی این دو بدنساز جوان را در مسابقات پیش رو شاهد باشند. توضیح نیک واکر در خصوص تغییر رویکرد تمرینی خود؛ تلاش جهش یافته برای پوشش ضعف ها نیک واکر ماه گذشته راهی کانادا شده بود و به‌عنوان بدنساز مهمان در مسابقات اونتاریو حاضر شده بود. یک هفته بعد از این فیگورگیری افتخاری بود که واکر اعلام کرد که به‌نظرش قهرمانی در آرنولد کلاسیک حق او بود. جهش یافته ادعا کرد که فیزیک او در این مسابقات در مجموع از فیزیک سامسون داودا بهتر بوده است. نیک واکر حالا مصمم است که تمرینات خود را تا رسیدن به هدف نهایی با همین پشتکار دنبال نماید. جهش یافته باور دارد که می‌تواند هادی چوپان را از تخت خود به زیر بکشد. توضیح نیک واکر در خصوص تغییر رویکرد تمرینی خود؛ تلاش جهش یافته برای پوشش ضعف ها

نیک واکر از رویکرد تمرینی جدید خود می‎ گوید

نیک واکر در ویدئویی که اخیرا در یوتیوب منتشر شده است به بحث درباره ساختار دوره‌های تمرینی خود پرداخته است:
مهمترین حرکت در هر تمرین معمولا اولین یا دومین حرکت است. شروع تمرینات تعیین‌کننده شکل ارتباط میان ذهن و بدن شما در ادامه تمرین است. به‌طور مثال اگر تمرین خود را با حرکت پرس پا آغاز کنید در ادامه تمرین و مثلا در حرکت اسکات نیز پاهای شما بهتر از تمام قسمت‌های دیگر بدنتان با شما همراهی خواهند کرد. بهتر است تمرینات خود را با حرکت‌هایی آغاز کنید که درد یا تپش قلب شدید به‌همراه نداشته باشند تا در ادامه تمرین به مشکل برنخورید.
توضیح نیک واکر در خصوص تغییر رویکرد تمرینی خود؛ تلاش جهش یافته برای پوشش ضعف ها نیک واکر سپس به توضیح تغییراتی پرداخت که پس از مسابقات آرنولد کلاسیک 2023 در تمرینات خود ایجاد کرده است:
من با مت تمرین می‌کنم و او اعتقادی به متد تمرینات تحت فشار بالا ندارد. من هم کمابیش همینطورم اما اخیرا کمی رویکردم را تغییر داده‌ام. مساله این است که من در حال حاضر از نظر حجم و اندازه عضلات در وضعیت کاملا مساعدی قرار دارم. بنابراین لازم است که بیشتر روی تکمیل این عضلات و پرتر کردن آنها و از بین بردن نواقصشان کار کنم. به همین دلیل به‌نظرم در شرایط فعلی سنگین‌تر کردن شدت تمرینات و نزدیکی به متد تمرینات تحت فشار بالا می‌تواند برایم مناسب باشد. باید با برنامه و طبق اصول پیش رفت وگرنه نتیجه تمرینات چیزی جز فرسودگی و خستگی بی‌نتیجه نخواهد بود. در حال حاضر نیاز دارم که ضعف عضلات پاهایم را از بین ببرم. همه می‌گویند عضلات پاها و ران من ضعیف و نامتناسب است. من هم این ضعف را کتمان نمی‌کنم. اما در حال کار بر روی آن هستم.
توضیح نیک واکر در خصوص تغییر رویکرد تمرینی خود؛ تلاش جهش یافته برای پوشش ضعف ها نیک واکر معتقد است که فیزیکش در مستر المپیا 2022 از درک لانسفورد بهتر بود و می‌توانست در جایگاه دوم بایستد:
من می‌دانستم که رقابت بین من، هادی و درک خواهد بود و این را در همان مرحله داوری مقدماتی متوجه شدم. البته انتظار قهرمانی هم نداشتم اما به‌نظرم حقم بود که حداقل دوم شوم. با تمام احترامی که به درک قائلم اما معتقدم که مجموعا از او بهتر بودم. البته این را قبلا هم گفته‌ام که به‌نظرم درک از لحاظ شیپ بدنی در این مسابقات از همه‌مان پیش بود. اما جنبه‌های بسیار زیاد دیگری نیز وجود داشت و گمان می‌کنم که من در سایر جنبه‌ها وضعیت بهتری نسبت به او داشتم. فکر می‌کنم باید دوم می‌شدم. اما این به معنی آن نیست که از نتیجه ناامید شدم. به‌هرحال من نسبت به دوره قبلی دو پله صعود داشتم.

توضیح نیک واکر در خصوص تغییر رویکرد تمرینی خود؛ تلاش جهش یافته برای پوشش ضعف ها

نظر نیک واکر در خصوص نقش دانش نوین و داروهای مکمل در بدنسازی

نیک واکر در ادامه این ویدئو درباره نقش دانش نوین در تمرینات خود به صحبت پرداخته است:
آنها به من توصیه می‌کنند که بیشتر از شیوه‌های علمی بهره ببرم و من فقط همین را دارم که بگویم: دهانتان را ببندید! من بدنساز رنک ٣ دنیا هستم. تمرینات من به همین شیوه کنونی برایم نتیجه‌بخش بوده است. شما می‌توانید مربی‌ای استخدام کنید که کارش را بلد است و می‌داند که چه‌کار دارد می‌کند، یا اینکه از مربی‌ای استفاده کنید که فقط بلد است به علم و تکنولوژی متوسل شود. حالا جالب است بدانید که اتفاقا من از رویکردهای علمی نیز استفاده می‌کنم. اما قرار نیست کل کارم خلاصه شود در علم و تکنولوژی‌های نوین.
توضیح نیک واکر در خصوص تغییر رویکرد تمرینی خود؛ تلاش جهش یافته برای پوشش ضعف ها نیک واکر همچنین درباره نقش داروهای مکمل در بدنسازی حرفه‌ای نیز صحبت کرده است:
داروهای مکمل هم نقش خود را در بدنسازی دارند و من به‌طور کلی با استفاده از آنها موافقم. اما اگر بخواهم با شما صادق باشم باید بگویم که گمان نمی‌کنم مردم آنقدرها هم که فکر می‌کنند به این داروها نیاز داشته باشند. قبول دارم که بعضی از مردم ممکن است از لحاظ ظرفیت‌های ژنتیکی در سطح من نباشند و نیاز به ابزار کمکی برای پوشش این ضعف داشته باشند. بعضی‌ها هستند که (مثل من) علاقه‌ای به دنبال کردن رویکردهای علمی ندارند. من می‌توانم کارم را بدون اجرای دستورالعمل‌های سرسام‌آور علمی نیز پیش ببرم.
او در ادامه گفته:
من معتقدم سه چیز بنیادی‌ای که یک بدنساز نیاز دارد اینها هستند: تمرین، تغذیه و پشتکار. اینها چیزهایی هستند که شما را به مقصد خواهند رساند. بسیاری از افراد به‌قدر کافی منظم و صبور نیستند. آنها یک هفته، دو هفته یا دو ماه به کار خود ادامه می‌دهند و پس از اینکه به چیزی که می‌خواستند نمی‌رسند شروع به مصرف داروهای مکمل می‌کنند. اما به شما می‌گویم: اگر رو به استفاده از استروئید آوردید باید منتظر رخ دادن مشکلات بزرگ نیز باشید.
باب سیچریلو ماه گذشته پیشبینی کرده بود که شانس هادی چوپان برای قهرمانی در مستر المپیا 2023 از نیک واکر بیشتر است. او همچنین به خطر سامسون داودا برای مدعیان عنوان قهرمانی و ظرفیت او برای رقم زدن یک شگفتی دیگر نیز اشاره کرده بود. توضیح نیک واکر در خصوص تغییر رویکرد تمرینی خود؛ تلاش جهش یافته برای پوشش ضعف ها نیک واکر هفته گذشته یک دوره تمرینی سنگین را پشت سر گذاشته بود. واکر ضمن انجام تمرینات خود توصیه‌هایی را نیز جهت بهینه‌تر و اثربخش‌تر ساختن تمرینات به مخاطبان خود ارائه داده بود. او اخیرا بخاطر ذهنیت رقابتی و سختکوشی و پشتکار مثال‌زدنی خود مورد تحسین هنی رامبد قرار گرفته بود. به‌نظر می‌رسد که جهش یافته کاملا از حجم و اندازه عضلات خود راضی است. او حالا در تلاش است تا «فاکتور ترس» را با زیبایی و تقارن بدنی همراه کند و امیدوار است تا بتواند در مسابقات پیش رو به اولین قهرمانی خود در مستر المپیا دست یابد. توضیح نیک واکر در خصوص تغییر رویکرد تمرینی خود؛ تلاش جهش یافته برای پوشش ضعف ها بیش تر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...